Leven na de dood. Spiritueel of illusie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hieperdi

Leven na de dood. Spiritueel of illusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 06:35

Hoi allemaal leuk dat jullie op mijn topic zijn gekomen. Ik open bij deze dit topic om ervaringen met elkaar te delen. Uiteraard zijn sceptische mensen ook welkom, hoe breeder perspectief hoe beter.

Om even te beginnen.
Ik ben een vrij gevoelig persoon, pik snel mensen hun energie op. Ik heb dan ook een grote mensenkennis. In veel gevallen een erg voordelig pluspunt. Echt paranormaal begaafd ben ik denk ik niet maar ik heb mijzelf daar eigenlijk ook nooit echt in open gesteld en ben daar ook niet mee bezig geweest. Wel kijk ik vaak paranormale programma’s maar kijk er wel altijd met een nuchtere blik naar.

Maar toch lijk ik een aanwezigheid te voelen die af en toe op komt zetten.
-Opa 1 is in Nov 2017 overleden
-Oma 1 is op 22 juli 2022 overleden
Opa 2 is op 2 augustus 2022 overleden

Opa 1 en oma 1 , waren een stel.
Ik heb met allemaal altijd een goede band gehad. Niet zozeer met de 1 wat meer dan met de ander. Nee gewoon altijd gezellig met alle 3.
Opa 1 en opa 2 waren altijd een beetje hetzelfde als ik, veel met beestjes bezig (Schapen, Herdershonden, Kippen, Poesjes).

Ik voel opa 1 wel eens om mij heen.
Ik kan het niet beschrijven maar hij is daar. Het voelt aan als een toekijkend beschermende aanwezigheid.
Oma 1 kan ik niet bereiken als ik even diep ga even zo gezegd en opa 2 ook niet even makkelijk. Herkent iemand dit?
Ik zeg niet dat het echt zo is, maar het is iets wat af en toe op komt spelen. En ik kan het niet ontkennen of doen alsof me neus bloed

Hou het alsjeblieft netjes. Doe lief voor elkaar.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 07:14

Ja ik geloof daarin maar snap er niks van.Waar blijven al die geslachte dieren dan bijvoorbeeld?
Het heeft te maken met je bewustzijns Nivo denk ik.Soms ben je in staat om energie op te vangen en soms ook niet.Ik geloof ook absoluut in telepathie (bij dieren).Maar ik kan dat niet sturen of mezelf ervoor open zetten .Je moet er ook rekening mee houden als je graag wil “ ontvangen “ dat je dan mogelijk gaat fantaseren .
Mogelijk kunnen sommige mensen zich zelf wel afstemmen maar ik kan dat niet.Wel heb ik wat “ bijzondere “ dingen meegemaakt.Vaak als ik er niet bewust van was en dus onvoldoende aandacht aan besteed achteraf gezien.Maar het werkt denk ik ook via je onderbewustzijn.
Feit is dat hersen golven bestaan en dat er ook mee gewerkt wordt.Computers besturen enzo.Dus helemaal ontkennen dat er een vorm van energie overdracht bestaat kan niet.De dood is een mysterie en prima als dat zo blijft vind ik,Waarom zou ik contact met overledenen willen ?

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 07:55

office schreef:
Ja ik geloof daarin maar snap er niks van.Waar blijven al die geslachte dieren dan bijvoorbeeld?
Het heeft te maken met je bewustzijns Nivo denk ik.Soms ben je in staat om energie op te vangen en soms ook niet.Ik geloof ook absoluut in telepathie (bij dieren).Maar ik kan dat niet sturen of mezelf ervoor open zetten .Je moet er ook rekening mee houden als je graag wil “ ontvangen “ dat je dan mogelijk gaat fantaseren .
Mogelijk kunnen sommige mensen zich zelf wel afstemmen maar ik kan dat niet.Wel heb ik wat “ bijzondere “ dingen meegemaakt.Vaak als ik er niet bewust van was en dus onvoldoende aandacht aan besteed achteraf gezien.Maar het werkt denk ik ook via je onderbewustzijn.
Feit is dat hersen golven bestaan en dat er ook mee gewerkt wordt.Computers besturen enzo.Dus helemaal ontkennen dat er een vorm van energie overdracht bestaat kan niet.De dood is een mysterie en prima als dat zo blijft vind ik,Waarom zou ik contact met overledenen willen ?

