Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Suzanne F. schreef:En toch zegt het niet altijd wat als je geen aanwijsbare tekorten hebt bij een bloedonderzoek. Ik zou beginnen met een multivitamine supplement en een aanvullend haarsupplement. Ik heb die van Kruidvat of Etos. Dan het aanschaffen van goede shampoo, conditioner en haarolie. Door die haarolie kan je wat castorolie en wat druppels Rozemarijn olie toevoegen. Beiden staan bekend om de stimulatie van haargroei.
En veel geduld hebben. Het heeft jaren geduurd voor mijn haar weer een beetje wat was na jaren van stress en niet goed voor mezelf zorgen. Ik ben bij een internist geweest die mij de castorolie en de rozemarijn aanraadde. Verder ben ik trouw elke dag vitaminen en mineralen gaan nemen en ik was mijn haar 1-2 x in de week met goede shampoo (Moroccanoil of Olaplex). Elke avond 1 pompje olie in masseren op mijn hoofdhuid en een pompje in de lengtes/puntjes. Ik ga 2 x per jaar naar de kapper en verf het niet meer zelf. Het is in de afgelopen jaren enorm opgeknapt daarmee.

Ik probeer er wel echt wat meer op te letten.
Castor- en rozemarijnolie kan ik wel nog eens bekijken. De shampoo die je noemt Suzanne F. ga ik ook eens opzoeken.
Ik weet niet of bij mij mijn stress-element ooit gaat weggaan. Het is echt iets waar ik al van jongs af aan mee struggle. En met ouder worden lijkt het haast erger te worden.. Nu is er nog altijd wel heel wat onstabiliteit en onduidelijkheid in mijn leven. Misschien als dat wegvalt dat het wat beter wordt.. 
Had niet gedacht dat er zo veel reactie op ging komen. 

Met een eetpatroon waar je ruim onder de 2000 kcal zit (wat ik persoonlijk al erg laag vind…), met enorm veel stress én geen vlees en vis eten, dan is het voor je lichaam ook heel lastig om alle processen goed te laten draaien. Daarnaast zegt het niet altijd even veel als je je laat testen bij de huisarts en geen tekorten hebt. Huisartsen houden over het algemeen een hele brede marge aan. Wat voor de een goed is, is misschien voor de ander te weinig. En daarnaast leren huisartsen tijdens hun opleiding over het algemeen weinig over vitamines.
De haren die loskomen bij het douchen zijn soms ook van die kleine haren dus het lijkt me dat er toch wel ergens een issue zit in mijn haargroei.

Ik durf het dus niet zo goed. Van Monoxidil weet ik bv wel dat het 'werkt' gezien daar wetenschappelijke studies van bestaan. Ik heb ook echt ontelbaar veel huidzalfjes en dingetjes geprobeerd, zowel van artsen als van drogisten voor mijn huidproblemen bv. Ik wil niet weten wat het allemaal gekost heeft, maar nu zit ik met half lege tubes haha. Gelukkig nu wel redelijk succes met mijn huidige routine wat mijn eczeem betreft.