Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xmarloesx2 schreef:Hoii
In januari heb ik een echo laten maken van mijn pols, en een zenuw onderzoek gehad doormiddel van stroomschokjes. Aan het eind van de maand heb ik een spuit in mn rechter pols gehad voor carpaal tunnelsyndroom. Nu heb ik in april al een rekening gekregen van 200 euro voor de injectie in de pols. Nu kreeg ik afgelopen donderdag een rekening van 600?! Euro voor het onderzoek wat ze in januari hebben gedaan.
Is dit normaal? Ik dacht dat ik hier gewoon verzekerd voor was, maar blijkbaar niet. Ben best geschrokken van het bedrag wat ik moet betalen hiervoor. Bij de dokter of in het ziekenhuis hebben ze me nooit verteld dat het zo duur is en niet vergoed word. Iemand enig idee hoe dit in elkaar steekt,ook wat betreft je eigen risico? Alvast bedankt!
xmarloesx2 schreef:Bedankt voor alle reacties! Ik ben doorgestuurd vanuit de huisarts naar het ziekenhuis. Ik ben verzekerd bij cz. Ik dacht dat ik dus inderdaad een eigen risico van 385 had. Maar dan had ik toch niet nog 600 euro moeten betalen? Omdat ik al 200 euro in april heb betaald. Ik ga de verzekering zo gelijk even bellen maar ben bang dat ik dat voor dit jaar niet meer kan aanpassen. Ik heb ondertussen al 3 keer zn spuit gehad.. word een duur grapje dus voor iets wat maar tijdelijk helpt. Als ik dit had geweten had ik beter gelijk voor operen gekozen..
ontherun schreef:Is het niet gewoon het overzicht wat cz betaald heeft wat je hebt gekregen? Die vind niet altijd iedereen duidelijk merk ik. Of je hebt inderdaad je eigen risico op het hoogste gezet en dan mag je eerst zelf €885 betalen, daarna wordt alles vergoed. Je moet sowieso altijd eerst dat eigen risico betalen, en die ‘begint’ bij €385.
daantjuhhh schreef:ontherun schreef:Is het niet gewoon het overzicht wat cz betaald heeft wat je hebt gekregen? Die vind niet altijd iedereen duidelijk merk ik. Of je hebt inderdaad je eigen risico op het hoogste gezet en dan mag je eerst zelf €885 betalen, daarna wordt alles vergoed. Je moet sowieso altijd eerst dat eigen risico betalen, en die ‘begint’ bij €385.
Alles vergoed wat in je pakket zit.