Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ghostattack schreef:Heb je in de club oordopjes in gehad?
Ik heb zelf gehoorschade opgelopen op een festival, op de laatste dag werd ik ziek en sindsdien is de piep gebleven. Ik droeg, heel eigenwijs, nooit oordopjes. Inmiddels dus wel altijd trouw omdat ik de schade niet erger wil maken.
Hier is de piep niet extreem, maar wel merkbaar als het stil is of als ik in bed lig. Ik ben het Inmiddels gewend, maar leuk is anders
Janneke2 schreef:Morgenavond dopjes in, en als het na een paar dagen er nog is, naar de huisarts.
Er is vrij veel tegen tinnitus te doen, maar het heeft zin om niet (te lang) te wachten.
Janneke2 schreef:Morgenavond dopjes in, en als het na een paar dagen er nog is, naar de huisarts.
Er is vrij veel tegen tinnitus te doen, maar het heeft zin om niet (te lang) te wachten.
Ibbel schreef:Janneke roept wel vaker dingen die niet kloppen.
Er is niets tegen tinnitus te doen, dus de piep die je hebt, is idd gehoorschade en gaat niet meer weg. Negeren en/of wat gedragstherapie om je te helpen het (goed) te negeren is het enige wat je kunt doen.
Memories schreef:Naar muziek luisteren kan nog prima, alleen niet je volume te hard zetten. En idd voortaan altijd dempende dopjes indoen bij concerten, clubs en dergelijke. Je hebt van die setjes met kleine tasjes erbij, als je die in je portemonnee stopt of iets anders wat je altijd bij je hebt kan je het niet vergeten en wordt je niet verrast als je last minute ergens heen wil.
Hutcherson schreef:Een blokkade hoog in de nek kan dit ook ala gevolg hebben omdat hier een belangrijk neurologisch punt zit waar oa de hoofdzenuw van het gehoor zit.
Citaat:In tegenstelling tot wat Janneke zegt is er geen bevestigde oorzakelijke behandeling voor tinnitus.