Klopt ik heb zelf nooit echt wat meegemaakt. En ben vrij sceptisch maar toch voel ik het wel :')

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 08:05

Jeffrey Mishlove van New Thinking allowed focused zich op het onderwerp, en is bezig er boek over te schrijven. Hij heeft zijn PhD en contacten, alsmede een encyclopedische kennis en hij loopt al een tijd mee. Hij staat er open voor en pakt het serieus aan. Succes ermee.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 08:22

Horsa schreef:
Jeffrey Mishlove van New Thinking allowed focused zich op het onderwerp, en is bezig er boek over te schrijven. Hij heeft zijn PhD en contacten, alsmede een encyclopedische kennis en hij loopt al een tijd mee. Hij staat er open voor en pakt het serieus aan. Succes ermee.

Oh wat intressant ik ga het eens opzoeken!
Ik heb vorig jaar ook over opa 1 gedroomd. Maar weet niet meer waar het over ging. Gek he

Elisa2

Re: Leven na de dood. Spiritueel of illusie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 08:29

Ik weet niet of er leven na de dood bestaat, wel denk ik dat we allemaal uit energie bestaan en dat die energie weer terug gaat naar de bron waar vanuit het weer getransformeerd kan worden naar een andere vorm van energie.

Wat ik erg interessant vind is het Askasha veld, een alles verbindend kosmisch veld. Sommige mensen kunnen intunen op dit veld.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 08:32

Elisa2 schreef:
Ik weet niet of er leven na de dood bestaat, wel denk ik dat we allemaal uit energie bestaan en dat die energie weer terug gaat naar de bron waar vanuit het weer getransformeerd kan worden naar een andere vorm van energie.

Wat ik erg interessant vind is het Askasha veld, een alles verbindend kosmisch veld. Sommige mensen kunnen intunen op dit veld.

Ik ga het eens opzoeken. Het zegt mij niks maar ben dan ook totaal niet bekend met de spirituelen wereld :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 08:49

Ik geloof er niet in. Al zou ik het heel graag willen, want het lijkt me rustgevend.
Naar mijn mening is het iets dat bedacht is door de mens uit angst voor de dood en om zichzelf wijs te maken dat het allemaal niet ophoudt als je dood gaat.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 08:52

Ik hoop dat er niets is na de dood. Één leven geleefd hebben is prima. Daarna nog eeuwig ergens rondhangen hoeft echt niet voor mij, ik hoop dat de dood een soort droomloze slaap is, alles op zwart en daarna niets meer.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 08:55

Ik hang er ergens tussenin.

Aan de ene kant ben ik te nuchter en is dood gewoon dood. En misschien wil ik dat ook wel gewoon geloven omdat dat minder eng aan voelt.

Aan de andere kant heb ik dingen mee gemaakt waardoor ik juist denk dat er meer is dan we kunnen zien. En ja, misschien is dat voor sommige mensen fijn. Maar ik vind het dus best griezelig. :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 09:05

Elisa2 schreef:

Naarmate ik ouder word neig ik ook steeds meer naar dit idee :j

De details snap ik ook niet als je er echt over na gaat denken. Maar het is wel een verklaring waarom sommige mediums echt dingen aan lijken te kunnen voelen die ze niet zouden mogen weten. Andere verklaring is natuurlijk gewoon dat je ontzettend in de zeik genomen wordt := Maar als we even minder sceptisch er naar kijken dan zou het wel een verklaring zijn voor van die Tyler Henry type mediums die echt veel door lijken te krijgen wat ze niet zouden moeten weten.

Verklaring voor mensen die uit de dood terug zijn gehaald en dingen hebben gezien. En ook een verklaring voor van die kinderen die allerlei herinneringen uit een vorig leven lijken te hebben.

Dat je ziel, je energie na je leven weer naar die bron teruggaat. En je dan blijkbaar een keuze hebt of je rond je dierbaren wilt blijven hangen / af en toe bij ze langsgaan. En wanneer zij de oversteek maken, dat je hun ziel / energie dan op vangt zeg maar om ze gerust te stellen en te helpen bij die overgang. Want dan hoor je uit de dood teruggesleepte mensen wel zeggen dat ze zagen dat bvb. hun moeder op hun wachtte.

