Botox niet cosmetisch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Botox niet cosmetisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-22 15:40

Vandaag was ik bij de kaakchirurg voor een intake voor een slaapbeugel in verband met slaapapneu. De arts stelde voor om ook Botox te gaan gebruiken om de spanning in de (kaak)spieren te verminderen en daarmee hopelijk ook de af en toe stekende hoofdpijn.
Nu weet ik dat Botox helpt voor mensen die overmatig zweten, maar ik schrok nogal van het voorstel om het in mijn gezicht te laten spuiten. Zijn er bokkers met ervaring wat betreft slaapapneu versus Botox?

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 15:48

Niet in de kaak, maar mijn schoonzusje liet het in haar hand en been spuiten tegen verkramping nav een hersenbloeding. Hielp aanzienlijk. Ik kan me voorstellen dat het in je gezicht best spannend is, maar het helpt ook bij migraines, dus wie weet zijn er Bokkers die daar ervaring mee hebben.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-22 15:51

Ach jee, klinkt erg pittig een hersenbloeding. Wat ontzettend fijn dat het voor haar helpt!

Anoniem

Re: Botox niet cosmetisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 15:53

Een oud klasgenoot spoot botox in haar gezicht omdat ze een verlamming in haar gezicht heeft. Je zag heel mooi hoe haar mond symmetrisch stond na het spuiten, en net voor een nieuwe behandeling zakte haar mond echt terug. Zij vond het echt een uitkomst !

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-22 15:55

Mooi dat dat zo kan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 16:07

Shenavallie schreef:
Vandaag was ik bij de kaakchirurg voor een intake voor een slaapbeugel in verband met slaapapneu. De arts stelde voor om ook Botox te gaan gebruiken om de spanning in de (kaak)spieren te verminderen en daarmee hopelijk ook de af en toe stekende hoofdpijn.
Nu weet ik dat Botox helpt voor mensen die overmatig zweten, maar ik schrok nogal van het voorstel om het in mijn gezicht te laten spuiten. Zijn er bokkers met ervaring wat betreft slaapapneu versus Botox?

Je bent je ervan bewust dat Botox juist een middel is voor dit soort medische zaken en dat het daarna pas cosmetisch werd toegepast? :D

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 16:09

Botox is inderdaad medisch

Ik heb een aantal weken geleden botox laten spuiten tegen hoofdpijn en kan me heel goed voorstellen dat het helpt in je kaken

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 16:13

Shenavallie schreef:

Ik heb het nu een keer of 4 á 5 laten doen tegen kaakklemmen en het is fantastisch. Het is het enige dat bij mij echt helpt. En mooie bijvangst is dat ik minder migraine heb. Je krijgt 3 prikken aan elke kant. Doet niet zeer, voelt meer alsof iemand hard met een vinger in je wang duwt. Met 5 minuten en 2 mooie pleisters sta je weer buiten. Ik heb 0 bijwerkingen en geen napijn.

Enige nadeel is dat de meningen verdeeld zijn over hoe vaak je het mag herhalen. Mijn kaakchirurg zegt dat komende keer de laatste is (huil) omdat het toch een forse hoeveelheid toxine is die je in de spier spuit. Wat je in je kaken krijgt is namelijk een veeeeel hogere dosering dan wat in een fronsrimpel gaat omdat het joekels van spieren zijn. Maar volgens mijn gnatoloog mag je het zo vaak herhalen als je wilt. Daar moet ik me nog even in verdiepen. Ben ook benieuwd wat jouw arts daarover zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 16:19

Amber_anne schreef:

Ik heb een aantal weken geleden botox laten spuiten tegen hoofdpijn en kan me heel goed voorstellen dat het helpt in je kaken

Botox doet niks meer dan spieren verslappen, dus alles wat veroorzaakt wordt door te/verkeerd gespannen spieren kan ermee verholpen worden. In het ziekenhuis waar ik werkte ging het veel naar de oogartsen en zij gebruiken het bij scheelheid :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 17:15

Botox schijnt heel goed te werken bij kaakklemmen en ik overweeg het voor mijn migraine. Ik zou het stigma rondom botox niet direct in de weg te laten staan als dit je kan helpen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:07

Ik ken Botox alleen voor tegen het zweten.
Ik heb last van overmatig zweten. En Botox helpt daarbij in ieder geval heel goed voor mij.

Als ik in jouw situatie zat zou ik er zeker voor open staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:11

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:45

Een kennis van mij krijgt 2x per jaar botox tegen de tic’s van Gilles de la Tourette. Helpt wel redelijk goed geloof ik. Ze vind het wel iedere keer behoorlijk pijnlijk

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:12

Siersma schreef:
Een kennis van mij krijgt 2x per jaar botox tegen de tic’s van Gilles de la Tourette. Helpt wel redelijk goed geloof ik. Ze vind het wel iedere keer behoorlijk pijnlijk

Ik krijg ongeveer 15 prikken per oksel. Ondanks dat ik een zeikerd ben en een lage pijngrens heb vind ik ze zelf totaal niet pijnlijk.

