Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shenavallie schreef:Vandaag was ik bij de kaakchirurg voor een intake voor een slaapbeugel in verband met slaapapneu. De arts stelde voor om ook Botox te gaan gebruiken om de spanning in de (kaak)spieren te verminderen en daarmee hopelijk ook de af en toe stekende hoofdpijn.
Nu weet ik dat Botox helpt voor mensen die overmatig zweten, maar ik schrok nogal van het voorstel om het in mijn gezicht te laten spuiten. Zijn er bokkers met ervaring wat betreft slaapapneu versus Botox?
Shenavallie schreef:Vandaag was ik bij de kaakchirurg voor een intake voor een slaapbeugel in verband met slaapapneu. De arts stelde voor om ook Botox te gaan gebruiken om de spanning in de (kaak)spieren te verminderen en daarmee hopelijk ook de af en toe stekende hoofdpijn.
Nu weet ik dat Botox helpt voor mensen die overmatig zweten, maar ik schrok nogal van het voorstel om het in mijn gezicht te laten spuiten. Zijn er bokkers met ervaring wat betreft slaapapneu versus Botox?
Amber_anne schreef:Botox is inderdaad medisch
Ik heb een aantal weken geleden botox laten spuiten tegen hoofdpijn en kan me heel goed voorstellen dat het helpt in je kaken
Siersma schreef:Een kennis van mij krijgt 2x per jaar botox tegen de tic’s van Gilles de la Tourette. Helpt wel redelijk goed geloof ik. Ze vind het wel iedere keer behoorlijk pijnlijk
Relaxed schreef:Shenavallie schreef:Vandaag was ik bij de kaakchirurg voor een intake voor een slaapbeugel in verband met slaapapneu. De arts stelde voor om ook Botox te gaan gebruiken om de spanning in de (kaak)spieren te verminderen en daarmee hopelijk ook de af en toe stekende hoofdpijn.
Je bent je ervan bewust dat Botox juist een middel is voor dit soort medische zaken en dat het daarna pas cosmetisch werd toegepast?
Saar4 schreef:Shenavallie schreef:Vandaag was ik bij de kaakchirurg voor een intake voor een slaapbeugel in verband met slaapapneu. De arts stelde voor om ook Botox te gaan gebruiken om de spanning in de (kaak)spieren te verminderen en daarmee hopelijk ook de af en toe stekende hoofdpijn.
Ik heb het nu een keer of 4 á 5 laten doen tegen kaakklemmen en het is fantastisch. Het is het enige dat bij mij echt helpt. En mooie bijvangst is dat ik minder migraine heb. Je krijgt 3 prikken aan elke kant. Doet niet zeer, voelt meer alsof iemand hard met een vinger in je wang duwt. Met 5 minuten en 2 mooie pleisters sta je weer buiten. Ik heb 0 bijwerkingen en geen napijn.
Enige nadeel is dat de meningen verdeeld zijn over hoe vaak je het mag herhalen. Mijn kaakchirurg zegt dat komende keer de laatste is (huil) omdat het toch een forse hoeveelheid toxine is die je in de spier spuit. Wat je in je kaken krijgt is namelijk een veeeeel hogere dosering dan wat in een fronsrimpel gaat omdat het joekels van spieren zijn. Maar volgens mijn gnatoloog mag je het zo vaak herhalen als je wilt. Daar moet ik me nog even in verdiepen. Ben ook benieuwd wat jouw arts daarover zegt.
zonnebloem18 schreef:Botox schijnt heel goed te werken bij kaakklemmen en ik overweeg het voor mijn migraine. Ik zou het stigma rondom botox niet direct in de weg te laten staan als dit je kan helpen.
Amber_anne schreef:Het is pas een aantal weken geleden dus kan het nog niet echt zeggen maar ik merk wel dat de spieren slapper zijn.
In mijn nek heeft het bijvoorbeeld niet gewerkt, daar ga ik het de volgende keer over hebben
Ik heb het oa in mijn schouders laten zetten en merk nu dat andere spieren ook wel opspelen. Dat is even wennen en moet nu ook weer mijn lijf aanpassen