Zonnebrand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annikeee19

Zonnebrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-23 20:44

Hee bokkers,
Ik ben vandaag met dat heerlijke weer al verbrand heeft iemand een tip voor een zonnebrand wat niet heel vettig is dat veel blijft plakken enzo?

Anna_98

Re: Zonnebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 20:50

Ik vind de zonnebrand van Australian Gold echt veel minder plakkerig van die van Nivea enzo. Trekt veel sneller in je huid

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 20:59

Biodermal is voor mijn gezicht echt favoriet.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 21:11

Anna_98 schreef:
Ik vind de zonnebrand van Australian Gold echt veel minder plakkerig van die van Nivea enzo. Trekt veel sneller in je huid

Ik gebruik deze ook.
Mede omdat ik ook weet dat deze koraal vriendelijk is, dierproef vrij, vegan en non nano

Zijn overigens wel meer merken die dit hebben.
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 02-04-23 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 21:17

Ik gebruik Biodermal voor mijn gezicht (de fluïde) en Australian Gold voor m’n lichaam! Ben van beide echt fan, trekt snel in en niet zo glad en plakkerig op je huid! :j

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 21:57

Van rituals speciaal voor t gezicht :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 22:17

Lancaster is mijn favoriet. Overigens is het belangrijk om het hele jaar door te smeren, ook op een bewolkte winter dag.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 22:41

Ik gebruik altijd Vision of Altruist zonnebrand. Deze zijn echt geweldig voor mijn gevoelige huid die snel verbrand.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 23:00

Eucerin oil control, ook super geschikt voor gezicht zonder glim en geirriteerde ogen. Is er ook in factor 50 verkrijgbaar en smeert dus super zonder plakkerig te zijn.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 23:16

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 00:11

In NL: Ultrasun Sport Extreme SPF50 voor m’n lichaam en Bioderma Photoderm Aquafluide SPF50 voor het gezicht. Garnier Sensitive Expert SPF50+ vind ik ook best okay als Ultrasun niet te krijgen is.

Op het werk/in de zon: Bioderma Photoderm Aquafluide SPF100 voor gezicht en Banana Boat sport SPF60, 80 of 100 voor lichaam afhankelijk van seizoen en locatie. Rondom de evenaar moet ik die SPF100 alsnog elk uur smeren :')

Gotta love being born with ginger hair :D

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 00:46

Dioxide schreef:
In NL: Ultrasun Sport Extreme SPF50 voor m’n lichaam en Bioderma Photoderm Aquafluide SPF50 voor het gezicht. Garnier Sensitive Expert SPF50+ vind ik ook best okay als Ultrasun niet te krijgen is.

Op het werk/in de zon: Bioderma Photoderm Aquafluide SPF100 voor gezicht en Banana Boat sport SPF60, 80 of 100 voor lichaam afhankelijk van seizoen en locatie. Rondom de evenaar moet ik die SPF100 alsnog elk uur smeren :')

Gotta love being born with ginger hair :D

Sorry maar omg :') _O- spf100? Ik heb hier oprecht nog nooit van gehoord! Wat heftig dat je dan ook nog zo vaak moet smeren zeg..

Biordermal heeft schijnt een fijne ( nieuwe?) Voor het gezicht, degene waar ook hyaluronzuur in zit.
Anders vaak ook spf50 van Nivea Sports, als ik ook echt wat ga ondernemen buiten in de hitte. Zweet je niet zo maar af en geeft geen glans.

Voor het lijf ook fan van Australian Gold!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 07:22

Ik heb altijd begrepen dat boven de factor 50 eigenlijk niet bestaat? Dat dat dan zeg maar verkooppraatjes zijn? Weet iemand daar meer van? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 08:08

Palmera schreef:
Ik heb altijd begrepen dat boven de factor 50 eigenlijk niet bestaat? Dat dat dan zeg maar verkooppraatjes zijn? Weet iemand daar meer van? :)

Klopt, heb ik ook gehoord, factor 50 bestaat eigenlijk al niet eens, want in de praktijk is het maximaal 30 wat haalbaar is..

