Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
amber15 schreef:Ik heb aangegeven dat ik erg opzag tegen de gastro. Hij is bij mij daarom onder diepe sedatie gedaan. Ik heb de hele tijd geslapen en niks van het onderzoek meegekregen.
Met een roesje ben je wat slaperig. Sommige mensen slapen echt, sommigen krijgen het onderzoek wel mee. Als ik jou was, zou ik gewoon even bellen en om een diepe sedatie vragen.
' waarop ik braaf iets zei over een goed wijnjaar. Spul er in, men heeft gezegd 'gaat U maar liggen' en het volgende wat ik weet is dat ik mijn ogen weer open doe, en dat de chirurg zegt 'Nou mevrouw, het is allemaal prima gegaan'.
Storm schreef:Ik heb het zonder roesje gehad, nooit meer. Ik bleef kokhalzen, kwijlen, het was bijna mensonterend. Ik heb me niet vaak zo naar gevoeld, helemaal omdat de medewerker bleef herhalen dat ik niet mocht kokhalzen. Op het laatst lag ik met mijn ogen stijf dicht en lag ik te huilen. Ik ben een week lang schor geweest omdat mijn slokdarm beschadigd was.
Had na die tijd ook nergens last van qua pijn of iets dergelijks. Alleen een paar dikke boeren 
. Je slaapt niet heel diep, ik kan mensen altijd wakker krijgen na een roesje, gewoon op aanspreken. Ik zou niet zo bang zijn voor dromen of nachtmerries. Een roesje is een licht slaapmiddel, vergelijkbaar met een slaaptablet zeg maar. Alleen werkt het sneller, omdat ze het direct in de bloedbaan spuiten. Je kunt het beslist niet vergelijken met een narcose, waarbij je echt niets meekrijgt.