Ik kreeg al een virtueel bloemetje van bokt. Bedankt. Heel lief.
Maar goed hier mijn verhaal:
Ik dacht ik ga mijn paard even longeren. Ik doe dat eigenlijk altijd met dubbele longe. Dit doet ze ook altijd heel fijn en braaf. En kan zo heerlijk met haar werken.
Heb al wel eerder gehad wat er nu gebeurde alleen niet met hetgeen me nekte dit keer.
Ik was paard aan het longeren. Ze liep fijn en ontzettend lekker haar rondje. Het was nu alleen einde dag en dan komen er enge spoken in de bak (lees schaduw van jezelf.....) Ze raakte hier wat gespannen van toen ik haar vroeg om te galopperen. Besloot daarom haar op kleinere volte te zetten en zo los te krijgen. Na 2 voltes wilde ik haar weer rechtuit laten op grotere lijn en dan controleer ik altijd achter mij de lijnen. (ik sta er tussen en tja weet dat je eigenlijk aan een kant moet hebben maar dit pakt voor mij niet altijd lekker door beperking in pols en soms ook handen) Zijn lijnen in elkaar corrigeer ik dit gelijk. Maar vaak met enkele passen naar voor hersteld dit vanzelf.
Jullie raden het al. Dit keer dus niet want voor ik haar iets rechtuit had schrok ze ineens gigantisch en springt in volle galop naar voren waardoor ik haar niet kon houden.
Hierbij ben ik met mijn linker hiel getackeld door de lijnen. Alleen mijn rechterbeen bleef staan

Tja het volgende was toen het resultaat

Later dacht ik dat ik nog geluk heb gehad dat touw erna gelijk los schoot en ik niet verder mee ben gesleurd.
Tja daar lag ik dan. Geprobeerd of ik kon bewegen maar met kleine beweging die ik maakte voelde ik gelijk pijn komen. Toen keek ik even naar beneden en zag ik al hoe mijn been stond.
Ik heb gelukkig mijn broer en schoonzus kunnen waarschuwen. (lees door hard te gillen

Mijn broer die niets heeft met paarden is uiteindelijk naar mijn paard gegaan om op stal te zetten en weer te ontdoen van longeersingels. In ooghoek zag ik dat hij dit keurig deed. Was erg trots op hem. Zo rustig en beheerst. Hij merkte daar al op dat paard ook echt wel aangedaan was ook. Paard is best een gevoelig / sensibel paard.
Maar goed ambulance was er uiteindelijk en hebben ter plekke mijn been weer gereponeerd. Gelukkig kreeg ik ketamine en heb ik hier geen trauma aan overgehouden. Geprobeerd mijzelf zoveel mogelijk te ontspannen wat kon ook (is nog maar derde keer met hevige breuken voor mij....)
In ambulance nog meer pijnstilling gekregen en zelfs met gillende sirene richting het ziekenhuis (sirene omdat het nogal druk was op de weg begreep ik...)
Op SEH aangekomen werd daar natuurlijk een foto gemaakt en dit was het resultaat:

Femur mid schacht fractuur met een opening er tussen welke groter is dan het femur zelf is. Auch. Ze stonden ook niet heel netjes op elkaar maar goed. Been was natuurlijk ook lekker dik.
Diezelfde avond ben ik nog geopereerd. En is er een plaat en 8 schroeven in gegaan.

UIteindelijk heb ik bijna een week vertoefd in het ziekenhuis. Moest eerst zelf in en uit bed kunnen komen maar dat ging best moeizaam. Deed veel pijn en was ook erg moe. Ben ook best wel wat bloed veloren. Maar na een week kon ik nog niet echt in bed maar moest toch naar huis. KOn gelukkig weer bij mijn ouders terecht waar een hoog laag bed klaar stond in de kamer. En wat bleek hier kon ik wel in komen dus oef oef. Nu op naar herstel.
Tja wat wil ik met dit topic. Eigenlijk gewoon even van mij afschrijven. Maar ook gelijk voor mensen die longeren met dubbele long blijf alert.
Ik ga harder mijn best doen om toch lijnen aan zijkant van mij te houden (kost mij moeite en moet hierbij ook letten dat ik niet erin blijf hangen...)
Mochten mensen mij (her) kennen, graag wil ik zo anoniem mogelijk blijven.