Nachtje spoed en nog niks wijzer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poetser

Nachtje spoed en nog niks wijzer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 09:01

Afgelopen nacht werd ik rond half 3 wakker gemaakt door de hond. Ik voelde niet gelijk iets, maar merkte dat ik extreem aan het zweten was.
Op het moment dat ik uit bed kwam om iets te drinken, voelde ik ineens een verschrikkelijke pijn in mijn biok. Het situeerde zich rechts onder de navel. Ik lag te kronkelen van de pijn, uiteindelijk zelfs mijn zoon wakker gemaakt met e mededeling dat ik mij niet goed voelde en als de pijn nog erger werd, dat ik dan een ambulance zou ellen.
Rond half 4 was de ambulance er en ben ik afgevoerd op verdenking van een acute blindedarmontsteking. In het ziekenhuis zelf vonden ze het niet zo dringend. Ze hadden gelijk, maar geen idee wat het wel is...
-Bloedtesten waren volledig in orde. Ik ben een heel gezond mens, zo op eerste zicht.
-Urine testen waren ook normaal.
Geen afwijkende waarde gevonden, constipatie is uitgesloten, nier steentje was het ook niet. Ondertussen ben ik net weer thuis. Flinke dosis pijnstilling gehad, die helaas al weer is uitgewerkt, nog steeds ontzettend veel buikpijn, temperatuur en zweten zijn wel weer genormaliseerd. Wat het wel is? Geen idee, dat konden ze in het ziekenhuis ook niet zeggen. Wel moet ik terug komen als de pijn weer zo erg wordt als afgelopen nacht.

Elisa2

Re: Nachtje spoed en nog niks wijzer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:12

Jeeh heftig zeg...hebben ze geen echo oid gemaakt? Rechtsonder is wel echt de blinde darm plek.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 09:15

Echo was ook in orde. Het enige "afwijkende" dat ze konden vinden was een beetje lucht in de darmen, maar dat kon de pijn niet verklaren volgens de dokter.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:19

Ik ben ooit ook opgehaald door ambulance door zulke klachten en meerdere dagen in het ziekenhuis gelegen. Alle onderzoeken gehad die jij ook kreeg en kwam niks uit. Ik mocht alleen niet naar huis en ben echt opgenomen. Achteraf waren lymfeklieren? Opgezet als ik het me goed herinner en dat gaf de pijn. Kwam door pfeiffer en normaal krijgen mensen die zwellingen in de keel, maar bij mij begon het dus in de buik. Keel kwam pas later :+

Ze wilden eerst sowieso opereren en blinde darm eruit halen, maar gelukkig hebben ze dat niet gedaan. Was niet tof want ik was net 16 ofzo, ouders in het buitenland

Sterkte! Hopelijk komt het niet meer terug!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:23

poetser schreef:
Echo was ook in orde. Het enige "afwijkende" dat ze konden vinden was een beetje lucht in de darmen, maar dat kon de pijn niet verklaren volgens de dokter.

Hier hetzelfde gehad. Na foto en echo uiteindelijk met een mini klisma pakket naar huis gestuurd, terwijl er nergens een verstopping te zien of voelen was. Niet gebruikt dus… Achteraf ben ik eerder al eens out gegaan met verdenking van een acute darmdraaiing of knelling, dus wellicht was dat het weer. Ik heb PDS, maar na tig darm onderzoeken is er nooit iets anders gevonden gelukkig. Wel heb ik kleine darmbloedingen, maar dat verklaarde niet zoveel pijn op dat moment.

Sterkte en hopelijk blijft het hierbij voor je.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:33

Ja ik weet ook wel dat een verkrampte darm ook zulke heftige pijn kan geven met zweetaanvallen etc. Het is alleen raar als je dat nooit hebt waar dat dan in eens vandaan komt.

Hopelijk blijft het inderdaad hierbij, sterkte nog met de pijn.

lazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:35

Zijn je eierstokken ook gecontroleerd?

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:50

Wat een heftige ervaring zo wakker worden zeg.
Ik heb helaas recent soortgelijk meegemaakt. Ook een intense buikpijn die na enkele uren zo onhoudbaar werd dat ik ieder kwartier moest overgeven. Ik was alleen thuis en wist me geen raad en dacht zelf ook aan een blinde darmontsteking oid. De spoeddokter kwam en dacht hetzelfde maar wist het ook niet en haalde er een ambulance bij. Het maakte mij allemaal niet uit, de pijn was zo onhoudbaar, het enige wat ik dacht was dat het op moest houden, wat er ook voor nodig was.
In het ziekenhuis waren ook al mijn bloedwaardes in orde, geen verhoogde ontstekingswaarden enz. Maar in mijn geval was er wel wat te zien op de echo (inwendig), en dat was dat er een flinke cyste op een van m'n eileiders zat die gedraaid was en daardoor de eileider afknelde, en dat gaf die immense pijn.
Dus wellicht is zoiets bij jou ook aan de hand geweest, is ie zelf weer terug gedraaid, dan neemt ook de pijn weer af.
De gynaecoloog zei dat het cystes vaak voorkomen waar je niks van merkt, die gaan gewoon vanzelf weer weg, maar een torsie komt niet vaak voor.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:58