En als je klaar bent voor een nieuwe ronde dat je ziel dan opnieuw in een kersvers babietje terechtkomt. dan verklaar je meteen dat idee van reïncarnatie :) En dat zou ook verklaren waarom van die medium types soms aangeven dat ze Pietje wel heel duidelijk ontvangen maar Jantje niet. Omdat Jantje het oude leven wel afgehandeld vond, en weer aan een nieuw ronde begonnen is :)

Dat zou ook meteen kunnen verklaren waarom je soms bij wildvreemde mensen het gevoel hebt dat je ze eerder gekend hebt, of dat het wel lijkt alsof je uit dezelfde bron gemaakt werd ofzo, dat het niet voelt als een vreemde maar als een (heel erg) bekende :) Wie weet was je dan wel heel close geweest in een vorig leven.

Ik vind het wel een heel mooi idee, lijkt me niet geheel onmogelijk, en het is ook best wel rustgevend dus ik hou dit maar open als een mogelijkheid en de hoop dat het zo werkt zodat je elkaar niet voor altijd kwijt bent na de dood :)

Ik merk aan die kleine ook dat hij films zoals CoCo en Soul (die ook op dit idee teruggrijpen) wel heel rustgevend vindt in van die angst voor de dood periodes :(:)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 09:27

pmarena schreef:
Elisa2 schreef:

De details snap ik ook niet als je er echt over na gaat denken. Maar het is wel een verklaring waarom sommige mediums echt dingen aan lijken te kunnen voelen die ze niet zouden mogen weten. Andere verklaring is natuurlijk gewoon dat je ontzettend in de zeik genomen wordt := Maar als we even minder sceptisch er naar kijken dan zou het wel een verklaring zijn voor van die Tyler Henry type mediums die echt veel door lijken te krijgen wat ze niet zouden moeten weten.

Verklaring voor mensen die uit de dood terug zijn gehaald en dingen hebben gezien. En ook een verklaring voor van die kinderen die allerlei herinneringen uit een vorig leven lijken te hebben.

Dat je ziel, je energie na je leven weer naar die bron teruggaat. En je dan blijkbaar een keuze hebt of je rond je dierbaren wilt blijven hangen / af en toe bij ze langsgaan. En wanneer zij de oversteek maken, dat je hun ziel / energie dan op vangt zeg maar om ze gerust te stellen en te helpen bij die overgang. Want dan hoor je uit de dood teruggesleepte mensen wel zeggen dat ze zagen dat bvb. hun moeder op hun wachtte.

En als je klaar bent voor een nieuwe ronde dat je ziel dan opnieuw in een kersvers babietje terechtkomt. dan verklaar je meteen dat idee van reïncarnatie :) En dat zou ook verklaren waarom van die medium types soms aangeven dat ze Pietje wel heel duidelijk ontvangen maar Jantje niet. Omdat Jantje het oude leven wel afgehandeld vond, en weer aan een nieuw ronde begonnen is :)

Dat zou ook meteen kunnen verklaren waarom je soms bij wildvreemde mensen het gevoel hebt dat je ze eerder gekend hebt, of dat het wel lijkt alsof je uit dezelfde bron gemaakt werd ofzo, dat het niet voelt als een vreemde maar als een (heel erg) bekende :) Wie weet was je dan wel heel close geweest in een vorig leven.

Ik vind het wel een heel mooi idee, lijkt me niet geheel onmogelijk, en het is ook best wel rustgevend dus ik hou dit maar open als een mogelijkheid en de hoop dat het zo werkt zodat je elkaar niet voor altijd kwijt bent na de dood :)

Ik merk aan die kleine ook dat hij films zoals CoCo en Soul (die ook op dit idee teruggrijpen) wel heel rustgevend vindt in van die angst voor de dood periodes :(:)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 09:31

@Pmarena: Er ging iets mis met mijn antwoord aan jou. Ik wou zeggen dat ik jouw post heel goed vind. Zelf geloof ik natuurlijk ook aan het leven na de lichamelijke dood.Wel doe ik dat dan geleid en gekleurd door mijn geloof in God.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 09:31

