tamary schreef:Fysio en rustig bewegen met veel variatie, dus meerdere taken afwisselen bv. Aangevuld met wat zaldiar werkte hier zat. Antidepressiva werd mij destijds ook aangeboden, maar op voorhand geweigerd ook wegens dieren in eigen beheer maar niet aan huis. Maakte bv geen auto mogen rijden geen optie. Tramadol was meer bijwerkingen dan nut. Nu eigenlijk is de pijn aanwezig maar niet dusdanig dat ik er genoeg last van heb om pijnstillers te slikken. Mocht dat structureel anders worden, dan ga ik mijn huisarts weer porren (na de fysio trouwens, daar haal ik meer uit, maar wel vaker dan 1x/maand, elke 2 weken was toch wel minimum al is dat weggevallen met corona). En soms werkt goede chiropractor, oid beter dan enkel fysio. Je gaat compenseren en je vast zetten in je lijf wat nog wel eens wat meer nodig heeft dan het "spieren kneden" wat de fysio kan.
Hmm mijn dosering is wel zo laag dat autorijden wel gewoon mag, wel even opletten eerste week. Daarom twijfelde ik ook wat over de bijwerkingen, wat die zouden doen