Ik heb ooit hetzelfde gehad, ook met perfect bloedbeeld, maar bleek uiteindelijk toch een fikse blinde darm ontsteking te hebben. Sterker nog, hij stond op klappen.
Bij mij kwamen ze er pas achter toen ze een kijkoperatie deden.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:00

jeetje, dat is schrikken zeg. ook voor je zoon. En je hond heeft kennelijk ook iets aangevoeld, dat het niet in orde is. Braaf!
veel sterkte ermee... ik begrijp wel dat het lastig is dat er geen diagnose is. Ik hoop dat de pijn snel overgaat.
Gynaecologisch onderzoek zou misschien nog een optie kunnen zijn. Is buitenbaarmoederlijke zwangerschap uitgesloten? of anders inderdaad cystes of heel heftige eisprong?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:00

Zou het endometriose kunnen zijn?

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:01

Een heel aantal jaar geleden ben ik ook naar het ziekenhuis gebracht met wat voor mij duidelijk een blinde darm ontsteking was. Bloed was goed, urine was goed.. ze wilden zelfs nog even opvoelen omdat ik wel gewoon een blaasontsteking zou hebben (alsof ik niet weet hoe die voelen?!)

Ook nog weer met auto vervoerd naar een andere vestiging van het ziekenhuis omdat ze me daar niet verder konden helpen. In dat ziekenhuis zelfde verhaal, eerst weer plassen in een potje… ook daar waren mijn ontsteking zwaarden prima. Ivm de aanhoudende pijn wel op de lijst gezet voor een kijkoperatie, maar zonder spoed dus dat heeft nog de hele dag geduurd (kwam om 06:00 aan bij het eerste ziekenhuis omdat de pijn echt onhoudbaar wat geworden na vanaf 03:00 echt liggen creperen). Uiteindelijk om 20:00 geopereerd. Ze hebben toen een bijna gebarsten appendix aangetroffen met veel weefsel er omheen wat al aan het ontsteken was. Als ik naar huis gestuurd zou zijn met pijnstillers hadden ze me die avond mogen ophalen met een ambulance voor een gebarsten appendix.

Dus ik vertrouw niet meer in mijn ontstekingswaarden in een potje plas :+
Of in die van een ander:p

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:02

Mischa schreef:
Wat een heftige ervaring zo wakker worden zeg.
Ik heb helaas recent soortgelijk meegemaakt. Ook een intense buikpijn die na enkele uren zo onhoudbaar werd dat ik ieder kwartier moest overgeven. Ik was alleen thuis en wist me geen raad en dacht zelf ook aan een blinde darmontsteking oid. De spoeddokter kwam en dacht hetzelfde maar wist het ook niet en haalde er een ambulance bij. Het maakte mij allemaal niet uit, de pijn was zo onhoudbaar, het enige wat ik dacht was dat het op moest houden, wat er ook voor nodig was.
In het ziekenhuis waren ook al mijn bloedwaardes in orde, geen verhoogde ontstekingswaarden enz. Maar in mijn geval was er wel wat te zien op de echo (inwendig), en dat was dat er een flinke cyste op een van m'n eileiders zat die gedraaid was en daardoor de eileider afknelde, en dat gaf die immense pijn.
Dus wellicht is zoiets bij jou ook aan de hand geweest, is ie zelf weer terug gedraaid, dan neemt ook de pijn weer af.
De gynaecoloog zei dat het cystes vaak voorkomen waar je niks van merkt, die gaan gewoon vanzelf weer weg, maar een torsie komt niet vaak voor.

Ik heb vorig jaar ongeveer hetzelfde gehad. Alleen toen dachten ze bij mij aan urineweginfectie. Maar het zat mij niet leker. Ik had voor mijn gevoel meer last van mijn darmen. Dus alsnog een ct scan. Hieruit kwam een cyste en endometriose. De endometriose zat op de plekken waar ik veel last had. Dus ik zou verder kijken.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:02

Ik moet ook denken aan iets gynaecologisch? Hebben ze daar ook naar gekeken?

