Tips en adviezen om thuis te sporten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ista

Tips en adviezen om thuis te sporten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-23 16:08

Ha allemaal,

Ik was benieuwd of jullie goede tips en adviezen hebben om thuis het sporten op te pakken?
In een grijs verleden heb ik een tijdje Fitchannel gebruikt, maar ik was benieuwd of er bijvoorbeeld via Youtube kanalen zijn die je goed kan gebruiken.

Ik ben op dit moment absoluut niet in shape, moet 10 kilo afvallen en mijn conditie is prut. Ik ben een echte beginneling zeg maar.

Sportscholen vind ik helaas verschrikkelijk, ik voel me daar echt niet thuis, dus vandaar dat ik het in mijn eigen vertrouwde omgeving wil proberen.

Alvast bedankt!

Winged

Re: Tips en adviezen om thuis te sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 16:10

De keuze is reuze.. maar wat lijkt je leuk om te doen?

Wil je wat krachtachtig? Wil je pilates? Yoga? Wil je een x-aantal stappen per dag halen?

ista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-23 16:15

Voornamelijk dat mijn conditie/uithoudingsvermogen wat beter wordt en dat ik wat afval. Waarschijnlijk is daar wat spieropbouw voor nodig. X-aantal stappen per dag haal ik met de hond wel. Dit gaat dus echt om een stukje extra. Gewoon lekkerder in mijn vel zitten :o

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 16:18

Afvallen gaat het beste (in het algemeen) door naar je eetpatroon te kijken. Bewegen erbij is natuurlijk nog steeds goed :)
Ik heb een halterbank en wat apparaten, maar de kamer is door verbouwing niet bruikbaar op het moment. In de tuin werken helpt goed voor mij.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 16:33

Ik zet YouTube aan daar is genoeg te vinden.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-23 16:36

marleen_usar schreef:
Ik zet YouTube aan daar is genoeg te vinden.

Heb je dan concrete tips/kanalen?

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 16:48

Pamela Reif op Youtube vind ik wel fijn. De laatste workouts van KP Active ook omdat daar tijd bij zit om van positie te veranderen voor de volgende oefening. Heel veel hebben dat niet en dan is er alweer 10 seconden van de minuut voorbij eer dat je van oefening bent veranderd. :+

Edit; even gespiekt op mijn afspeellijst, ik heb ook nog workouts van Chloe Ting, that Disney girl (met Disney muziek), Walk at home, nobadaddiction en growingannanas.
Laatst bijgewerkt door nevica op 19-04-23 16:51, in het totaal 2 keer bewerkt

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 16:48

Is harlopen geen idee ? Is niet echt thuis, maar wel van thuis uit te starten.
Ik ben in november begonnen en hou het ondertussen ook aardig vol. Wat mij voornamelijk trok was ook het thuis kunnen starten zonder auto te nemen en niemand nodig te hebben om het te kunnen uitoefenen. Leuke bijkomst is dat mijn hond het helemaal geweldig vind en hierdoor ook goed in zijn vel zit.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 16:55

ista schreef:
Voornamelijk dat mijn conditie/uithoudingsvermogen wat beter wordt en dat ik wat afval. Waarschijnlijk is daar wat spieropbouw voor nodig. X-aantal stappen per dag haal ik met de hond wel. Dit gaat dus echt om een stukje extra. Gewoon lekkerder in mijn vel zitten :o

Je weet dat spieren zwaarder zijn dan vet neem ik aan? Dus dan gaat het waarschijnlijk om de centimeters op het lijf.

Chloe Ting is leuk, misschien Marlou Volkerink (https://www.youtube.com/@MarlouVolkerink87/playlists)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 16:55

Vind je wandelen leuk? Dit is laagdrempelig maar kan goed bijdragen aan afvallen. Lekker muziekje op (of een podcast als je dat leuk vindt). Zeker nu het hopelijk wat beter weer wordt, lekker om te doen.

Ik deed veel van Chloe Ting. Ik vind haar rete irritant maar de oefeningen wel leuk.
Of ik schreef wat oefeningen van haar op en maakte daar later zelf een workout van zodat ik met mijn eigen muziek kon sporten.
Die van Pamela Rieff vond ik vaak wat pittiger.

