Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marleen_usar schreef:Ik kreeg 40 jaar geleden Pfeiffer en ben altijd moe gebleven helaas, ik hoop dat dat bij jou niet zo is.
Thats_Me schreef:Even naar de huisarts met je klachten is zeker een goed idee. Wellicht dat je een telefonisch consult kunt aanvragen om je klachten te bespreken als je niet zelf langs kan. Overigens prikken ze niet zomaar op iets wat jij wil. Het gaat ee om wat de arts vindt wat nodig is en past bij jouw klachten.
Hopelijk vind je zelf ondanks de drukte wel voldoende rust en tijd voor jezelf.
lucifertje schreef:Kan je niet een bloedarmoede hebben door je lange menstruatie? Geen idee hoe heftig die is?
daffie1986 schreef:Ook recent nog een uitstrijkje gehad?
Voor het langdurige bloedverlies zou ik richting PCOS denken (wat lang niet elke huisarts (h)erkent) en helaas zijn daarvan heel veel verschillende symptomen per persoon dus ook geen rechte lijn in te trekken. Het uit zich ook best vaak pas na het 30ste levensjaar en je hoeft niet altijd onvruchtbaar te zijn.
Janine1990 schreef:daffie1986 schreef:Ook recent nog een uitstrijkje gehad?
Voor het langdurige bloedverlies zou ik richting PCOS denken (wat lang niet elke huisarts (h)erkent) en helaas zijn daarvan heel veel verschillende symptomen per persoon dus ook geen rechte lijn in te trekken. Het uit zich ook best vaak pas na het 30ste levensjaar en je hoeft niet altijd onvruchtbaar te zijn.
Maar is pcos niet ook altijd erg pijnlijk?
Uitstrijkje heb ik in januari nog gehad. Hoe zou je daar pcos uit kunnen halen?
daffie1986 schreef:Volgens mij heb je al een andere verklaring gevonden maar zal alsnog even uitleg geven voor mijn reactie.Janine1990 schreef:Maar is pcos niet ook altijd erg pijnlijk?
Uitstrijkje heb ik in januari nog gehad. Hoe zou je daar pcos uit kunnen halen?
Nee, PCOS hoeft niet pijnlijk te zijn. En nee, dat uitstrijkje bedoelde ik i.v.m. baarmoederhalskanker uit te sluiten. Daar kun je idd geen PCOS uithalen. Voor die diagnose begin je met een bloedtest en daar zouden dan bepaalde hormonen uit balans kunnen zijn. En dan volgt een inwendige echo bij de gynaecoloog om te zien hoeveel eitjes er zitten.
De theorie is dat er meerdere onbevruchte eitjes tegelijk kunnen vallen en een ongesteldheid dus langer kan duren en/of meer bloedverlies kan geven.
juval schreef:jouw klachten komen me bekend voor, ik heb ook last van vermoeidheid en niet fit voelen. heftige menstruaties etc.
Laatste keer dat ik ging bloed doneren kon dat niet vanwege te laag hb (7.4) ... bij nader onderzoek blijkt mijn ferritine 14 te zijn. Te laag dus, wijst op bloedarmoede en/of ijzertekort. Ik ben zelf al begonnen met roosvicee ferrro (bah!). en eet geen zuivel meer vlak na het eten.
aanvullend bloedonderzoek is onderweg, ik weet niet precies wat de huisarts heeft aangevraagd, maar ze zei wel dat ik waarschijnlijk aan de ijzertabletten moet/mag. we zullen zien.
veel sterkte!