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:08

Ik heb ook zo‘n cyclus achter de rug van 24 uur buikpijn (het werd bij mij elke keer erger) en ook niks te vinden, werd elke keer met een spastische darm naar huis gestuurd. Tot na 9 maanden toch een blinde darm ontsteking werd geconstateerd. Daarna voelde ik mij als herboren maar het kwam terug. Een alternatief arts vond een parasitaire besmetting en heeft dus een darmreiniging opgestart. Conclusie, daarna nooit meer last gehad van zulke heftige en plotselinge buikpijn. Terugkijkend was het bij mij elke 6 weken raak voor ongeveer 24 uur en elke keer heftiger. Dus het kan ook helpen om in de gaten te houden of het nogmaals gebeurd en in welke tijdspanne. 6 weken was namelijk de cyclus van die parasieten. Buikpijn kan echt vreselijk zijn, voor mij de ergste pijn die ik gehad heb…

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:12

Oh wat apart, ik heb eergisteren het zelfde gehad maar bij mij zwakte het uiteindelijk net genoeg af. Vriendlief zat ook op het puntje van ambulance oid bellen. Had het gister erover met een vriendin die geneeskunde studeert en die hoorde de laatste tijd vaker dat mensen opeens 1 nacht heel ziek waren en de dag erna fit? Zelf ben ik er niet achter wat het is maar zat zoals hierboven genoemd ook aan iets mbt gynaecoloog te denken

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 10:55

Bedankt vor het meedenken allemaal.
Sinds ik thuis ben zit ik te denken aan een mogelijke oorzaak die door enkele van jullie ook is aangehaald. Buiten baarmoederlijke zwangerschap is echt onmogelijk (tenzij het een dracht van 5 jaar is) Eierstokken zijn niet gecontroleerd, maar ik heb wel endometriose... Momenteel voelt het aan als hevige menstruatiepijn, op dezelfde plaats ook(o.a, mijn hele buik doet zeer inmiddels van de spanning en spierpijn van het verkrampen). Echter heb ik de ovulatie woensdag gehad, dus zowel dat als de menstruatie zelf kunnen de oorzaak niet zijn.

Morgen in elk geval even ellen met de huisarts en kijken wat hij zegt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 11:01

Bah wat een nare ervaring.
En het erge is dat je nog steeds pijn hebt.

Onze zoon heb ik weleens uit school gehaaldmet buikpijn.
Lag gillend op de grond.
Is toen een soort koliek geweest. Ging vanzelf over. Maar was niet leuk.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 11:06

poetser schreef:
Bedankt vor het meedenken allemaal.
Sinds ik thuis ben zit ik te denken aan een mogelijke oorzaak die door enkele van jullie ook is aangehaald. Buiten baarmoederlijke zwangerschap is echt onmogelijk (tenzij het een dracht van 5 jaar is) Eierstokken zijn niet gecontroleerd, maar ik heb wel endometriose... Momenteel voelt het aan als hevige menstruatiepijn, op dezelfde plaats ook(o.a, mijn hele buik doet zeer inmiddels van de spanning en spierpijn van het verkrampen). Echter heb ik de ovulatie woensdag gehad, dus zowel dat als de menstruatie zelf kunnen de oorzaak niet zijn.

Morgen in elk geval even ellen met de huisarts en kijken wat hij zegt.

Kan het zijn dat de endometriose is gaan verkleven aan de eierstokken of dat er een cyste is gaan groeien? Zelf heb ik lange tijd rond gelopen met cystes in beide eierstokken door anticonceptie. Uiteindelijk werden de cystes links van dusdanige grote dat mijn eierstok zo nu en dan ging kantelen. Dit gaf ook helse pijnen die uiteindelijk weer weg gingen en weken later zo maar weer terug kwam.

Hopelijk vinden ze een oorzaak zodat dit niet een herhaaldelijk ding voor je wordt! Beterschap iig :(:)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 11:09

Mogelijk stenen uit de galblaas?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 11:46

Stenen zijn uitgesloten, cyste is wel een mogelijkheid. Momenteel wordt de pijn weer steeds heviger met krachtverlies in rechter been en schouder. Dit had ik vannacht ook. Het is een constante pijn, de kleinste beweging maakt de pijn erger en veroorzaken misselijkheid, rustig zitten maakt het iets dragelijker. Hoesten, niezen en diep inademen is onmogelijk.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 11:49

Ts, bel de spoed.
Je endo kan juist na je ovulatie voor flinke klachten zorgen wanneer je eierstokken eronder zitten. Been there done that. Helpt warmte?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 11:50

wat vervelend zeg. Heb je nog pijnstillers meegekregen ook? of is dat juist niet de bedoeling. Heb je koorts? Ik zou niet te lang wachten met weer aan de bel trekken hoor. sterkte!!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 11:51

Is het erger als je ligt of iets eet/ drinkt? Ik heb onlangs krom van de pijn gelegen door een maagzweer.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 11:53

Als je zoveel pijn hebt zou ik toch echt de huisartsenpost bellen. Dit is denk ik niet iets wat nog een dag kan wachten. Dan lig je vandaag /vannacht de hele nacht te creperen…