Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
office schreef:Ja ik geloof daarin maar snap er niks van.Waar blijven al die geslachte dieren dan bijvoorbeeld?
Het heeft te maken met je bewustzijns Nivo denk ik.Soms ben je in staat om energie op te vangen en soms ook niet.Ik geloof ook absoluut in telepathie (bij dieren).Maar ik kan dat niet sturen of mezelf ervoor open zetten .Je moet er ook rekening mee houden als je graag wil “ ontvangen “ dat je dan mogelijk gaat fantaseren .
Mogelijk kunnen sommige mensen zich zelf wel afstemmen maar ik kan dat niet.Wel heb ik wat “ bijzondere “ dingen meegemaakt.Vaak als ik er niet bewust van was en dus onvoldoende aandacht aan besteed achteraf gezien.Maar het werkt denk ik ook via je onderbewustzijn.
Feit is dat hersen golven bestaan en dat er ook mee gewerkt wordt.Computers besturen enzo.Dus helemaal ontkennen dat er een vorm van energie overdracht bestaat kan niet.De dood is een mysterie en prima als dat zo blijft vind ik,Waarom zou ik contact met overledenen willen ?
Horsa schreef:Jeffrey Mishlove van New Thinking allowed focused zich op het onderwerp, en is bezig er boek over te schrijven. Hij heeft zijn PhD en contacten, alsmede een encyclopedische kennis en hij loopt al een tijd mee. Hij staat er open voor en pakt het serieus aan. Succes ermee.
Elisa2 schreef:Ik weet niet of er leven na de dood bestaat, wel denk ik dat we allemaal uit energie bestaan en dat die energie weer terug gaat naar de bron waar vanuit het weer getransformeerd kan worden naar een andere vorm van energie.
Wat ik erg interessant vind is het Askasha veld, een alles verbindend kosmisch veld. Sommige mensen kunnen intunen op dit veld.
Elisa2 schreef:Ik weet niet of er leven na de dood bestaat, wel denk ik dat we allemaal uit energie bestaan en dat die energie weer terug gaat naar de bron waar vanuit het weer getransformeerd kan worden naar een andere vorm van energie.
pmarena schreef:Elisa2 schreef:Ik weet niet of er leven na de dood bestaat, wel denk ik dat we allemaal uit energie bestaan en dat die energie weer terug gaat naar de bron waar vanuit het weer getransformeerd kan worden naar een andere vorm van energie.
Naarmate ik ouder word neig ik ook steeds meer naar dit idee
De details snap ik ook niet als je er echt over na gaat denken. Maar het is wel een verklaring waarom sommige mediums echt dingen aan lijken te kunnen voelen die ze niet zouden mogen weten. Andere verklaring is natuurlijk gewoon dat je ontzettend in de zeik genomen wordtMaar als we even minder sceptisch er naar kijken dan zou het wel een verklaring zijn voor van die Tyler Henry type mediums die echt veel door lijken te krijgen wat ze niet zouden moeten weten.
Verklaring voor mensen die uit de dood terug zijn gehaald en dingen hebben gezien. En ook een verklaring voor van die kinderen die allerlei herinneringen uit een vorig leven lijken te hebben.
Dat je ziel, je energie na je leven weer naar die bron teruggaat. En je dan blijkbaar een keuze hebt of je rond je dierbaren wilt blijven hangen / af en toe bij ze langsgaan. En wanneer zij de oversteek maken, dat je hun ziel / energie dan op vangt zeg maar om ze gerust te stellen en te helpen bij die overgang. Want dan hoor je uit de dood teruggesleepte mensen wel zeggen dat ze zagen dat bvb. hun moeder op hun wachtte.
En als je klaar bent voor een nieuwe ronde dat je ziel dan opnieuw in een kersvers babietje terechtkomt. dan verklaar je meteen dat idee van reïncarnatieEn dat zou ook verklaren waarom van die medium types soms aangeven dat ze Pietje wel heel duidelijk ontvangen maar Jantje niet. Omdat Jantje het oude leven wel afgehandeld vond, en weer aan een nieuw ronde begonnen is
Dat zou ook meteen kunnen verklaren waarom je soms bij wildvreemde mensen het gevoel hebt dat je ze eerder gekend hebt, of dat het wel lijkt alsof je uit dezelfde bron gemaakt werd ofzo, dat het niet voelt als een vreemde maar als een (heel erg) bekendeWie weet was je dan wel heel close geweest in een vorig leven.
