Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Albertina71 schreef:Ik had een paar jaar geleden volgens de huisarts een frozen shoulder.
Toen ik bij mijn chiropractor kwam (daar kwam ik toen elke 4 weken) zei ze dat ik geen frozen shoulder had en dat zij mijn schouder wel los kon masseren, al zou dat gruwelijk veel pijn doen. Nou, dat deed het!
Maar ze had gelijk, want ik kon mijn arm weer omhoog krijgen.
En de huisarts zat er dus naast met zijn diagnose.
Eilandje schreef:Ik heb een frozen shoulder gehad.
Qua injecties: ik heb eerst een injectie gehad bij de huisarts die geen pijn deed. Daarna één in het ziekenhuis. Ik ben o.a. 2x keer bevallen en heb een keer een rugoperatie wegens gebroken rug gehad, maar die injectie in het ziekenhuis is het pijnlijkste dat ik ooit heb meegemaakt. En veel heeft die injectie niet geholpen.
Zertab schreef:@Ibbel: zonder een hele discussie te starten (ik zal het eens navragen aan onze handchirurg), je hebt het over gewrichten. Ga je bij een FS ook het gewricht inspuiten? Probleem zit toch in het kapsel?
Ibbel schreef:Zertab schreef:@Ibbel: zonder een hele discussie te starten (ik zal het eens navragen aan onze handchirurg), je hebt het over gewrichten. Ga je bij een FS ook het gewricht inspuiten? Probleem zit toch in het kapsel?
Het kapsel zit om het gewricht. Je spuit ook bij FS het gewricht in, omdat je het spul bij het kapsel wilt houden. Maw, het gewricht is het 'reservoir' van waaruit de steroiden het kapsel bestoken. Als je aan de buitenkant van het kapsel spuit, diffunderen de steroiden alle kanten op, heb je heel kort of helemaal geen effect en wel systemische bijwerkingen.
Fitzroy schreef:Maar dan had jij geen frozen shoulder? Want dat opereren ze niet.
Overigens heeft de injectie alleen zin in fase 1, de acute fase zei mijn fysio.