Ja ik geloof zeker in dat er meer is na de dood, vanwege alle ervaringen die ik heb gehad en waarschijnlijk nog ga krijgen. Zal wel een boel sceptici over me heen krijgen, maar ik ben dus wel paranormaal begaafd zoals dat gezegd wordt. Ik ben medium al heb ik dankzij bepaalde publieke figuren een hekel aan dat woord. En noem mij liever counselor. Ik doe readings met o.a. paarden en kan ook contact leggen met overledenen (indien die dat willen, niet elke ziel wil dat of is inmiddels weer op een bepaalde manier verder gegaan (zij het reincarnatie of op andere wegen die wij als menselijke ziel niet kunnen bevatten)

Ik heb over bepaalde zaken “uitleg” gekregen vanuit de andere kant (ik noem het geen hemel, want het ligt niet boven ons, maar is meer als een andere laag, een andere dimensie om ons heen).

Dat jij jouw ene opa dus als beschermende kracht om je heen kan voelen, kan dus heel goed. Al mogen zij niet ingrijpen zeg maar, ze mogen je wel bepaalde gevoelens meegeven of bekrachtiging of suggesties geven. Dat je de andere niet kunt voelen is dus ook niet vreemd. Die zijn wellicht al verder gegaan of zijn nog in de verwerkingsfase van het overgaan. Er zijn zelfs zielen die zich niet beseffen dat ze hier niet meer zijn.

ikzelf weet sinds enkele jaren dat ik dus heldervoelend en helderwetend ben, en soms ook helderziend en helderhorend. Na de bevestiging hiervan door ervaringen en begeleiding van mijn mentor zijn veel stukjes van vroeger op zijn plek gevallen en heb ik het besef gekregen dat ik dit dus altijd al was en tot bepaalde hoogte gebruik maakte ervan (voorgevoel, het nekharen-overeind gevoel bij mensen die ik daarna dus uit de weg ging etc maar ook mijn contact met dieren bijv wat vaak net een stapje verder ging). Mijn mentor heeft mij laten ervaren hoe ik dat medium-zijn bewust kan inzetten en benutten om bijv dus paarden te helpen hun verhaal te vertellen aan hun eigenaren of om mensen te helpen oa als zij nog vragen hebben aan overledenen. En daarin ook overledenen rust mag geven in onverwerkte aardse zaken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 09:37

Anjali: Ja en met God heb ik dan weer niet zo veel... Ik vind het hele gebeuren er omheen wel al van kleins af aan heel interessant. En vind het ook mooi hoe mensen die er wel in geloven, een hechte gemeenschap kunnen vormen die elkaar helpt enzo.

De rust die het mensen geeft als ze God "hebben gevonden" en hoe mooi en dierbaar het voor ze is, dat idee dat er een soort vader is daarboven die voor hun zorgt, het beste met ze voor heeft en die op ze wacht om ze weer met open armen terug te ontvangen nadat hun leven ten eind komt.

Ik zou echt heel graag willen dat ik het kon geloven, lijkt me super +:)+
Maar ik zit met teveel dingen waardoor ik het niet kan. Begrijp me goed: ook die optie hou ik open, dat er toch iets is in de kern van die energie die je als God zou kunnen omschrijven.

Maar het idee van zeg maar een mannetje, die dan de goedheid zelve zou zijn.....daar kan ik niks mee omdat ik heel veel dingen daar niet mee kan rijmen. Al die gruwelijkheden in de bijbel, en het wraakzuchtige enzo. Dat het blijkbaar niet goed genoeg is om gewoon een goed leven te leiden waarbij je goed bent voor anderen en geen al te rare dingen doet. Dat je dan alsnog niet welkom zou zijn in "de hemel" en maar op moet krassen naar de hel dan zeker :?

Ik vind het allemaal teveel uitstralen van verzonnen zijn door mensen om andere mensen in het gareel te houden.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 23-10-23 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 09:38

pmarena schreef:
Elisa2 schreef:

Zoals jij het omschrijft komt het eigenlijk in basis wel op neer. De precieze manier is voor ons menselijk brein niet te bevatten, al zijn daar verschillende boeken over geschreven.

