Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IrisDH schreef:Hoge buikpijn meer rechts gecentreerd doet mij denken aan problemen met de galblaas, de lage pijn past daar alleen weer niet zo bij.
Misschien is het terug te leiden naar iets wat hij heeft gegeten? Maar daar hebben jullie vast al wel aan gedacht..
Citaat:Wel waren zijn bloedwaardes die samen gaan met Crohn/dikke darm ontsteking wat verhoogd volgens de referentie waardes die erbij stonden, maar volgens de kinderarts wel te laag om het daadwerkelijk daaraan te wijten
Lestria schreef:Citaat:Wel waren zijn bloedwaardes die samen gaan met Crohn/dikke darm ontsteking wat verhoogd volgens de referentie waardes die erbij stonden, maar volgens de kinderarts wel te laag om het daadwerkelijk daaraan te wijten
Toch is dat wel wat er ook bij mij in mijn gedacht op kwam.
Is er al eens een inwendig darmonderzoek gedaan? Of überhaupt een doorverwijzing naar een internist geweest? Dat zou denk ik de richting zijn waarin ik het zou zoeken.
Of, als je er voor open staat, in de alternatieve hoek.
Mloes schreef:De buikpijn die van onder naar boven verplaatst, en wat je schrijft over verstopping versus diarree doet mij ook wel denken aan darmproblemen.
Zelf heb ik nierproblemen en veelvuldig ontstekingen, daarom zit ik vaak aan de antibiotica. Gevolg daarvan: darmen volledig van slag --> heel veel pijn.
Heeft je zoontje antibiotica geslikt? Kan dat de boel van slag hebben gemaakt? Wellicht kan probiotica dan nog wat helpen om de boel wat tot rust te laten komen?
Hoe oud is je zoontje? Heel veel beterschap in ieder geval, hopelijk gaat het snel weer de goede kant op!
Dagahra schreef:Syndroom van acnes?
Stripe000 schreef:Heb niet alles gelezen, maar zie wel echo leverde niks op.
Helaas hoor ik dat vaker , ben werkzaam in ziekenhuis, maar ook in privé situatie.
Echo levert niks op maar ct of mri scan lat dan veel meer zien.
Ik zou daarom toch ook nog eens vragen voor een scan , mits dan nog niet gebeurt is.
Veel beterschap voor je zoon
StalNollie schreef:Mri van blinde darm laten maken?
Ons zoontje gaf over en aan de diarree zo erg dat hij niet kon staan of het liep eruit. Je kon niet naar zijn buik kijken zo'n pijn.
Bloed wel wat verhoging ontsteking maar niet noemenswaardig. Echo niks op te zien. Tot de mri. Met spoed blinde darm eruit was al volledig aan het lekken.
Twee maanden na operatie nog niet hersteld en soms enorme pijnscheuten onverklaarbaar. maar mogelijk toch verstopping gerelateerd. Dus nu 8mg zakjes om ontlasting dunner te houden, tijdens gebruik nu geen buikpijn meer gehad.
Joanne1987 schreef:IrisDH schreef:Hoge buikpijn meer rechts gecentreerd doet mij denken aan problemen met de galblaas, de lage pijn past daar alleen weer niet zo bij.
Misschien is het terug te leiden naar iets wat hij heeft gegeten? Maar daar hebben jullie vast al wel aan gedacht..
Allemaal gedaan idd
Eveneens is hij getest op coeliakie, hij heeft daar toen hij 2 was ook vermoedens van gehad en heeft een darmscopie gehad. Is door bloedonderzoek uitgesloten nu
Gal is nagekeken op de echo, beide keren. Geen afwijkingen
Wel waren zijn bloedwaardes die samen gaan met Crohn/dikke darm ontsteking wat verhoogd volgens de referentie waardes die erbij stonden, maar volgens de kinderarts wel te laag om het daadwerkelijk daaraan te wijten
janderegelaa schreef:Dat zegt helemaal niets! Ik heb Crohn en mijn ontstekingswaarden zijn fantastisch in mijn bloed, maar de calproteine test (dat is een monster uit de ontlasting ) geeft wel degelijk ontstekingen aan. Rond de 112 (50 is max) en dat lijkt hoog maar is het echt niet. 1200 is hoog. Dus bijna geen ontstekingen maar toch heel veel last waardoor ik geopereerd moet worden. Ik zou je met klem willen adviseren om een calproteine test aan te vragen. Kan gewoon bij de HA. En dan niet meer bij de kinderarts behandelen maar bij de MDL arts. Kinderartsen gaan over kinderziektes.
Sterkte!
Joanne1987 schreef:janderegelaa schreef:Dat zegt helemaal niets! Ik heb Crohn en mijn ontstekingswaarden zijn fantastisch in mijn bloed, maar de calproteine test (dat is een monster uit de ontlasting ) geeft wel degelijk ontstekingen aan. Rond de 112 (50 is max) en dat lijkt hoog maar is het echt niet. 1200 is hoog. Dus bijna geen ontstekingen maar toch heel veel last waardoor ik geopereerd moet worden. Ik zou je met klem willen adviseren om een calproteine test aan te vragen. Kan gewoon bij de HA. En dan niet meer bij de kinderarts behandelen maar bij de MDL arts. Kinderartsen gaan over kinderziektes.
Sterkte!
Die test heeft ie gehad, de waarde daaruit was ^180
Ik ga al jullie tips morgen meenemen bij het bellen
Dank jullie wel!