Koukleum op brommer /scooter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FennyPower

Koukleum op brommer /scooter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 18:21

Op mijn brommer kan ik helaas geen scooter zijl over mijn benen leggen. Dus eigenlijks wordt ik altijd nat geregend.
Meestal heb ik een regenbroek aan, ik vind ze alleen zo irritant op mijn brommer en op het werk weer helemaal omkleden (al moet dat maar met dit weer haha.)
En het is meestal heel koud.
Ben ik de enige die hiermee struggled ?

Heeft iemand de oplossing?
Bestaat er een thermo regenpak?
Of een waterafstotende /dichte broek?

Ook wel tips gezocht voor gezocht voor goede warme handschoenen die niet helemaal nat worden door de regen. (Alvast voor de winter.)

Nyaleti

Re: Koukleum op brommer /scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 18:25

Een Skibroek? Geen idee of die over het algemeen goed waterdicht zijn maar zijn wel lekker warm :)

Of een softshell broek. Die zijn vaak water- en winddicht

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 18:26

Koop een fiets! Dan heb je echt veel minder last van kou

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 18:30

Independence schreef:
Koop een fiets! Dan heb je echt veel minder last van kou

Dan zit ik in de winter een uur op de fiets :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 18:33

Wat je kan doen is eventueel een waterdichte motorbroek aanschaffen. Die heb je ook in winter thermo variant. En je gewone broek meenemen dan. En eventueel verwarmde handschoenen of handvatverwarming aan laten leggen op je scooter. Ook te krijgen in een goede motorkleding zaak :j

Dan blijf je in ieder geval wat warmer. En zorg voor warme waterdichte schoenen zodat je voeten niet teveel afkoelen.warme voeten is ook weer een warmlichaam. Er zijn ook van die warmtepackt te krijgen die je in je schoenen kunt doen
Laatst bijgewerkt door karuna op 09-11-23 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 18:34

Toen ik nog op de scooter naar werk ging had ik in de winter een skipak aan.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 19:04

Gewoon een waterdichte gevoerde motorbroek inderdaad, kan gewoon over je spijkerbroek heen :j
En een paar verwarmde handschoenen. Het is een flinke uitgave maar zelfs na een uur op de snelweg met vorst is het goed uit te houden, op de brommer moet het zeker te doen zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 19:09

Waarom kan je geen beenkleed om dan?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 19:09

Toen ik vroeger nog brommerde had ik een gevoerde motorbroek en jas aan.
En dat was zelfs voldoende winter 96/97 die van de laatste elfstedentocht

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 19:12

Ik had, toen ik nog brommer en motorrijles gaf, een zgn Huskypak.
Leek wel een teletubbie in dat ding maar wárm. Ik kon zeker een halve dag met vorst rijden (maar dan had ik wel kouwe tenen --> plastic zakjes om je voeten voor je in je laarzen gaat scheelt een heel eind) en boven de 5 graden had ik alleen mn ondergoed eronder aan anders zweette ik te erg.
Belangrijk (ik ga ervanuit dat je niet zo'n ding gaat kopen) is laagjes.
Dus ondergoed, hemd, thermo onderkleding, t-shirt, trui (liefst zonder capuchon want dan sluit het minder lekker aan, goeie waterdichte (motor)jas, waterdichte (motor)broek, waterdichte (motor) laarzen. Plastic zakje om je voeten, handschoenen evt met zo'n plastic tank handschoentje eronder, handvatverwarming, lekkere kol, helm op met vizier.
Dan kom je echt een heel eind.
Was altijd een heel contrast; ik in mn warme outfit en de pubertjes op brommerles met spijkerbroek tot net boven de enkel, korte sokjes en vast geen regenbroek aan want dat is geen gezicht |o

Oh en nog een tip, zorg dat je voor vertrek hebt geplast, met een volle blaas krijg je het eerder koud :j

Nu ik dit allemaal zo lees weet ik weer de waarom ik in dit seizoen zo blij ben met mn carrière switch :brr:

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 19:20

Nyaleti schreef:
Een Skibroek? Geen idee of die over het algemeen goed waterdicht zijn maar zijn wel lekker warm :)

Of een softshell broek. Die zijn vaak water- en winddicht

Softshell is waardeloow voor op de scooter, je moet echt een goede waterkolom hebben wil je droog blijven.

Ik heb bij de Lidl een skibroek gekocht met 10000 waterkolom, zou goed waterdicht moeten zijn.

Heb een gewone regenbroek van Dolfing die is 100% waterdicht ongeacht wat voor stortbui/hagel/sneeuw er komt alleen niet warm.
https://www.dolfing.nl/protective-wear/ ... egenbroek/

Handschoenen:pixmy winterhandschoenen met verwarming en daaroverheen overhandschoenen vd decathlon omdat de pixmy waterafstotend zijn (zoals bijna alle skihandschoenen),
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... nLFvHS7y3O

Jas: heb een nieuwe jas gekocht ook decathlon die heeft ern waterkolom van 15000 en is bloedheet nu haha.
https://www.decathlon.nl/p/waterdichte- ... fgEALw_wcB

Verder heb ik ook nog de verwarmde bodywarmer van hkm voor als t vriest.
https://hypostore.nl/hkm-heating-bodywa ... 193&80=123

