oor zit dicht na oorpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

oor zit dicht na oorpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-23 10:11

Hallo allemaal,

Ben op zoek naar de gouden tip om sneller van mijn oorsuizen-fluittoon en echo in oor af te komen. 2 weken geleden een aantal dagen grieperig geweest en voor het eerst van mijn leven ook oorpijn gehad. Voor de oorpijn heb ik Otalgan druppels gebruikt, de oorpijn was snel weg daarna. Echter mijn oor bleef dicht zitten dus dacht dat van Otalgan de oorspray kon helpen om het oor van binnen te reinigen. Ook gebruikte ik een neusspray van Otrivin op basis van Xylometazoline. Sinds gisteren heb ik een zwaardere neusspray gekregen van de huisarts, deze heeft een aantal dagen nodig voordat die aanslaat. Ik wordt echter gek van het suizen, de fluittoon en de echo. Heeft iemand een wondermiddeltje waardoor dat eerder weg gaat dan dat de neusspray van de huisarts wat gaat doen?

Sweetgirl1

Re: oor zit dicht na oorpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 10:15

K heb vorig jaar dubbele oorontsteking gehad. En heb er ruim 2 a 3 weken mee gelooen en enkel met neusspray ging het wel weg. En geduld

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 10:22

Succes, ik ben in juni vorig jaar ziek geweest en mijn oor zit nog steeds dicht. Kno arts en de dokter hebben geen idee waar het vandaan komt. Ben er inmiddels wel aan gewend en heb hoop dat hij weer openschiet. Geef de neusspray de tijd. En ga niet forceren.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-23 10:42

Wat een verschil tussen jullie Sweetgirl1 en Boheme. Wel vervelend dat je er nog steeds mee loopt Boheme. Ik weet het geduld maar dat is soms best wel lastig. Eergisteren na een niesbui kon ik goed de neus snuiten en zowaar was mijn oor voor een minuutje open.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 11:44

Ik heb ongeveer 9 maanden een lijmoor gehad na een flinke verkoudheid. Vooral het constante geplop en de doofheid waren heel vervelend. Neusspray hielp helaas niet, uiteindelijk is het vanzelf beter geworden, maar dat kostte wel veel tijd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 11:50

Ik heb dit ook gehad na griep. Bij mij heeft betametason neusspray van de huisarts en veel geduld geholpen. Heeft zeker 2 maanden geduurd.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-23 13:15

Tjonge zeg, als ik het zo lees duurt het best lang en bij sommig heel lang. Had gehoopt er snel vanaf te zijn. Ben het het nu al zat, maar goed ik moet dus geduld hebben en blijven sprayen met de neusspray als begin.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 13:35

Hier ook na een oorontsteking onlangs nog zeker 4 weken minder kunnen horen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 13:37

Ja loslaten is echt het beste, alhoewel ik snap dat het lastig is. Ik vond het ook super irritant vooral omdat bepaalde dingen waar je anders geen moeite mee hebt ineens dodelijk vermoeiend worden, zoals veel mensen die door elkaar praten. Geluid wordt 1 grote brij. Mijn vader is slechthorend, ik snap nu wat hij elke dag mee moet maken.

Even misschien ten overvloede, xylometazoline neusspray mag je 1 week gebruiken. Als dat onvoldoende helpt zou ik als ik jou was de huisarts bellen en om andere neusspray vragen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-23 13:17

Inderdaad veel geluiden door elkaar heen is heel raar, harde geluiden en scherpe geluiden lijkt wel of deze sterker binnen komen. Bedankt voor de tip van 1 week gebruiken, dat heb ik ook niet gedaan. Van de huisarts heb ik een andere spray gekregen, deze had wel een dag of 3 nodig voordat die aan gaat slaan. Vandaag de 4e dag, merk nog geen verbetering maar we gaan door.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 14:11

Bij mij duurde dat echt wel 2 a 3 weken voor er echt wat ging gebeuren. En dat ging ook met kleine stapjes.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 16:23

Als je trommelvlies heel is kan je ook oorkaarsen gebruiken, dat kan je door iemand laten doen. Een huisgenoot bv.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 07:47

Oorkaarsen? Nooit van gehoord, ga er zo eens op googlen, is dat iets wat je echt door iemand anders moet laten doen of kan je dat ook zelf? Mijn man is absoluut geen held met dat soort dingen namelijk.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 07:49

Nee dat kan iemand voor je doen het is niet moeilijk.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:51

meggiemeg schreef:
Oorkaarsen? Nooit van gehoord, ga er zo eens op googlen, is dat iets wat je echt door iemand anders moet laten doen of kan je dat ook zelf? Mijn man is absoluut geen held met dat soort dingen namelijk.

Zou het niet gebruiken, word afgeraden met oorpijn na verkoudheid ivm eventuele ontstekingen. Bij mij deed de neusspray na 2 weken pas iets.. niet veel maar hij plopte af en toe even open. Nu is hij alleen nog open na het hoesten, eerst knettert het en dan even open voor 1 minuut. Raar gevoel en alles klinkt erg hard dan..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 11:35

Alleen als je trommelvlies kapot dan beter niet gebruiken. Ik werk er al jaren mee in mijn praktijk.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 11:38

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 11:42

Kuggur schreef:
marleen_usar schreef:
Als je trommelvlies heel is kan je ook oorkaarsen gebruiken, dat kan je door iemand laten doen. Een huisgenoot bv.

Niet doen, hoor, "oorkaars" behandeling is écht absurde nonsens.

Ook dat. Maar bij een eventuele ontsteking echt een no go

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 11:46

In het beste geval werkt het niet, en als je pech hebt schaadt het...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 12:14

Ik heb er ook wel eens last van, soms duurt het een week of 5 a 8.
Doorgaan met neusspray en geduld dus!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 12:16

Ja geduld, ik lees het meer hier, ben er alleen niet zo goed in :o

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 12:18

Ik hoor dan vaak een blikkerig echo woe woe woe woe woe geluid bij ieder geluid dat ik intern (eigen stem, adem) of extern (praten, omgeving, tv). Echt om knettergek van te worden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 12:22

dat heb ik dus ook Hannanas

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 12:41

Heb je naast de neusspray al eens een neusdouche gebruikt?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 12:45

Ik loop intussen ook al zeker drie weken met een verkoudheid en dichte oren. Links hoor ik echt heel weinig mee behalve mezelf heel hard, rechts deels. Mijn neus wil ook maar niet open gaan, dus ga toch maar de huisarts bellen voor iets sterkers. Wordt helemaal gek van de prikkels nu alles door één oor komt, met 4 kinderen thuis die herrie produceren en ik verder niet normaal kan verstaan. :=

Fijn dat ik van jullie lees dat het nog even duurt tot het bijtrekt, dat stimuleert me wel om nu actie te ondernemen en niet nog even af te wachten! Neusdouche of spoeling werd geadviseerd vorige keer, maar dat vind ik zo eng! :))