Handig topic om mijn vraag te stellen: ik ben geblesseerd aan m'n schouders. Wil wel heel rustig sporten op pakken en dus alleen benen / buik trainen.
Nu heb je zóveel oefeningen waar je bv toch op handen en knieën moet oid maar ik kan geen enkele kracht verdragen op m'n armen / schouders.
Is er een specifieke workout zonder op all fours te moeten?
Want telkens oefeningen overslaan is 1 confronterend voor mij en 2 gewoon irritant.
Maar met een video erbij heb ik wel meer motivatie dan wanneer ik het alleen moet doen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:17

Ik ben nogal een gamer dus ik gebruik persoonlijk de ring fit. Als je echt geen conditie hebt dan ben je daarmee na 10 minuten al volledig kapot. Voordeel daarvan is ook dat ik bewust kan focussen op bvb benen/armen/core en je doet toch aan conditie training door het joggen op de plaats voor het bewegen in het spel. Naast dat kun je persoonlijke trainingsschema's maken met oefeningen. Maar ik speel dus gewoon het spel eigenlijk. Ik ben momenteel nog niet eens halverwege. :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:20

Zoek op 'home workout' of 'full body workout' of pilatus. Genoeg te vinden, je kan verschillende vormen en personen uitproberen en kijken wat je leuk vindt en wat bij je past.
Ik kan later even voor je kijken wie en wat ik opgeslagen heb als je wil.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:21

Wil je materialen aanschaffen? Dan is bodypump wel een aanrader. Bodycombat is ook erg leuk, geen materialen nodig. Filmpjes op Youtube te vinden.

Of lekker elke dag een uur wandelen :D

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:42

De Shreddy app heb ik goede ervaringen mee. Ook kun je veel programma's vinden van Youtubers, Natacha Oceane is een héle goeie en zij heeft ook 1 of 2 home workout programma's.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-23 17:45

Bedankt voor de concrete tips tot dusver! _/-\o_

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 18:10

Trouwens: als iets van Chloe Ting of Pamela Reiff of soortgelijks je bevalt, begin met het kopen van een fijne mat en laat het daar even bij.
Bovenstaande zijn bijna allemaal zonder gewichten ed.
Mocht je verder komen, merken dat de oefeningen je makkelijk af gaan of het gewoon leuker vinden met gewichten, schaf dan pas gewichten aan.
Action heeft ook best wat sport artikelen!

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 18:11

Heather Robertson is ook een fijne, meer kracht met beetje cardio erbij. Zij heeft ook een 60 dagen workout als je een uitdaging zoekt. :)
Yoga with Adriene is ook een fijne voor yoga.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 18:28

Fietsen <3 Verbrand je vet veel calorieën mee, goed voor je uithoudingsvermogen. Maar ook voor je humeur. Lekker vitamine D pakken en mooie plekjes ontdekken.

Als je bij een bos woont lekker mountainbiken :j . Superleuk.

't is alleen niet bijster goed voor je spieropbouw (wat eigenlijk wel je basis moet zijn, maarja als je net als ik krachttraining haat.... :+ ) anderszijds bouw je er wel degelijk beenspiertjes mee op.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 19:28

De Wii, of iets moderner de Nintendo Switch?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:00

Nyaleti schreef:
Vind je wandelen leuk? Dit is laagdrempelig maar kan goed bijdragen aan afvallen. Lekker muziekje op (of een podcast als je dat leuk vindt). Zeker nu het hopelijk wat beter weer wordt, lekker om te doen.

Ik deed veel van Chloe Ting. Ik vind haar rete irritant maar de oefeningen wel leuk.
Of ik schreef wat oefeningen van haar op en maakte daar later zelf een workout van zodat ik met mijn eigen muziek kon sporten.

Handig topic om mijn vraag te stellen: ik ben geblesseerd aan m'n schouders. Wil wel heel rustig sporten op pakken en dus alleen benen / buik trainen.
Nu heb je zóveel oefeningen waar je bv toch op handen en knieën moet oid maar ik kan geen enkele kracht verdragen op m'n armen / schouders.
Want telkens oefeningen overslaan is 1 confronterend voor mij en 2 gewoon irritant.
Maar met een video erbij heb ik wel meer motivatie dan wanneer ik het alleen moet doen.

Fitnesshoepel en dan de hoepelworkouts een idee?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:33

Ik vind Sharona's Hill erg leuk om te doen op YouTube, is een soort cardio dance. En helemaal niet moeilijk

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:37

Winged schreef:
Nyaleti schreef:

Fitnesshoepel en dan de hoepelworkouts een idee?

Ey wat een top idee! Ik denk dat ik dit lichamelijk wel aan kan :D
Zal eens wat lezen wat het doet. Was vroegah echt koningin hoelahoep van het speelplein maar daar zal niet veel van over zijn :')

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 23:49

Ik vind gro with jo erg leuk en dan de dans workouts. Niet echt bijzondere oefeningen maar je wordt er onwijs vrolijk van en na een workout ben ik echt kapot

Daarnaast wandel ik vaak een ronde van 6 km.

Ik ben zelf nu ook begonnen in sportschool maar blijf gro with jo doen omdat het me onwijs vrolijk maakt

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 00:36

De Nintendo Switch inderdaad :j Ringfit adventure kan je hier goed bij helpen, Just dance is ook een aanrader!

Anders eventueel touwtje springen (op muziek)?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 00:51

Spring touwen? Werken met een opbouw schema.
Ik vind het heerlijk kan overal en gemakkelijk tussendoor.