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 08:31

Palmera schreef:

Geen idee of dat zo is eigenlijk. De SPF100 die ik gebruik haal ik in het buitenland. Het doet wel aanzienlijk beter zijn werk dan SPF50, dat is helaas meermaals proefondervindelijk door ondergetekende bevonden :o :')

Dit gebeurt er met “Nederlandse” SPF50 in Nairobi - en dit is serieus met 2x smeren en 1.5 uur zon onder de parasol:
Spoiler:
Afbeelding

Met SPF100 geen issues :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 09:10

Ik heb in Sri Lanka met SPF 60 gesmeerd. Dat werkte wel. SPF 50 niet, werd ik binnen 30 minuten alsnog knalrood mee. In Nederland smeer ik hooguit factor 30.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 09:10

Palmera schreef:

“Als je een zonnebrandcrème goed en volgens de regels aanbrengt, beschermt een product met een factor 15 tegen 94 procent van de zonnestralen en een product met een factor 30 tegen 97 procent van de zonnestralen. Belangrijk om te weten is dat er geen enkele filter is die je voor 100% tegen de zon beschermt!”

Bron: https://www.dr-jetskeultee.nl/voorlicht ... scherming/

Nyaleti schreef:
Sorry maar omg :') _O- spf100? Ik heb hier oprecht nog nooit van gehoord! Wat heftig dat je dan ook nog zo vaak moet smeren zeg..

Biordermal heeft schijnt een fijne ( nieuwe?) Voor het gezicht, degene waar ook hyaluronzuur in zit.
Anders vaak ook spf50 van Nivea Sports, als ik ook echt wat ga ondernemen buiten in de hitte. Zweet je niet zo maar af en geeft geen glans.

Voor het lijf ook fan van Australian Gold!

Deze geeft hyaluronzuur:
https://www.biodermal.nl/producten/ultr ... de-spf-50/

Maar gaat het je om een droge huid, dan zou ik eerder degene voor gevoelige huid. Die heeft meer ingredienten voor een droge huid.

Ik vind voor het lijf deze twee de beste in prijs/kwaliteit. De Suncover welke ook in 1L variant te koop is.
https://www.dr-jetskeultee-skincare.nl/ ... 250ml.html

Deze van Drs. Leenarts is in prijs (vaak aanbieding) hetzelfde. Vind ik ook erg fijn voor het lijf:
https://www.drleenarts.com/product/sunc ... L2EALw_wcB

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 09:20

future_vet schreef:
Van rituals speciaal voor t gezicht :)

Die heb ik ook.
Bij andere zonnebrand krijg ik bultjes en puistjes. Maar die van de Rituals totaal niet.

Trekt snel in en laat geen witte waas achter.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 17:08

Ik ben enorm te spreken over douglas eigen merk, ik vind de spray erg makkelijk aanbrengen en ik vind hem niet olie-achtig of plakkerig blijven. De prijs is ook goed te doen zeker als ze weer eens zo'n korting op alles avond hebben.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 18:30

Ik heb de biodermal met hyaluronzuur dus gekocht en die laat een wit waas achter -O- gelukkig had ik er meteen twee gekocht.. voor mijn lichaam gebruik ik altijd P20, beschermt goed maar geeft vreselijke gele vlekken op je kleding.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 18:46

Whizz schreef:
Ik heb de biodermal met hyaluronzuur dus gekocht en die laat een wit waas achter -O- gelukkig had ik er meteen twee gekocht.. voor mijn lichaam gebruik ik altijd P20, beschermt goed maar geeft vreselijke gele vlekken op je kleding.

Oh wat balen! Wel blij dat je het deelt, want ik twijfelde om na mijn tube die te testen. Zag dat er geen zink in zit, dus had geen witte was verwacht.
Die voor de gevoelige huid laat geen witte waas achter.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 18:46

Ik zoek een goede vervanger voor de Banana Boat sport 50, deze is in NL niet te koop maar ik heb nog niets gevonden wat zo fijn werkt! Plakt niet, je hoeft hem niet eens uit te wrijven perse en hij beschermt top!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 04:05

boeflover schreef:
Ik zoek een goede vervanger voor de Banana Boat sport 50, deze is in NL niet te koop maar ik heb nog niets gevonden wat zo fijn werkt! Plakt niet, je hoeft hem niet eens uit te wrijven perse en hij beschermt top!

Probeer de Garnier Sensitive+ spray eens, die vind ik nog niet eens zo verkeerd.

Maar tis geen Banana Boat, dat is zeker.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 09:33

Wij gebruiken voor onze dochter dr leenarts factor 30 en die is verrassend fijn. Ook lovea vonden we erg fijn voor haar. Zijn beiden niet speciaal voor kinderen. Voor onszelf pakken we meestal ambre soleil spray factor 30. Het is een transparante spray maar met aanbrengen wel licht vettig. Trekt snel in. Wij hebben beiden een vrij droge huid dus vind het vettige niet heel storend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 10:14

Kijk uit wat voor meuk je allemaal op je huid smeert met bekende merken.
Ik gebruik zelf Naïf.