Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Petrichor schreef:Hoi,
Voor dat ik mijn verhaal begin: ik ben echt een doorgewinterde sauna ganger en ga met enige regelmaat. Ik weet dus dat je goed moet drinken en moet koelen, ik douche altijd koud na elke sauna ook mijn hoofd en plons met regelmaat in het dompelbad ook met het hoofd kopje onder. Ik heb eigenlijk nooit problemen onder vonden maar de laatste twee keer waar onder vandaag ben ik echt ziek thuis gekomen.
En dan bedoel ik echt knallende hoofdpijn, misselijk, duizelig en beven als een rietje. Inmiddels ben ik 3 paracetamol en 1 ibuprofen verder, de hoofdpijn en de duizelingen zijn redelijk afgezakt. Maar nog steeds heb ik het koud en voel ik mij beroerd. Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
Ik vind het zo fijn om met regelmaat even te ontspannen in de sauna, maar dit verpest het wel.
Petrichor schreef:Corona voelde destijds wel anders bij mij dus nee nog geen test gedaan, mocht het morgen nog zo zijn kan ik wel een testje kopen.
Ik ben 30 dus overgang denk ik niet, maar ja het kan al jong.
Vandaag voelde ik wel tijdens de sauna al hoofdpijn opkomen. Maar toen ik in de auto zat werd het steeds erger (een vriendin reed) en voelde ik mij haast wagenziek worden zoals ik dat vroeger had, ik was ook zo blij toen ik het huis had gehaald. Verder niet overgegeven maar als ik nog veel langer in haar auto had gezeten wellicht wel.
Petrichor schreef:chanicha schreef:Drink je echt goed?
Ik voelde me zo toen ik uitgedroogd was, heb je toevallig ORS of drinkbouillon in huis of sportdrank?
Het is te proberen.
Ja ik heb juist vandaag extra veel gedronken omdat ik het de vorige keer dus ook al had, ik moet zelfs gewoon best nog veel plassen nu.
JorineV schreef:Extra veel water gedronken? Daar kun je juist ook flauw van worden. Je spoelt dan alle zouten en suikers je lijf uit.
Ik dronk vroeger altijd braaf extra veel (water), maar voelde me dan toch vaak niet top na een saunadag. Ik zweet niet zoveel, en moest gewoon extra vaak plassen. Net als jij, als ik het goed lees. Nu ik gewoon drink naar behoefte, voel ik me veel beter.
Petrichor schreef:Wat heb ik gegeten: ontbijt 2 beschuiten met smeerkaas en een gekookt ei, lunch: 2 eieren roerbakken met een punt paprika, bosui, brocoli, spek en kaas.
Opgieting heb ik niet aan meegedaan.