Ik ben “medium” (rotwoord dankzij bepaalde figuren in de media) en stuit inderdaad vaak op mensen die denken dat ik ze in de zeik neem… tot ik inderdaad dingen kan vertellen die ik niet behoor te weten of kan weten. Mensen denken dan bijv dat ik aan cold reading doe… maar dat kan helemaal niet bij paarden, waar ik dus veel readings voor doe. dat paard staat gewoon in de stal te vreten en ik kan ineens vertellen dat hij van springen houdt of dat hij met zijn moeder vroege voor de wagen gelopen heeft. Of kan precies het verschil aangeven tussen de eigenaar en bijrijder mbt rijden terwijl ik dat nog nooit gezien heb. en dan klopt ook nog eens alles wat ik te melden heb (uit naam van het paard) Dan beseffen veel sceptische mensen toch dat er wel eens wat meer kan zijn…

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 09:44

Zilfstar: Ik denk dat je mensen ook vooral kan overtuigen door het soort dingen te benoemen waarvan zij echt zeker weten dat je het niet kan hebben opgezocht / online gevonden / van anderen te horen hebt gekregen. En zoveel dingen zijn er vaak niet denk ik, die mensen alleen zelf weten (of hun huisdier of een overledene).

Ik vraag me ook wel eens af, stel dat ik (dood of levend) betrokken ben bij een reading, hoe ga ik (of een ander) dan duidelijk maken dat ik het echt ben, of die ander dat hij / zij het echt is :=

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 09:46

Supervixen schreef:
Ik geloof er niet in. Al zou ik het heel graag willen, want het lijkt me rustgevend.
Naar mijn mening is het iets dat bedacht is door de mens uit angst voor de dood en om zichzelf wijs te maken dat het allemaal niet ophoudt als je dood gaat.

Klopt ik snap helemaal wat je bedoelt, het wordt een soort hou vast van het komt wel goed. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Alhoewel ik geen echte angst heb voor de dood.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 09:49

Mars schreef:
Ik hoop dat er niets is na de dood. Één leven geleefd hebben is prima. Daarna nog eeuwig ergens rondhangen hoeft echt niet voor mij, ik hoop dat de dood een soort droomloze slaap is, alles op zwart en daarna niets meer.

Maar slapen, dat gevoel is toch heerlijk! Ik hou van slapen :+ Maar je bent je bewust ervan dat je slaapt waardoor je dus dat gevoel krijgt. Als je dood bent heb je geen bewustzijn meer, althans dat weet niemand natuurlijk haha. Van mij mag de dood ook zo zijn hoor. Eeuwige rust en verder helemaal niks. Maarja wie zal t zeggen haha

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 09:50

pmarena schreef:
Elisa2 schreef:

Dat is dus eigenlijk een soort reïncarnatie proces?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 09:55

Ik geloof er ook in.
Door diverse dingen die anders niet te verklaren zijn.
Dingen die ik zelf heb gezien/gehoord zoals een stem die ik hoorde bij mijn moeders hondje toen we op visite waren. Neem maar afscheid dit is de laatste keer dat je haar ziet. Wat dus klopte.

Tot de man die wist wat mijn toen 7 jarige mankeerde maar volgens de DA ingeslapen moest worden. Hij is 26 geworden.

Of dat ik mijn tante heb gezien die ik nog nooit heb gekend want ze was al dood voordat ik geboren ben. En ook nooit een foto van had gezien. Maar beschreef haar helemaal. Bij navraag bij mijn moeder.
En ze zat aan een waterkant met mijn overleden vader. En ik vroeg aan mijn vader wie is dat?
En die zei haar naam.
En het was daar fijn. Warm vredig gevoel.

Ik ben dus niet bang voor de dood.
Niet dat ik nu wil gaan. Maar als het zo ver is is het goed.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 09:57

Hiep: Moet je voor de grap eens op YouTube zoeken naar verhalen over kinderen die van zeer kleins af aan al heel standvastig zijn dat ze een andere naam hebben, andere ouders, over een heel ander leven met heel veel details kunnen vertellen. Zelfs waar ze gewoond hebben en over familieleden enzo.

