Ik heb al enkele jaren geen Facebook meer en instagram enkel nog op mijn laptop. Ook TikTok toch maar weer verwijderd, want die was toch wel de ergste afleider van allemaal. Maar toch, grijp ik te pas en te onpas naar dat ding. En voor wat? Geen idee.
Stomme spelletjes (Hay Day

Ondertussen liggen er ontzettend veel ongelezen boeken in de kast en zou mijn studie er ook van profiteren als ik me wat vaker los kan maken van het scherm

Ook merk ik dus tijdens colleges dat ik er naar grijp en snel afgeleid ben, terwijl de colleges maar bestaan uit 2 blokken van 45 minuten. Ik vind het van de gekken dat ik gedurende die korte tijd mijn aandacht er niet bij kan houden

Dus al enige tijd terug begon ik met het instellen van limieten voor bepaalde apps. Dit werkte even, maar aangezien je die limiet met 2 kliks weer uit hebt, zet het geen zoden aan de dijk.
Dus ik ging vanmiddag eens googlen naar telefoons met enkel de functie bellen, sms'en, whatsapp en google maps. Dat zou alles zijn wat ik nodig heb op dagelijkse basis, mails etc zou ik dan op mijn laptop bekijken.
Nu bestaan er dus 'dumbphones', die dus heel beperkt zijn in functie en soms ook wel voor ouderen gebruikt worden. Echter lijkt dit nog niet optimaal te zijn omdat die minder gebruikt worden en functioneel kennelijk anders werken, waardoor ze minder vaak updates krijgen etc. Dus ik ben nog niet overtuigd wat dat betreft, want voor studiegerelateerde dingen heb ik whatsapp wel echt nodig.
Dus nu dan besloten een wachtwoord op mijn schermtijd te zetten die alleen mijn vriend weet en een aantal apps te verwijderen. Probeer me ook meer bewust te zijn van het gebruik

Zijn er meer mensen met mij, die wat willen doen aan hun schermgebruik? En wat doe je dan? Kies je bewust om bepaalde mensen wel/niet te volgen, heb je vaste 'schermtijd momenten' per dag of verwijder je juist alle social media, hoe doen jullie dat?
Lekker tegenstrijdig om dit op een digitaal forum te plaatsen, maar Bokt vind ik toch wel een ander medium dan bijvoorbeeld instagram, wat er echt op gericht is jouw aandacht vast te houden, ik klik Bokt een stuk makkelijker weg (zonder vervolgens weer terug te komen)

https://www.happinez.nl/groei/minder-so ... nimalisme/