Zondag 7 mei mijn knie geblesseerd door een flinke val. Ik ben in een donker gangenstelsel in een soort put gevallen en op mijn linker knie terecht gekomen. Ik was halverwege dus moest weer door.
Alles lukte behalve op de knie leunen (daar waar ik had moeten kruipen)
Daarna wat opdrachten gehad waaronder rennen (dat ging eigenlijk niet) en lopen weer wel.
Er is na de val meteen naar gekeken en toen was ie flink dik aan het worden, kon verder wel bewegen en er op staan.
Savonds werd het flink erger en flink blauw.
In die week erop heb ik er een verdomd mooi schilderij van weten te maken, en mn knie was simpelweg niet te herkennen. Huisarts gaf al aan dat met de zwelling er weinig van te zeggen was.
Afgelopen week is toen de zwelling iets minder was foto's gemaakt van de knieschijf. Geen breuk of scheurtje. De rest was nog steeds te dik om verder te kunnen controleren.
Paracetamol en codeïne pakken
Vanuit mijn werk is het daarna ingezwachteld met drukverband (wat voelde dat fijn !!) Ben op krukken gezet en moet been veel omhoog houden en koelen.
Vandaag weer controle huisarts.
Zwelling is voor een groot deel weg, zakt allemaal richting mijn scheen en enkel.
Scheen doet daardoor ook ineens goed zeer sinds een paar dagen. Foto maken was een optie maar gokken beide dat het door de hematoom komt.
Knie zelf op 1 punt aan binnen zijde nog steeds een harde plakaat met vocht/bloed. Die doet verdomd zeer... als ze aan been en knie gaat rommelen (links rechts duwen enz) geen pijn. Strekken en buigen lukt bijna helemaal (laatste stukje niet door die zwelling)
Zak er niet doorheen en kan er in principe op staan.
Moet deze week nog meer rust pakken en been omhoog. Lopen naar geleide pijn met krukken. Een brace er omheen en heb nu tramadol.
Pas als de zwelling helemaal weg is en dan nog pijn zou zijn kan ze meer achterhalen.
Nu hoor ik toch wel gemengde reacties om me heen en vind ik het lastig aan te geven als ik ergens zorgen om zou maken (ga eerder gewoon door) dus ben ik benieuwd of er nog dingen zijn die ik kan vragen voor een volgende x, waar ik voor aan de bel moet trekken enz.
Zo begonnen we savonds

Week erna

Dit is nu

- ik slik geen bloedverdunners
- knie is niet verdraaid geweest, was neerkomen op steen en 1 felle pijnsteek.
- heen en weer bewegen (controleren banden) deed geen pijn