Welk afval boek is fijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Welk afval boek is fijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 08:15

Ik ben opzoek naar een boek om af te vallen. Sonja bakker heb ik geprobeerd dat ging redelijk maar op geven moment kwam de kwark en fruit me neus uit haha. En had ik veel honger

Foodsisters 8 weken slank geprobeerd maar ook dat hield ik niet vol. Te veel wat ik niet lust.

Ik heb pms dus het gaat 2/3 weken goed en daarna is het drama met chocolade enz.

Ik probeer meer te bewegen, ben druk met m’n paarden maar ik blijf met gewicht rond de 69 hangen ik ben zelf maar 1.60 dus wil eigenlijk 9 kilo kwijt.

Ik zoek een boek wat niet te ingewikkeld is met uren in de keuken staan. En wat op 1 persoon is gebaseerd.

Waar hebben jullie ervaring mee?

BloemBloem

Re: Welk afval boek is fijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 08:17

Zelf eet ik al jaren koolhydraat beperkt zonder boek, maar laatst heb ik
een online boek gekocht van Broodje Dunner, zij is te volgen op Instagram.

Makkelijke recepten en lovende verhalen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 08:28

Ik zou de Bijbel van Lot Beukers eens bestellen en daar mee beginnen. Misschien moet je het niet in de dieethoek zoeken, maar juist gewoon in een subtiele verandering in leefstijl. Als het te ver van je eigen gewoontes af ligt, wat Sonja Bakker ligt want dat is eigenlijk gewoon een diehard crash dieet, dan houd je het inderdaad niet vol.
En ga Lot vooral ook volgen op insta :j

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 08:30

Project gezond.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 08:36

Broodje dunner indd! Zij heeft hele schema’s gemaakt. En is allemaal erg lekker

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 08:50

Denk dat je op zich zonder boek al ver kan komen als je een tijdje calorieën gaat tracken.
Enige wat van belang is bij afvallen is dat je minder binnen krijgt dan je verbrand.
En met tracken ook dat ene likje van dit, slokje van dit en hapje van dat en de boter waar je in bakt enz.
Denk dat veel mensen echt geen idee hebben wat ze daadwerkelijk binnen krijgen op een dag.
Maar in principe kan je zelfs gewoon afvallen als je alleen maar McDonalds eet. (Of dat gezond is even buiten beschouwing gelaten :D )

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 08:59

Ik denk dat je het niet moet zoeken in een afvalboek, maar in een blijvende verandering in je levensstijl. Probeer erachter te komen wanneer en waarom het misgaat en maak dan een heel bewuste keuze: zo wil ik het niet meer. Omdat... (in mijn geval: ik niet meer altijd de dikste in een kamer wil zijn, niet als laatste kom aanhijgen bij een wandeling, niet meer 20 minuten wil moeten bijkomen als ik moet rennen voor m'n trein, 100 wil worden voor mijn kinderen). En dan bewustere keuzes maken. Groente, fruit, gevarieerd, alles kan met mate. En dan vooral niet roepen dat je dingen niet mag, maar juist bewust ervoor kiezen: ik mag alles eten wat ik wil, maar ik ben een sterk mens dat ervoor kan kiezen om dat niet te doen. Dus op een feestje zou ik best drie stukken vlaai en een worstenbroodje en de bitterballen en de wijn mogen doen, maar ik kan er ook prima voor kiezen om dat niet te doen.

Zo ben ik 50 kilo kwijtgeraakt en die zijn er inmiddels al een jaar of 10 blijvend af.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 09:30

Mbt pms: misschien dit eerst eens bij de kop pakken.

Een paar dagen een bijzondere stemming is prima, met een reep donkere chocola is niets mis - maar grote toestanden rond eten (of humeur) 'horen er niet bij' (al komt het helaas veel voor).

Zorg in die dagen voor 'niet te veel' koolhydraten, een ruime hoeveelheid calcium en magnesium uit planten, bijvoorbeeld noten.

En ik maak al jaren heerlijke 'papjes' van pure cacao, sinasappelsap en als het zo uitkomt kruiden (gember, sambal, kaneel) of lekker vers zomerfruit.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 09:38

Ik ben in september 2022 begonnen met het boek Project Gezond.
Wel met een eigen twist.
Melk en yoghurt heb ik vervangen voor Alpro kwark.

Inmiddels ben ik 25 kg afgevallen. En dat is 5 kg meer dan de planning was.

En ik gebruik nog steeds de Eetmeter van het Voedingscentrum.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 10:03

Ik heb beide boeken van my killer body motivation van Fajah Lourens. Is gericht op beide. Dus zowel voeding als beweging. Veel dingen die je thuis uit kunt voeren ook.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 10:28

Gnome schreef:
Project gezond.

*\o/* *\o/*

Heerlijke recepten en eigenlijk mag je wel gewoon alles eten.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 10:39

Olle schreef:
Gnome schreef:
Project gezond.

*\o/* *\o/*

Heerlijke recepten en eigenlijk mag je wel gewoon alles eten.

Ik zit hier toevallig ook naar te kijken, maar ik vraag me vooral af; zijn de recepten ook een beetje betaalbaar? en eet je elke dag wat anders of bijvoorbeeld ook 2 dagen achter elkaar hetzelfde? Of kun je dat zelf aanpassen/invullen?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 10:40

Ik vind project gezond zeker betaalbaar.

