Trillend ooglid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Trillend ooglid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-23 11:46

Hallo iedereen.

Ik heb nu al behoorlijk lang last van een trillend ooglid.
Het begon eind vorig jaar.
Ik heb dat wel vaker. Maar dan waren het korte momenten. En dan weer weken niet.
Maar sinds februari heb ik het echt de hele dag door. En ook zo erg dat het zichtbaar is voor anderen.

Het begint mij nu ook echt zelf te irriteren.
Met autorijden en met werk als ik naar mijn scherm kijk.

Kan dat komen door vitamine gebrek?
Zou het op te lossen zijn door mijn bloed na te laten checken of ik iets te kort kom ?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 11:48

Ik heb het als ik heel moe en/of gestresst ben. Dan is het niet de hele dag door, maar korte momenten dat ik dat heb. Wel heel irritant

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-23 11:49

Es_ther schreef:
Ik heb het als ik heel moe en/of gestresst ben. Dan is het niet de hele dag door, maar korte momenten dat ik dat heb. Wel heel irritant

Ja dan komt het bij mij ook op. Maar dat zijn vaak korte momenten. Maar nu ben ik niet moe en niet gestrest. En heb ik het echt de hele dag door. Alleen mijn rechter ooglid.

MirandaMalik

Re: Trillend ooglid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 11:52

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 11:54

Ik heb het al wekenlang rechts.. En pas deze week denk ik goh het lijkt minder te worden. Zo irritant! Lees dus even mee.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 11:59

Ik heb het ook, maar helaas geen oplossing. :Y)

Paar weken links binnenkant ooghoek gehad, echt constant, alleen voelde ik dat (gelukkig) niet. Nu af en toe weer op die plek (maar dan wel voelbaar) en als ik gaap of andere inspanning lever mijn rechteroog.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 12:01

Het kan ook komen door magnesiumtekort las ik laatst!

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 12:22

Ik heb het ook regelmatig, magnesium slikken helpt bij mij.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-23 12:23

Ik werd via pb ook gewezen op magnesium.

Dus dat haal ik vanmiddag gelijk even in huis.
Bedankt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 12:27

Wilde inderdaad net schrijven dat je ook kan proberen om magnesium te gaan nemen. Bij mij helpt dit enorm goed. Ook tegen restless legs en spierkrampen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-23 12:29

Nou jullie beginnen over spierkrampen gaat er bij mij ook een belletje rinkelen.
Ik heb vaak kramp in mijn voetzool.
Dus magnesium tekort zou echt goed kunnen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 12:30

daantjuhhh schreef:
Nou jullie beginnen over spierkrampen gaat er bij mij ook een belletje rinkelen.

:j

hier ook voor voetkramp en trillend ooglid.
Citraat zou een van de betere zijn is mij verteld.

edit
Pak altijd zo'n grote pot bij de kruidvat als het 1+1 gratis is. Wat nu dus is :D

https://www.kruidvat.nl/lucovitaal-magn ... /p/4428957

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 12:35

Magnesium is bij mij echt wonderspul. Sinds ik het dagelijks (in vrij hoge dosering) neem zijn zoveel klachten verdwenen. En niet alleen lichamelijk voel ik me veel beter maar geestelijk ook. Ook daar schijnt het voor te werken las ik. Mensen krijgen met hun gewone eten veel te weinig magnesium binnen. Daarvoor eten we gewoon te weinig verse groenten en zelfs de hedendaagse groenten bevatten minder magnesium dan vroeger.
Voor mij geldt dit ook voor andere dingen want ik eet gewoon te weinig groente en fruit en kom dus standaard te kort. Daarom neem ik dagelijks een multivitamine. Ik weet dat ik het anders gewoon niet binnenkrijg.
Maar vooral die magnesium doet echt hele goede dingen voor mij. Wat een wonderspul is dat.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-23 12:37

DuoPenotti schreef:
daantjuhhh schreef:

:j

hier ook voor voetkramp en trillend ooglid.
Citraat zou een van de betere zijn is mij verteld.

edit
Pak altijd zo'n grote pot bij de kruidvat als het 1+1 gratis is. Wat nu dus is :D

https://www.kruidvat.nl/lucovitaal-magn ... /p/4428957

Ik heb voorkeur voor kauwtabletten.
Ik kan zo slecht medicijnen slikken :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-23 12:38

Suzanne F. schreef:
Magnesium is bij mij echt wonderspul. Sinds ik het dagelijks (in vrij hoge dosering) neem zijn zoveel klachten verdwenen. En niet alleen lichamelijk voel ik me veel beter maar geestelijk ook. Ook daar schijnt het voor te werken las ik. Mensen krijgen met hun gewone eten veel te weinig magnesium binnen. Daarvoor eten we gewoon te weinig verse groenten en zelfs de hedendaagse groenten bevatten minder magnesium dan vroeger.
Voor mij geldt dit ook voor andere dingen want ik eet gewoon te weinig groente en fruit en kom dus standaard te kort. Daarom neem ik dagelijks een multivitamine. Ik weet dat ik het anders gewoon niet binnenkrijg.
Maar vooral die magnesium doet echt hele goede dingen voor mij. Wat een wonderspul is dat.