Laarzen: ik draag de hkm davos op de scooter. Waterdicht en warme boots heerlijk

Ik zit 40min op de scooter in de polder

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 19:40

Ik doe mijn wollen menschort aan. Lekker warme benen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 19:45

ik heb altijd twee paar handschoenen, een voor de heen en een stel voor de terugreis, zou houd je de boel droog.
ik heb altijd de goedkope skihandschoenen van wibra.
en dat regenpak..gewoon aantrekken,daar zijn die dingen voor..ik heb van scapino.

voor over je broek tegen de kou kun je nog zo’n thermo rijbroek doen met van die ritsen?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 19:47

Ik draag zelf gevoerde, leren wintermotorhandschoenen (leuk woord voor scrabble). Verwarmde handschoenen heb ik ook maar die draag ik niet op de scooter, om 2 redenen. Ik ben al een keer onderuit gegaan met gladheid, toen was alles wat ik droeg beschadigd geraakt en in 1 klap rijp voor de prullenbak, daar vind ik mijn verwarmde handschoenen te duur voor. Plus, ik weet niet hoe die elektronica in een verwarmde handschoen gaat reageren bij een val als dat beschadigd (de keer dat ik viel ben ik nog meters over het asfalt meegesleurd, dat wordt dan net schuurpapier).
Ik draag daarom liever motorhandschoenen met verstevigingen op de plekken waar je extra bescherming wilt. Mijn verwarmde handschoenen hebben dat niet, er bestaan wel verwarmde motorhandschoenen trouwens maar daar zit ook weer een prijskaartje aan :)
Momenteel rij ik niet, als ik weer zou gaan rijden met koud weer dan zou ik voor warme motorkleding gaan.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 19:52

Toen ik nog scooter reed had ik motorkleding. Ideaal.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 20:52

Ik barst ook altijd van de kou op de scooter. Maar mijn dochter gaat zonder jas. Gewoon spijkerbroek, sneakers en een trui.
Hartstikke gek, maar goed.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 20:57

Ik heb deze rijrok gekocht 2 jaar geleden en weet niet meer hoe ik het ooit zonder vol hield in de winter. Heerlijk zo warm en waterdicht.
Afbeelding
https://www.ruitersportruinen.nl/Webwin ... o-W23.html

Op de scooter draag ik ook sealskinz handschoenen, soms nog met extra dunne handschoentjes erin zelfs.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 21:39

Ik heb een beenkleed die je om je middel kan klikken en heerlijke warme en droge beentjes. Binnenkant heeft een zachte stof.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 21:59

Ik lees mee. Hier ook een scooterrijder en een koukleun.

Mijn 1ste verwarmde handschoenen op de accu waren van Gerbing. Mijn beste koop ooit.
Na 6 jaar intensief gebruik waren ze wel toe aan vervanging ik dacht ik koop dezelfde terug. Helaas dat model was er al uit dus een vergelijkbaar model gekocht. Die waren na een paar keer gebruiken al stuk. Gelukkig viel dit onder garantie en heb ik een nieuw paar gekregen. Paar keer mee gereden en toen werd het weer warmer dus in de kast beland. Toen het weer kouder werd weer tevoorschijn gehaald en deze zijn ook stuk.

Ik wil dus ook weer verwarmde handschoenen die hopelijk net zo lang mee gaan als mijn eerste paar. Maar ik weet gewoon niet welk merk goed is en die ook aanbesloten kunnen worden op 12 volt aansluiting.

Ik lees mee wellicht komen er nog goede tips voorbij.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 22:36

Macna. Gerbing schijnt de Gouden standaard te zijn qua verwarmde motorkleding, maar ik kwam uiteindelijk op macna uit. Kan zowel op 12v, als ook een oplaadbare accu.

Verder hier dus inderdaad nog een motorrijder die de winter doorrijdt. Goed wind- en waterdicht pak waarbij je inderdaad ruimte hebt om met laagjes te werken (dus vooral niet te strak qua maat kopen) is de sleutel. Plus inderdaad handvatverwarming (of verwarmde handschoenen), verwarmde bodywarmer (hkm :))) en verwarmde inlegzooltjes. Hoewel ik achteraf wat die laatste betreft liever sokken had gehad.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 22:45

Ik had altijd een skibroek over mijn kleren aan, die een flinke maat groter was dan mijn normale kledingmaat. Gewoon iets goedkoops van de Favoriet Sport ofzo. Als ik ergens heen ging waar ik schoenen kon wisselen, dan had ik op de brommer/scooter snowboots aan (en die wisselde ik op plaats van bestemming om voor normale schoenen). En voor mijn handen had ik onder mijn handschoenen van die plastic handschoenen aan die je bij het tankstation kunt pakken. Werkte beter dan welke handschoenen of (dure) onderhandschoenen ook.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 23:25

Of idd motor kleding of een rij overall.. zal denk ik ook verrassend werken

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 08:06

Kreeg ook nog een tip om een waterdichte uitrijdeken om je midden te doen, schijnt ook te werken :')

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 08:29

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 08:33

Even een vraag voor iedereen die een kleed om zijn middel doet.. hoe dan op een brommer.... op een scooter leuk idee maar brommer...... zou ik niet begrijpen hoe.....