Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Momo94 schreef:Ik moet veel meer kg afvallen en heb nu toch maar eens contact opgenomen met een diëtiste. Heb ook de lazyfitgirl methode geprobeerd, alleen waar ik spaak in liep is afwisseling en vooral met ontbijt en lunch. En ik wil het vooral simpel houden en niet allerlei baksels moeten gaan maken.
karrij schreef:Wat ik zelf al heb geprobeerd?? Ik zou bijna zeggen wat niet.
Ik gebruik constant smoesjes waarom ik iets wel zal eten ipv waarom niet!
Ik werk zo'n 3 dagen per week en tussen de middag vind ik vaak zelf dat ik wel wat verdiend heb! Mijn guilty plessure zijn cheeseburgers van de mac, maar eigenlijk hou ik overal wel van, tis echt verschrikkelijk.
Ik heb zelfs een voedingscoach ingeschakeld ( nog niet eens zolang geleden).
Sochtends begin ik met 4 beschuitjes met magere kaas en een bakje optimel yoghurt met optimel vla. Niet eens zo heel verkeerd, maar mijn 4 koolhydraat arme boterhammen met kipfilet heb ik al om 10 uur op! En dan koop ik tussen de middag nog wat lekkers, vaak van de mac.
Savonds kook ik wel, maar dan later nog weer van allerlei lekkers.
Het is dat tussen de 15 en 20.000 stappen per dag zet anders zou ik geen 85 kilo wegen maar 125 kilo.
Ik wil een mindswitch, maar hoe. Als ik onder de 80 zou wegen ben ik al blij maar met de decembermaand voor de deur heb ik er een hard hoofd in
leeslampje schreef:Mee eens Ibbel![]()
Toen ik ging 'diëten' om af te vallen, deed ik niks radicaals. Maar heb ik een hoop gewoonten aangepast naar iets gezondere gewoonten. Afvallen ging langzaam, maar wel super steady. En dit is hartstikke makkelijk vol te houden, ik denk de rest van mijn leven wel. Tuurlijk eet ik soms nog mega ongezond of veel te veel, maar dat zijn dan uitzonderingen (die je prima kunt hebben, zo lang je het gros van de tijd gezond en voldoende eet).
Edit: een mindswitch, tja. Ik hoorde op tv laatst de opmerking: "je wilt het wel zijn, maar je wilt het niet worden". In dit geval zou dat betekenen: je wilt wel op gewicht zijn, maar niet je gewoonten veranderen om dat te bereiken. Hoe graag wil je dan echt afvallen? Hoef je niet te beantwoorden, retorische vraag. Je motivatie moet echt uit jezelf komen dus je moet het écht zelf willen. En allerlei handigheidjes die in dit topic genoemd worden, kunnen je dan helpen om het vol te houden.
karrij schreef:Wat ik zelf al heb geprobeerd?? Ik zou bijna zeggen wat niet.
Ik gebruik constant smoesjes waarom ik iets wel zal eten ipv waarom niet!
Ik werk zo'n 3 dagen per week en tussen de middag vind ik vaak zelf dat ik wel wat verdiend heb! Mijn guilty plessure zijn cheeseburgers van de mac, maar eigenlijk hou ik overal wel van, tis echt verschrikkelijk.
Ik heb zelfs een voedingscoach ingeschakeld ( nog niet eens zolang geleden).
Sochtends begin ik met 4 beschuitjes met magere kaas en een bakje optimel yoghurt met optimel vla. Niet eens zo heel verkeerd, maar mijn 4 koolhydraat arme boterhammen met kipfilet heb ik al om 10 uur op! En dan koop ik tussen de middag nog wat lekkers, vaak van de mac.
Savonds kook ik wel, maar dan later nog weer van allerlei lekkers.
Het is dat tussen de 15 en 20.000 stappen per dag zet anders zou ik geen 85 kilo wegen maar 125 kilo.
Ik wil een mindswitch, maar hoe. Als ik onder de 80 zou wegen ben ik al blij maar met de decembermaand voor de deur heb ik er een hard hoofd in