Dieet is vooral: minder eten en verstandiger keuzes maken.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 10:45

Renee1991 schreef:
Ik zou de Bijbel van Lot Beukers eens bestellen en daar mee beginnen. Misschien moet je het niet in de dieethoek zoeken, maar juist gewoon in een subtiele verandering in leefstijl. Als het te ver van je eigen gewoontes af ligt, wat Sonja Bakker ligt want dat is eigenlijk gewoon een diehard crash dieet, dan houd je het inderdaad niet vol.
En ga Lot vooral ook volgen op insta :j

Eens! Ik volg haar ook op insta, hele fijne nuttige tips en een no nonsense instelling (houd ik van :)) ).
Er komen daar ook weleens recepten voorbij, maar haar boeken met recepten zijn inderdaad ook erg interessant.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 10:54

Lazyfitgirl? Je kan haar ook volgen op insta als je eerst even wilt kennis maken zeg maar. :j Verdere accounts die ik volg op insta zijn oa; getfitgirl, fitmetmarije, easydailyfoodcom. Allemaal zelfde soort concepten. Veel verschillende (en heerlijke!) gerechten. Makkelijk vol te houden ook dus is denk ik ongeveer wel wat je zoekt. :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 11:09

Ik denk dat er geen enkel boek is die kan bepalen wat jij eet. Want je hebt nu eenmaal de ene dag meer trek/energie/dingen te doen dan de andere dag.
Denk dat je het beste alles wat onbewerkt en gezond is gewoon kunt beschouwen als een goede optie, en dan per dag kijken wat je nodig hebt.
Niet teveel focussen op minder eten, maar juist op gezond eten en geen honger hebben. En als je trek hebt in chocola pak je gewoon een bak havermout. Eten mag altijd, maar alleen voedzame dingen. Dan gaat het vanzelf beter want dan heb je nooit honger

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 11:28

Het is ook vaak een kwestie van bewuste keuzes maken en niet teveel koolhydraten eten.
En voldoende eiwitten tot je nemen.
Het is toch per persoon verschillend met wat je tot je kunt nemen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:29

__Sannne schreef:
Ik zit hier toevallig ook naar te kijken, maar ik vraag me vooral af; zijn de recepten ook een beetje betaalbaar? en eet je elke dag wat anders of bijvoorbeeld ook 2 dagen achter elkaar hetzelfde? Of kun je dat zelf aanpassen/invullen?

Ik vind het betaalbaar. Kan zijn dat je de eerste keer wat meer kwijt bent omdat je kruiden moet aanschaffen bijv. Je eet vanuit het boek iedere dag anders maar je kunt wel zelf iets wisselen zolang je het bij hetzelfde aantal kcal houdt.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:45

Project gezond!

Vind zeker dat er veel afwisseling zit in de dagmenu's, daarnaast ook lekker en gevarieerd. Wat mij opvalt met PG is dat het niet lijkt op een dieet zoals velen het kennen. Boeken zijn soms bij de biep te krijgen en anders op MP. Mocht het niets zijn dan kan je deze altijd weer verkopen.

Vind je PG leuk, dan raad ik aan om lid te worden van de groep. Kan heb je een app en kan je weekmenu's zien. Fijne is ook dat zij voor feestdagen, dagje weg en avondje uit eten/BBQ/feestje menu's hebben.

Edit: het zijn imo geen bijzondere/dure recepten en daarmee ook prima voor de portemonnee :)
Laatst bijgewerkt door Tatjanaa op 12-07-23 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:45

Fit met Lotte!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:02

Janneke2 schreef:

Een paar dagen een bijzondere stemming is prima, met een reep donkere chocola is niets mis - maar grote toestanden rond eten (of humeur) 'horen er niet bij' (al komt het helaas veel voor).

Zorg in die dagen voor 'niet te veel' koolhydraten, een ruime hoeveelheid calcium en magnesium uit planten, bijvoorbeeld noten.

En ik maak al jaren heerlijke 'papjes' van pure cacao, sinasappelsap en als het zo uitkomt kruiden (gember, sambal, kaneel) of lekker vers zomerfruit.

Helaas heb ik ze wel :+ en die dagen ben ik net een duivel én een bodemloze put qua eten -O- .

Vertel eens over je papjes? Wat doe je daar dan mee, ergens op smeren oid?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:07

Project gezond!

Erg fijne recepten, en ook hele makkelijke recepten.
Helaas is afvallen voor mij door chronisch gebruik van best een dosis prednison niet haalbaar, maar ik zou het zo weer oppakken als de prednison er eindelijk af is.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 20:47

Janneke2 schreef:

Thx voor de tips mijn pms is alleen niet maar paar dagen. Zodra m’n ei sprong heb gehad begint de ellende van 2-2,5 week en wordt dan voor m’n ongesteldheid erger..

Ik moet gwn een knop om kunnen zetten. Dus zoek ik een houvast.

Ik ga naar project gezond kijken.

Iemand die mij miss via pb een foto week menu overzicht kan sturen? Dan kan ik kijken of wat het is kwa eten of ik dat ook lust

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 20:54

Sorry off topic maar ik dacht eerst hieraan toen ik de titel las :P
Afbeelding

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 20:56

Ik ook, maar ik werk dan ook in o.a. de afvalinzameling :))

Ik heb zelf veel aan de podcasts van etenslessen.com, geen dieet maar gewoon anders leren omgaan met eten :)