Ik ben 2 jaar geleden een halfjaar gestopt geweest met de pil. Er ging een wereld voor mij open. Ik had meer energie, vrolijker, besteede wat meer tijd aan mijn uiterlijk en mijn libido schoot enorm omhoog bizar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jasz schreef:Ik ben een jaar voordat we kinderen wilde ook gestopt met de pil. Ik had deels dezelfde bijwerkingen en daarnaast ook regelmatig heel depressief ervan. Ik ben heel bewust nooit meer begonnen eraan en ga dat ook nooit meer doen. Ik vind het vrij opvallend dat alle dingen die genoemd worden hier toch bedoelt zijn voor de vrouw.
Wij zijn gewoon overgegaan op condooms. Een jaar ofzo nadat ik met de pil stopte zijn we wel gaan proberen voor een kindje en inmiddels zijn we 2 kindjes verder, maar ik ben nooit meer met anticonceptie begonnen en wij gebruiken gewoon condooms. En als mijn vriend er later aan toe is dan gaat hij zich laten steriliseren.
Maar ik blijf het raar vinden dat je als vrouw blijkbaar wordt geacht verder opzoek te gaan naar anticonceptie waar je zo min mogelijk klachten van krijgt, terwijl het enige dat de man zou hoeven doen, is een condoom gebruiken zonder ook maar enige bijwerking.
Ik heb ook wel een paar dagen echt buikpijn en wat heviger vloeien, maar dat weegt voor mij echt niet op tegen me de rest van de tijd gewoon normaal voelen.
Dorine92 schreef:michelle933 schreef:Maar die hebben vaak ook bijwerkingen toch?
Je kunt ook de sensiplan cursus doen. Is een hele veilige natuurlijke anticonceptiemethode, veiliger dan de pil. En met de kennis die je daar opdoet, weet je ook exact wat je moet doen als je wél zwanger wilt worden