Vanuit mijn werk krijgen we nog steeds de vrijheid om vanuit huis te werken, dus hier maak ik graag gebruik van! De afweging tussen op kantoor zitten met mensen die in hun eigen headset door elkaar heen praten of lekker thuis met de hond knuffelend op de bank is snel gemaakt

Maar ik merk ook dat de kilootjes er langzaam bijkruipen op deze manier. Mijn streefgewicht is rond de 55-60, maar zolang ik niet boven de 65 kom vind ik het allemaal wel prima. Die 65 baseer ik op het gewicht dat mijn pony kan dragen. Ze weegt zelf ongeveer 500 kilo en heeft geen ideale bouw, dus dan pak ik de 15%: dat is 75kg. Tel daar het zadel, mijn kleding, etc bij op, en dan vind ik die 65 een prima getal voor puur en alleen mijn gewicht.
Van nature zat ik altijd tussen de 60 en de 65 kilo, bijgehouden door gewoon eten wat ik lekker vind, gecombineerd met een studentenleven plus iedere dag in totaal zo'n 45 minuten fietsen naar en van mijn pony en daar dan nog iets actiefs mee doen.
Sinds een jaar werk ik echter fulltime en dus grotendeels vanuit huis. Ik heb een bijrijdster en als ik tussendoor snel tijd heb om naar stal te gaan pak ik eerder de auto dan de fiets, want dat is sneller en minder gevoelig voor het weer. Ook kan ik op deze manier onze hond makkelijk meenemen als het mijn beurt is om de paarden binnen te halen.
Het grootste struikelblok is echter: die kast vol met lekkers in huis, chocolade, koekjes, snoep, chips... En een baan die me niet zo mentaal bezig houdt dat ik geen tijd heb om aan eten te denken. Want tja... Verveling, wat doe je daar makkelijk tegen? Snacken

Ik heb al een sta-zit bureau, maar deze staat in mijn kleine appartementje in dezelfde kamer als de was, dus is het er vaak vrij vochtig. Ook is de hond die lekker op de bank ligt te slapen veel verleidelijker dan alleen op m'n kantoortje gaan staan natuurlijk

Mijn vriend heeft een actieve baan buitenshuis, dus hij is moe als hij naar huis komt, en ik sta dan te springen van de energie

Kortom: Ik zie mijn valkuilen heel goed... Maar ik weet zeker dat ik niet de enige hiermee ben! Dus, brand los, hoe pakken jullie dit aan?