En dat hun (nieuwe) ouders dan gaan uitzoeken of er iets van waarheid in zit en met alle details een perfect passend verhaal vinden van iemand met de naam en precies dat verhaal, die inderdaad overleden is. Dat soort verhalen vind ik toch wel bizar hoor :=

Nogmaals: de kans bestaat natuurlijk net zo goed dat je in de zeik genomen wordt, maar alles op die manier af doen vind ik ook wel erg de gemakkelijke weg kiezen...

edit: wauw DP als je zoiets meemaakt dat is echt wel een cadeautje zeg, super rustgevend +:)+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 13:36

Ik las ooit een mooi stukje over 2 babies in een baarmoeder die discussieren over "life after delivery"
http://growforhumans.co.uk/uncategorize ... -delivery/

sindsdien geloof ik wel wat meer in dat er "iets" is, maar dat het te simpel is om dat te spiegelen aan wat we nu hebben. Ik denk er ook niet echt meer over na.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 13:42

pmarena schreef:
Hiep: Moet je voor de grap eens op YouTube zoeken naar verhalen over kinderen die van zeer kleins af aan al heel standvastig zijn dat ze een andere naam hebben, andere ouders, over een heel ander leven met heel veel details kunnen vertellen. Zelfs waar ze gewoond hebben en over familieleden enzo.

En dat hun (nieuwe) ouders dan gaan uitzoeken of er iets van waarheid in zit en met alle details een perfect passend verhaal vinden van iemand met de naam en precies dat verhaal, die inderdaad overleden is. Dat soort verhalen vind ik toch wel bizar hoor :=

Nogmaals: de kans bestaat natuurlijk net zo goed dat je in de zeik genomen wordt, maar alles op die manier af doen vind ik ook wel erg de gemakkelijke weg kiezen...

edit: wauw DP als je zoiets meemaakt dat is echt wel een cadeautje zeg, super rustgevend +:)+

Klopt ik heb dat een tijdje terug gezien op tv of op netflix geloof ik. Ik vond t echt heel bizar. Vooral bany’s die Pavor nocturnus hadden, konden paar jaar later vertellen over hun vorige leven. Ik heb als baby ook Pavor nocturnus gehad, en ook ik heb soms wel vlagen bij een vorig leven. Maarja is t echt zo, of verbeeld ik het mij. In de jaren 90 was Pavor nocturnus nog niet zo bekend als nu. Het was geen makkelijke tijd voor mijn ouders toen ik nog baby was.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 13:49

Ik geloofde er nooit in, eigenlijk nog steeds nietecht, terwijl ik wel een aantal niet uit te leggen dingen meegemaakt heb.

- De collega van mijn moeder, die ik zelf ook ken, zei ineens dat mijn oma en opa bij haar binnenkwamen (tijdens werk) en kon allerlei dingen over hun vertellen die zij echt niet wist. Ook kon zij aura's zien en had ze het altijd bij het juiste eind.
- Toen mijn opa net overleden was (een uurtje) stak ik een sigaret op en inhaleerde ik, maar mijn keel stond zowat in de fik omdat er geen tabak in die specifieke sigaret zat. Het was gewoon een lege huls. Daarna ben ik helemaal gestopt met roken. Dit was écht iets voor mijn opa om je even een lesje te leren, in het kader van 'van trauma's leer je het snelst'.
- Ik heb zelf wel eens over mijn oma gedroomd die toen al overleden was. Ze voelde heel dichtbij, maar was in haar laatste appartement. Ze was daar in het pikkedonker en kon het lichtknopje niet vinden. Dat was wel een naar gevoel. Toen heb ik een foto van haar bij het raam gezet.
- Mijn nichtje praatte toen ze nog klein was tegen onze opa, die toen al jaren dood was en zij had hem nooit gekend. Ze was toen 6 of 7 jaar oud en wist dingen te vertellen met veel detail, die ze eigenlijk niet kon weten.
- Een goede vriendin van me is sinds een aantal jaren helderziend en doet readings.

Ik weet niet zo goed wat ik er van moet maken, maar ik vind het ook te moeilijk om er een conclusie over te trekken :)