Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sheran schreef:Hoi! Herkenbaar wel, vervelend dat je het zo ervaart! Hoe ervaar je de leuke dingen achteraf? Als 'blij dat ik het gedaan heb' of dat ook niet echt? Want als het het tweede is, waarom zou je het dan doen? Zijn er dingen waar je minder tegenop ziet dan andere dingen?
Anastasia24 schreef:Medeautist hier. Als jij het het waard vind vermoeid te zijn en die stress te hebben dan kun je daar uiteraard voor gaan, okal duurt het een paar weken bijtanken.
Ikzelf daarintegen vind die stress en voor mij vermoeidheid het niet waard en leef heerlijk zonder enige sociale verplichtingen. Ik ''mis'' volgens de norm als 18jarige een hoop en hoewel ik het soms echt wel mis hoor, is het het gewoon niet waard om de rest van de 22 uur te moeten slapen. Dan ben ik liever in mijn eigen wereld, wat ik als overigens als een zegen zie dat veel van ''ons''(autisten) onszelf prima kunnen vermaken. Nou heb ik ook 3 paarden op mijn eigen weiland, dus geen mensen maar wel iets om mijn huis uit te komen. Dat scheelt een hele hoop.
SusanH schreef:Ben geen autist, wel introvert. Dus ik herken er wel veel van. Ik merk dat het mij heel veel energie kost, alle verjaardagen die weer gevierd worden, de feestdagen, iedereen die alle gemiste feestjes in wil halen, overal weer druk, mensen die geen afstand meer houden. Ik laad vooral op bij de paarden of door met de hond te wandelen. Beste beslissing ooit om begin vorig jaar weer een hond te nemen.
musiqolog schreef:Dan ben je benijden.Voor mij heeft het nooit zo gewerkt. Na een tijd waarin me afzonderde - ook vroeger kwam dat geregeld voor - begon ik altijd gigantische fomo te krijgen. Echt een gevoel dat je je leven aan het verpesten bent. Dus ja, die stress is het me waard.
Overigens hoef ik geen drie weken bij te komen van iets heftigs. Drie dagen is al heel wat.
Anastasia24 schreef:musiqolog schreef:Dan ben je benijden.Voor mij heeft het nooit zo gewerkt. Na een tijd waarin me afzonderde - ook vroeger kwam dat geregeld voor - begon ik altijd gigantische fomo te krijgen. Echt een gevoel dat je je leven aan het verpesten bent. Dus ja, die stress is het me waard.
Overigens hoef ik geen drie weken bij te komen van iets heftigs. Drie dagen is al heel wat.
Wat bedoel je met ''benijden'' je zegt het zo stellend? Ik ben wel eens jaloers ja, op de medemens die niet weken bij hoeft te komen en niet depressief word van eigen onkunde om indrukken te kunnen verdragen. Misgunnen, nee, natuurlijk niet.
Suzanne F. schreef:Het probleem ligt bij jou meer dat je het wel wilt maar dat er een drempel is. Maar hoe graag wil je het dan eigenlijk? En waarom wil je het? Maakt het je gelukkig? Of doe je het dan om ‘normaal’ gevonden te worden?
K_nolan schreef:Geen autisme, wel adhd en misschien een tip met dingen plannen.
Ik zorg er altijd voor dat ik dingen in de ochtend plan. Als ik iets in de middag moet of wil doen, loop ik er de hele dag mee in mijn hoofd en doe ik eigenlijk de rest van de dag niets. Dat weerhoudt me er ook eerder van om te gaan of om iets nieuws te plannen.
Afspraken in de ochtend doen mij goed, hop koffie erin en gaan en de rest van de dag zie ik wel. Terugkerende dingen doe ik altijd op 'schema' zo heb ik afgesproken dat ik elke vrijdag naar les ga bij mijn instructeur en doe ik dat op dezelfde tijd als altijd.