Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmera schreef:Ik ben ruim een jaar geleden achterover gevallen en met mn stuit precies op een grote puntige steen gevallen.
Nooit bij een arts ofzo geweest, hel van een pijn, maar alleen bij zitten, omdraaien in bed was een hele operatie, etc, etc.
Nu nog steeds last van, de scherpe randjes zijn eraf, maar onderuitgezakt op de bank bv voel ik vrij vlot.
Hopelijk duurt het bijjou minder lang. Sterkte.
Percy schreef:Een rollator misschien? Ik denk dat die wel uitgeleend worden door een thuiszorgwinkel.
Dan kan je op twee handen steunen en tussendoor gaan zitten.
Appelfruit schreef:Ja het was zeker een flink smak. De wandelaar schrok zich dood en dacht echt dat ik me nek had gebroken. Ik zal inderdaad nog even bellen over mijn pols. Ik hoop over een maand weer aan de slagbte kunnen maar als ik verhalen moet geloven duurt nog even.
FennyPower schreef:Mhh... Herkenbaar. Ik heb na een val ook mijn stuitje en pubis gescheurd.
En die pijn....
Ik heb helaas geen advies, ik weet dat ik ook heel veel pijn had en dat liggen toch het beste was...
Helaas daardoor mijn opleiding(bbl) niet kunnen afmaken omdat ik maanden heb moeten herstellen.
Een jaar geleden gebeurd, en nog soms last.
Ik hoop dat het snel over is!
Ir111 schreef:Bel een ergotherapeut. Die is opgeleid om je de juiste hulpmiddelen aan te reiken en tips te geven hoe je dingen het beste kunt doen. Word uit de basisverzekering vergoed. Verder zou ik ook een fysio bellen om tips te krijgen hoe je het beste met je klachten kunt omgaan. Hoever mag je belasten, kun je oefeningen doen om het herstel te bevorderen, mag je iets beslist niet doen. Als je een aanvullende verzekering hebt wordt het daaruit vergoed, heb je dat niet moet je zelf betalen. Dan zou ik om een eenmalig consult vragen waarin de fysio je goed op weg helpt zodat je verantwoord zelf verder kunt.
Iris1702 schreef:Ai wat vervelend!! Ik heb mijn stuitje gekneusd gehad door een val van mijn paard. Ik heb hier 2 jaar last van gehad. Uiteindelijk bleek het botvlies ontstoken. Dit hebben ze met een injectie kunnen verhelpen gelukkig maar wel eerst 2 jaar mee rond gelopen.
Rijden kon ik een maand of 3 niet daarna wel als ik vooraf pijnstilling nam. Ik heb toen een speciale gelpad aangeschaft voor over het zadel met uitsparing bij het stuitje dit werkte heel goed.
Elisa2 schreef:Heel veel sterkte!
Ik zou voorlopig even niets doen met de paarden, je hebt gelukkig hulp. Geef je lichaam echt even goed de tijd..minstens 6 weken om te herstellen. Doe niets wat de pijn erger maakt.
Ik heb ook ooit de fout gemaakt na een flink ongeluk mezelf te vroeg te gaan belasten en daar heb ik tot op de dag van vandaag nog steeds last van. Zoiets moet je niet willen.
germie schreef:Bij een kneuzing (of breuk, geen idee, ik loop niet snel naar een dokter) kon ik niet meer gewoon zitten. Maar ik kon juist wel fietsen of in een rijzadel zitten. Dus dat deed ik heel snel weer. Het was bij mij uitproberen wat ging. Ik heb nooit een ring o.i.d. gehad om op te zitten, werd wel voorgesteld, vond ik maar stom. Was ook nog een puber.
Het heeft wel een tijd geduurd voordat het weer geheel normaal voelde, denk wel een paar jaar. In het begin deden situps op de grond pijn bijvoorbeeld en dan had je een gymleraar die vond dat je dat moest doen.
later was het alleen bij heel lang zitten op een bank.
Nu eigenlijk niet meer, ik heb alleen 3 jaar terug een westernzadel kortstondig gehad waar ik in dat zadel last kreeg van m'n stuitje. Dus dat zadel weer verkocht.
Als je op bed gaat liggen verdwijnen ook spieren die je niet kwijt wilt raken. En dat aftakelen van spieren begint al na 1 dag. Dus ik zou niet direct volledig rust pakken en contact opnemen met een fysio. Rust roest in veel gevallen. Als lopen gaat, dan ontlast je immers ook alles en dan ben je wel bezig om je spieren te behouden.
Cioccolato schreef:Ik zou je paard in training zetten bij een professionele stal.
Mijn stuitje stond door trauma scheef. Blijft een gevoelig punt.. Dat stuitje is een onwijs naar stukje lichaam