Omhoog groeiende nagel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Omhoog groeiende nagel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 15:46

Wat doen jullie hier aan, wie heeft de gouden tip, pas op geen smakelijke foto.

Spoiler:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 28-02-23 17:51, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto in spoiler gezet

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Omhoog groeiende nagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:48

Uhm, ik zou even waarschuwen wat er in deze foto staat. Niet iedereen kan hier tegen. Zet hem ook even in een spoiler voor de PC gebruikers onder ons.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:51

Ziet er niet prettig uit… Medische pedicure en behandeling tegen schimmelnagel zou ik zeggen. Al heb ik ze zelf geen ervaring mee.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 16:09

Naar de pedicure! Dit is niet goed/gezond qua nagel(s).

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 16:17

Pedicure bellen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 16:20

xPabloBokt schreef:
Uhm, ik zou even waarschuwen wat er in deze foto staat. Niet iedereen kan hier tegen. Zet hem ook even in een spoiler voor de PC gebruikers onder ons.

Nou idd, ik vind dit geen lekker beeld om naar te kijken tijdens het eten van een broodje...

Judith68

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 16:36

Ik zou even laten testen bij de huisarts op schimmel. Ik had ook omhoog groeiende nagels maar was uiteindelijk geen schimmel infectie maar een auto immuunziekte (lichen planus)
Dat maakt nogal verschil met welke behandeling nodig is.
Geen probleem met de foto trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 18:02

Wilde net zeggen. Ziet eruit als schimmel dus voor een flinke periode aan de Daktarin en hou je aan de regels, maar wel even naar de HA in het geval dat............

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 18:24

Dit lijken wel echt schimmelnagels, waarom niet veel eerder wat aan gedaan want dit is al even bezig.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 18:27

BigOne schreef:
Dit lijken wel echt schimmelnagels, waarom niet veel eerder wat aan gedaan want dit is al even bezig.

Inderdaad.
Dit had al veel eerder aandacht mogen hebben.
Dus even naar de huisarts of medisch pedicure.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 18:32

Nou dit is wel meer dan een omhooggroeiende nagel. Dit is duidelijk een schimmelnagel. Ik zou idd maar naar de huisarts gaan en daarna naar een pedicure. Die frezen/vijlen hem weer glad, vaak nat zodat de schimmel zich niet kan verspreiden. Verder moet de nagel heel goed behandeld worden, daar gaat lang overheen voor dit over is. Maar het is besmettelijk dus houd je andere nagels ook in de gaten. En evt huisgenoten. En was je sokken op minimaal 60 graden. En ontsmet je badkamer met Dettol.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 18:38

BigOne schreef:

En laat je natuurlijke middeltjes even achterwege, hier moet je fiks ingrijpen anders heb je straks geen nagels over.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 18:45

Gatver...hoe heb je het zo ver kunnen laten komen?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 18:50

Suzanne F. schreef:
Nou dit is wel meer dan een omhooggroeiende nagel. Dit is duidelijk een schimmelnagel. Ik zou idd maar naar de huisarts gaan en daarna naar een pedicure. Die frezen/vijlen hem weer glad, vaak nat zodat de schimmel zich niet kan verspreiden. Verder moet de nagel heel goed behandeld worden, daar gaat lang overheen voor dit over is. Maar het is besmettelijk dus houd je andere nagels ook in de gaten. En evt huisgenoten. En was je sokken op minimaal 60 graden. En ontsmet je badkamer met Dettol.

Inderdaad, mijn vriend zijn nagels staan wat omhoog wat vlijmscherp is maar die zijn wel mooi dun en gezond.

Dit is echt geen gezonde nagel :n

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 18:50

Suzanne F. schreef:

Precies dit, en als de schimmel weg lijkt te zijn, nog trouw doorbehandelen voor een tijdje. Het is ontzettend hardnekkig en komt zomaar terug.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 19:34

Gatver, waarom bedenk je nu pas dat je daar iets aan moet doen?

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 19:57

Gatverdamme :r

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:00

Ik weet weer waarom ik de Schimpiereclame op tv zo ranzig vind. Ik begrijp niet dat je het zo ver laat komen??!! Behandelen met een hardnekkig middel op advies van de huisarts lijkt mij zeer wenselijk.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:04

Ik begrijp echt niet waarom je het zo ver hebt laten komen. Daar heb je toch veel last van. Bovendien snap ik niet waarom je hier de vraag stelt, ga naar een huisarts of pedicure.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:10

De huisarts of een medische pedicure bellen en een afspraak maken.
Nagel van je kleine teen ziet er ook niet gezond uit.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 16:58

en , TS? Wat heb je nu uiteindelijk gedaan?
Ben je al bij een medisch pedicure geweest?

Ik ben medisch pedicure ,zie ik het goed dat de nagel ook los zit/zat? Heeft er een paard opgestaan? Is de nagel grote teen ook zo? de nagel van je kleine teen lijkt ook gebloed te hebben, klopt dat?

Nou ik hoop voor je dat het verholpen is.

Wat goed helpt bij een schimmel/kalknagel is het dagelijks insmeren met Vicks vaporub, wat je "normaal"op de borst smeert als je verkouden bent, dit heeft ook anti bacteriële werking.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 17:55

Uit jaren lange ervaring kan ik zeggen dat er niets is wat helpt. Geen een middel werkt echt afdoende.
Medicatie via de ha wil de mijne en ik hoor van meer niet doen omdat dat een aanslag op meerdere organen is.

Mijn pedicure zegt ook je hebt echt alles en meer geprobeert maar zij houdt het bij en s zomers gooi ik er een lak overheen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 18:06

Dat is echt niet altijd zo hoor. Medicatie werkt prima. Een enkeling kan het niet goed verdragen. Maar met een schimmel in je lichaam lopen is ook niet gezond. Er zijn nog genoeg andere behandelingen als je geen pillen wil. Met laser kan je dit ook behandelen.

Maar het probleem zit hem niet alleen in die ene teen. De hele voet kan wel wat onderhoud gebruiken.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 18:53

Mijn voetnagels zien er vrijwel identiek uit. Zeker niet fraaier. Volgens mijn huisarts is daar niets aan te doen wat zal helpen. Is bij mij al 10 jaar zo. Het enige wat volgens de huisarts zou helpen is een kuur van tabletten maar gezien de impact op de maag raad de huisarts het af. Middeltjes als daktarin en reklame over schimmel nagels wijst de huisarts naar het rijk der fabelen.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 19:31

anca schreef:
Uit jaren lange ervaring kan ik zeggen dat er niets is wat helpt. Geen een middel werkt echt afdoende.
Medicatie via de ha wil de mijne en ik hoor van meer niet doen omdat dat een aanslag op meerdere organen is.

Mijn pedicure zegt ook je hebt echt alles en meer geprobeert maar zij houdt het bij en s zomers gooi ik er een lak overheen.

Je zult versteld staan hoe goed vicks kan helpen en inderdaad niet bij iedereen! Het kost je een tientje en stel dat het bij jou wel werkt! Ik heb er de afgelopen 15 jaar al zeer veel goede resultaten van gezien