Dit vraag ik omdat ik nu als vrouw alleen op reis ben, en helaas heb ik al meerdere nare ervaringen gehad met mannen.. één die mij opzettelijk lastig viel en mij probeerde aan te raken en één die erg dronken was en daardoor teveel in mijn persoonlijke ruimte kwam.
Daarnaast word ik liever niet zomaar aangeraakt, vooral niet door vreemden of mensen die ik (nog) niet goed ken. Ik heb helaas ook triggerende ervaringen uit het verleden met mannen, dus met mannen heb ik het ook erger.
Ik wil beter oefenen met mijn grenzen aangeven.. ik heb mij bedacht dat als het weer gebeurt, dat ik direct zeg dat ik iets niet prettig vind. Meestal probeer ik het wat weg te lachen of met non-verbale signalen te laten zien dat ik niet op mijn gemak ben. Maar meestal werkt dat niet..
En wanneer ik echt lastig wordt gevallen wil ik proberen weg te lopen en zsm hulp te zoeken.
Maar ik vraag mij dus af, praktisch gezien, wat andere vrouwen zeggen of doen in zulke situaties.. wat is de beste manier om ermee om te gaan?
Sidenote: ik vind absoluut dat mannen beter moeten leren te herkennen wanneer een vrouw niet op haar gemak is, en zeker "nee" moeten accepteren, het is niet onze schuld! Ook niet wanneer het lijkt alsof we oké met dingen zijn of uitdagende kleding dragen, al loop je naakt, dat is nog steeds geen uitnodiging tot aanraken/lastigvallen etc..
Maar dan nog wil ik kijken wat ik vanuit mijn kant kan doen. Helaas omdat t toch nodig is

(Ik benoem hier trouwens mannen richting vrouwen, maar het kan natuurlijk ook tussen 2 vrouwen, 2 mannen of van een vrouw richting een man gebeuren. In mijn ervaring is het echter meestal het eerste)
Bedankt alvast, zal fijn zijn om iig lotgenoten te vinden