Ik vind het wel een heel mooi idee, lijkt me niet geheel onmogelijk, en het is ook best wel rustgevend dus ik hou dit maar open als een mogelijkheid en de hoop dat het zo werkt zodat je elkaar niet voor altijd kwijt bent na de dood
Ik merk aan die kleine ook dat hij films zoals CoCo en Soul (die ook op dit idee teruggrijpen) wel heel rustgevend vindt in van die angst voor de dood periodes
pmarena schreef:Elisa2 schreef:Ik weet niet of er leven na de dood bestaat, wel denk ik dat we allemaal uit energie bestaan en dat die energie weer terug gaat naar de bron waar vanuit het weer getransformeerd kan worden naar een andere vorm van energie.
De details snap ik ook niet als je er echt over na gaat denken. Maar het is wel een verklaring waarom sommige mediums echt dingen aan lijken te kunnen voelen die ze niet zouden mogen weten. Andere verklaring is natuurlijk gewoon dat je ontzettend in de zeik genomen wordtMaar als we even minder sceptisch er naar kijken dan zou het wel een verklaring zijn voor van die Tyler Henry type mediums die echt veel door lijken te krijgen wat ze niet zouden moeten weten.
Verklaring voor mensen die uit de dood terug zijn gehaald en dingen hebben gezien. En ook een verklaring voor van die kinderen die allerlei herinneringen uit een vorig leven lijken te hebben.
Dat je ziel, je energie na je leven weer naar die bron teruggaat. En je dan blijkbaar een keuze hebt of je rond je dierbaren wilt blijven hangen / af en toe bij ze langsgaan. En wanneer zij de oversteek maken, dat je hun ziel / energie dan op vangt zeg maar om ze gerust te stellen en te helpen bij die overgang. Want dan hoor je uit de dood teruggesleepte mensen wel zeggen dat ze zagen dat bvb. hun moeder op hun wachtte.
En als je klaar bent voor een nieuwe ronde dat je ziel dan opnieuw in een kersvers babietje terechtkomt. dan verklaar je meteen dat idee van reïncarnatieEn dat zou ook verklaren waarom van die medium types soms aangeven dat ze Pietje wel heel duidelijk ontvangen maar Jantje niet. Omdat Jantje het oude leven wel afgehandeld vond, en weer aan een nieuw ronde begonnen is
Dat zou ook meteen kunnen verklaren waarom je soms bij wildvreemde mensen het gevoel hebt dat je ze eerder gekend hebt, of dat het wel lijkt alsof je uit dezelfde bron gemaakt werd ofzo, dat het niet voelt als een vreemde maar als een (heel erg) bekendeWie weet was je dan wel heel close geweest in een vorig leven.
Ik vind het wel een heel mooi idee, lijkt me niet geheel onmogelijk, en het is ook best wel rustgevend dus ik hou dit maar open als een mogelijkheid en de hoop dat het zo werkt zodat je elkaar niet voor altijd kwijt bent na de dood
Ik merk aan die kleine ook dat hij films zoals CoCo en Soul (die ook op dit idee teruggrijpen) wel heel rustgevend vindt in van die angst voor de dood periodes
Supervixen schreef:Ik geloof er niet in. Al zou ik het heel graag willen, want het lijkt me rustgevend.
Naar mijn mening is het iets dat bedacht is door de mens uit angst voor de dood en om zichzelf wijs te maken dat het allemaal niet ophoudt als je dood gaat.
Mars schreef:Ik hoop dat er niets is na de dood. Één leven geleefd hebben is prima. Daarna nog eeuwig ergens rondhangen hoeft echt niet voor mij, ik hoop dat de dood een soort droomloze slaap is, alles op zwart en daarna niets meer.
pmarena schreef:Hiep: Moet je voor de grap eens op YouTube zoeken naar verhalen over kinderen die van zeer kleins af aan al heel standvastig zijn dat ze een andere naam hebben, andere ouders, over een heel ander leven met heel veel details kunnen vertellen. Zelfs waar ze gewoond hebben en over familieleden enzo.
En dat hun (nieuwe) ouders dan gaan uitzoeken of er iets van waarheid in zit en met alle details een perfect passend verhaal vinden van iemand met de naam en precies dat verhaal, die inderdaad overleden is. Dat soort verhalen vind ik toch wel bizar hoor
Nogmaals: de kans bestaat natuurlijk net zo goed dat je in de zeik genomen wordt, maar alles op die manier af doen vind ik ook wel erg de gemakkelijke weg kiezen...
edit: wauw DP als je zoiets meemaakt dat is echt wel een cadeautje zeg, super rustgevend