DuFraize

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:13

Klinkt als pleister plakken. Haalt de spanning van de kaakspier wellicht maar botox wordt afgebroken door lichaam en tevens.... Waar komt die verhoogde spierspanning vandaan.

maria500

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:29

Ik weet dat Feline van Felinehoi botox in haar kaak heeft laten spuiten, omdat zij heel erg knarst en daardoor migraine krijgt en last van haar nek.

Volgens mij hielp het bij haar echt aanzienlijk en knarst ze niet meer. Ze heeft het in 2/3 video's over gepraat, maar geen idee welke.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 08:12

Relaxed schreef:
Shenavallie schreef:

Je bent je ervan bewust dat Botox juist een middel is voor dit soort medische zaken en dat het daarna pas cosmetisch werd toegepast? :D

Nee, dat wist ik niet. Hou me er normaal verre van.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 08:13

Amber_anne schreef:

Heeft het bij jou geholpen?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 08:15

Saar4 schreef:
Shenavallie schreef:

Ik heb het nu een keer of 4 á 5 laten doen tegen kaakklemmen en het is fantastisch. Het is het enige dat bij mij echt helpt. En mooie bijvangst is dat ik minder migraine heb. Je krijgt 3 prikken aan elke kant. Doet niet zeer, voelt meer alsof iemand hard met een vinger in je wang duwt. Met 5 minuten en 2 mooie pleisters sta je weer buiten. Ik heb 0 bijwerkingen en geen napijn.

Enige nadeel is dat de meningen verdeeld zijn over hoe vaak je het mag herhalen. Mijn kaakchirurg zegt dat komende keer de laatste is (huil) omdat het toch een forse hoeveelheid toxine is die je in de spier spuit. Wat je in je kaken krijgt is namelijk een veeeeel hogere dosering dan wat in een fronsrimpel gaat omdat het joekels van spieren zijn. Maar volgens mijn gnatoloog mag je het zo vaak herhalen als je wilt. Daar moet ik me nog even in verdiepen. Ben ook benieuwd wat jouw arts daarover zegt.

Mijn arts zei dat het elke zes maanden herhaald moet worden.

Werd het bij jou vergoed?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 08:20

zonnebloem18 schreef:
Botox schijnt heel goed te werken bij kaakklemmen en ik overweeg het voor mijn migraine. Ik zou het stigma rondom botox niet direct in de weg te laten staan als dit je kan helpen.

Dat en het feit dat je puur gif in je lijf spuit, zorgt bij mij voor weerstand. En wat is het effect op langere termijn? Zowel voor je spieren als de rest van je lichaam. Kan het wel gebruikt worden bij bepaalde medicatie? Ik twijfel enorm. In mijn omgeving raadt iedereen het af, waardoor ik nog meer twijfel. Vrijdag moet ik voor controle naar de huisarts en zal het ook met hem bespreken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 08:21

daantjuhhh schreef:
Ik ken Botox alleen voor tegen het zweten.
Ik heb last van overmatig zweten. En Botox helpt daarbij in ieder geval heel goed voor mij.

Als ik in jouw situatie zat zou ik er zeker voor open staan.

Daar heb ik inderdaad ook wel eens over gehoord.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 08:23

Het is pas een aantal weken geleden dus kan het nog niet echt zeggen maar ik merk wel dat de spieren slapper zijn.

In mijn nek heeft het bijvoorbeeld niet gewerkt, daar ga ik het de volgende keer over hebben
Ik heb het oa in mijn schouders laten zetten en merk nu dat andere spieren ook wel opspelen. Dat is even wennen en moet nu ook weer mijn lijf aanpassen

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 08:26

Amber_anne schreef:
Het is pas een aantal weken geleden dus kan het nog niet echt zeggen maar ik merk wel dat de spieren slapper zijn.

In mijn nek heeft het bijvoorbeeld niet gewerkt, daar ga ik het de volgende keer over hebben
Ik heb het oa in mijn schouders laten zetten en merk nu dat andere spieren ook wel opspelen. Dat is even wennen en moet nu ook weer mijn lijf aanpassen

Zou je me op de hoogte willen houden van het verdere verloop? Moet je dit nog een x-aantal keer herhalen?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 08:28

Ja hoor zeker wil ik dat. Er is ook een cosmetische botox topic daar staan ook verhalen in van niet cosmetische ingrepen, is misschien ook wel interessant.

Ik weet niet of ik dit moet herhalen, niemand weet waar de spierspanning in mijn schouders vandaan komt. Het zou dus ook kunnen dat nu het eenmaal minder is het niet terug komt.
Ik ga het in ieder geval nog een keer doen om de effecten te bekijken als de spieren bij het inspuiten niet meer zo vast zitten en daarna kijken we wel

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 08:34

Dank je wel voor je uitleg!