Ja ik eet ook te weinig groenten denk ik.
Ik probeer er wel op te letten en neem wel dagelijks groenten maar niet 2 ons.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 12:39

Oh dat is jammer want magnesium zijn meestal slik. Al bestaan ze ook in kauw trouwens. En ook in druppels.
Toch kan je het wel leren hoor. Mijn dochter kon ook geen pillen slikken en daarmee hebben we dagelijks geoefend. Nu slikt ze een handvol grote pillen zo weg, in 1 slok.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 12:40

Bij mij helpt alleen de bisglycinaat.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 12:46

Last van stress, oververmoeidheid of overspannen/burn out veroorzaakt ook trillend ooglid. Ik slik ook magnesium maar dat helpt niet bij een trillend ooglid omdat ik alle bovenstaande dingen heb. Dus ik zou kijken naar de dingen die waarschijnlijk stress veroorzaken, vaak is dat de boosdoener.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 12:48

fjordjes schreef:
Last van stress, oververmoeidheid of overspannen/burn out veroorzaakt ook trillend ooglid. Ik slik ook magnesium maar dat helpt niet bij een trillend ooglid omdat ik alle bovenstaande dingen heb. Dus ik zou kijken naar de dingen die waarschijnlijk stress veroorzaken, vaak is dat de boosdoener.

Klopt, maar bij verhoogde stress heb je ook verhoogd magnesium nodig.
Stress is één van de belangrijkste oorzaken van een magnesiumtekort. Hoe meer fysieke of mentale stress, hoe meer magnesium je verbruikt.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 12:51

Je kunt ook magnesium olie smeren.

Of als je een bad hebt, in bad met magnesium vlokken.
Die tabletten van hierboven zijn wel behoorlijk groot, je hebt het ook in poedervorm geloof ik.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 12:54

fjordjes schreef:

Ehm, speel 'stress' en 'magnesium slikken' niet tegen elkaar uit...!

Magnesium is betrokken bij heel erg veel verschillende processen in je lijf, onder andere stress regulatie.

Komt je lichaam in de buurt van haar ondergrens, dan wordt er eerst beknibbeld op de spieren: trillend ooglid, spierkramp.

Magnesium is op zich wel in het bloed aan te tonen, maar de waarde zegt vrij weinig.
Ik ken het advies 'om het gewoon aan je lichaam te vragen', voer langzaam de hoeveelheid magnesium die je slikt op, tot je wat diarree krijgt.
Blijf daarna een tijd op de hoeveelheid net onder 'de diarree waarde'.

Oa bonusan heeft het ook als poeder. (Heb ik ooit gedronken in een soort smoothie.)

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 13:40

Hier ook het laatste half jaar veel last van gehad, tijdens stress en vermoeidheid veel erger. Maar kwam er ook achter dat mijn ogen slechter zijn geworden, en het dragen van mijn bril helpt dus ook. Misschien is dat ook het uitzoeken waard?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-23 13:59

Ann_moi schreef:
Hier ook het laatste half jaar veel last van gehad, tijdens stress en vermoeidheid veel erger. Maar kwam er ook achter dat mijn ogen slechter zijn geworden, en het dragen van mijn bril helpt dus ook. Misschien is dat ook het uitzoeken waard?

Ik heb inderdaad een bril/lenzen. Die heb ik ook al een poosje dus misschien wel slim om te laten controleren of dat nog goed is.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 14:03

Ik heb het een aantal jaar geleden zo erg gehad dat zelfs mijn oogbol trilde. Dat was in een periode van extreme stress.
Kijk, een magnesium vorm die via de huid opgenomen wordt:
https://lifeforce.nl/

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 14:10

De magnesium pillen zijn inderdaad enorm groot. Ik heb nu ook badvlokken, dan wordt het via de huid opgenomen. Sinds ik magnesium slik heb ik minder eczeem en spierkrampen, dus is zeker de moeite waard. Je kunt niet echt overdoseren, dan zal je dunne ontlasting krijgen.