Lumi jij bent ook fijn bezig met niks mogen eten zowat.
Allergie is gewoon prut. Ik ben ook voor zoveel dingen allergisch en moet er inmiddels zoveel voor laten ook.

zo n beetje alles dat haren of veren heeft gaat niet meer (ook paarden moet ik uit de buurt blijven inmiddels. Niet meer knuffelen of aaien

)
kwa planten best veel pollen van bloeiende bomen en struiken (berk,liguster, dering jasmijn, hyacint meidoorn en nog veel meer) diverse medicatie (oa peniciline en meer)
Wespen en bijen en andere steek beesten geven enorme bulten en vaak een allergische reactie ook. Parfums, verf, rook, alles dat sterk ruikt reageren mijn longen op
en kwa voedsel veel dat inmiddels verboden gebied is lactose, koemelkeiwit, soja en alle peulvruchten (behalve erwtjes en sperciebonen, die kan ik beperkt hebben) alle oranje groentes en fruit (ik lees hierboven dat er nog iemand is die dat heeft het zit echt in heel veel dingen) ook anders gekleurde wortels gaan niet

, geen rode biet (zit kwa kleurstof in veel producten) schaal en schelpdieren, varken, kiwi passievrucht ananas, kerrie, paprika (zit in heel veel eten) , zoetstoffen en stevia, knoflook, kool zeer beperkt mogelijk, paddestoelen kan mits beperkt maar geen kastanjechampignons, niet teveel kippenei, het gaat maar niet dagelijks. Uitkijken met chocolade af en toe kan dagelijks niet en brood rijst enz alleen de witte vezelarme varianten.
Kortom ik moet blijven lezen en iedere dag is eten gepuzzel om de juiste stoffen binnen te krijgen en steeds meer producten vallen af. En mijn hooikoorts periode loopt van pakweg januari tot november.
Het went het is leefbaar maar ik moet heel erg uitkijken en allergie medicatie bij de hand houden. Ik word alleen best neurotisch van het continue moeten controleren van alles en nogwat