Twee jaar terug schoot het er ook aan de andere kant in, (rechts) waardoor mijn ribben nog schever staan..nu rechts en links.

Uiteraard heb ik inmiddels echt al bijna iedere behandeling geprobeerd die er is, heb een tijdje veel succes gehad met een goede osteopaat, helaas ging het in Covid tijd dus mis met mijn rug omdat ik geen behandelingen meer kon krijgen en schoot het er toen nog erger in. Sindsdien krijg ik het ook niet meer los bij de osteopaat.
Artsen weten niet wat ze hiermee aan moeten, op de rontgenfoto's is niks te zien.
Bijkomend probleem is dat mijn lichaam nogal heftig kan reageren op behandelingen en kan gaan ontsteken.
Tot nog toe ga ik af en toe naar body stress release wat wel helpt, maar voor 3 dagen en dan zit het weer vast. En ik probeer het losser te houden door spierontspanners. Maar feit blijft dat ik hier een heel groot probleem mee heb die ik graag zou oplossen.
Wat ik tot nog toe allemaal heb geprobeerd is: talloze fysiotherapeuten, manueel therapeuten, orthomanueel therapeut, verschillende massages, cupping, triggerpoint en dry needling behandelingen, osteopatie, body stress release. Waarbij ik dus met de laatste twee het meeste succes heb. En wellicht ben ik nog wat vergeten.
Ik heb nog nooit chiropractie gehad dus dat zit door mijn hoofd te spoken, echter dan niet de kraak behandelingen want die wil ik niet. Ik weet alleen niet of het probleem in mijn wervels zit of in de weke delen er om heen. De monniksspier is inmiddels door alle ontstekingen behoorlijk verkleefd ook.
Nou een heel verhaal..wellicht heeft iemand de gouden tip voor me.