Slapende koukleumen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Slapende koukleumen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 21:06

Nu de dagen korter worden en de temperatuur steeds lager is het voor mij langzaamaan tijd om voorbereidende maatregelen te treffen :') Ik ben 's nachts namelijk een ontzettende koukleum en krijg het lastig warm. Vaak is het zelfs zo dat ik voel dat mijn bed warm is, maar dat ik zelf koud blijf.

Nou ben ik hier vast niet de enige in en wellicht kunnen we wat tips met elkaar delen om samen comfortabel de winterse nachten door te komen? :D qua deken(tjes).. kruiken.. pyjama's.. sokken.. complete skipakken..

Ik heb zelf een dekbed van alpacawol. Dit is een 4 seizoenen dekbed. Scheelt absoluut in vergelijking met mijn vorige polyester dekbed. Wel moet ik er in de echte kou nog een extra (verzwarings)deken op gooien. Ik gebruik flanellen dekbedovertrekken en slaap met een kruik. Nu zag ik laatst dat er ook lange kruiken bestaan. Daar ga ik eens naar kijken!

Lastige voor mij is dat alle maatregelen ook makkelijk moeten kunnen verdwijnen, want als ik het eenmaal warm heb, krijg ik het weer snel bloedheet :')

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:11

Ik heb een elektrische deken van de action, ik zet hem aan als ik naar bed ga en lig dan nog even te lezen.
Als ik ga slapen zet ik hem uit, het bed is dan lekker warm en dan val ik lekker in slaap.

Goof

Elektrische deken. Even aanzetten voordat je naar bed gaat en je stapt in ieder geval niet in een koud bed waarin je jezelf nog moet verwarmen.
Ik doe dat en slaap verder niet in pyjama ofzo, daar word ik helemaal kriegel van, en dan heb ik een prima nacht.

Oskarrino

Hier nog een koukleum!!

's Winters heb ik m'n hele dikke dekbed erop met een warme sprei eroverheen. Verder slaap ik met een lange mouwen pyjama aan en vaak ook sokken aan. M'n voeten zijn het koutst, dus als die maar warm blijven!

Ik neem ook standaard dan een kruik mee het bed in, deze blijft de hele nacht warm. Ik vul hem met heet, niet kokend water.

Ik heb ook snel dat wanneer ik hetw warm heb, het echt bloedheet heb en dus die kruik opzij schuif. Schuif hem zo weer terug mocht ik weer afkoelen :+

Elektrische deken heb ik gehad, maar vergat ik steeds uit te doen en met dat ding aan slapen was verre van ideaal.

Nu trouwens nog niet :+, nog te warm! Nu met een herfstdekbed, sprei en korte mouwen pyjama. Ik krijg het wel al kouder 's nachts dus binnenkort upgraden

prompter

Re: Slapende koukleumen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:13

Elektrische onderdeken. Ik kan niet slapen als ik koude voeten heb, en hierdoor geen last. Ik heb er eentje van Medisana, die schakelt vanzelf uit na 2 uur dus vergeten kun je hem nooit.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:14

Elektrische deken die ik aanzet voordat ik naar bed ga. Zodra ik in bed stap gaat die het bed helemaal uit want ik vindbhet vreselijk liggen. Daarnaast dik dekbed, dekbedovertrek van warme stoffen en dan nog pyjama. In de winter zelfs fleece of wol en over deken ook nog fleece deken als het evht koud is. En als laatste kunnen er nog dikke sokken bij

Kruik is voor mij te klein :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:19

Heerlijk een elektrische onderdeken maar ik krijg echt error om met een pyjama te slapen %)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:19

Wollen kniekousen (ik heb ze van soxs maar er zijn vast betaalbaarder die net zo fijn zijn) en een pyjama icm een lekker fluffy dekbed (veel stilstaande lucht) werkt bij mij goed. Ik probeer die outfit met een warme dikke lange badjas eroverheen al eerder op de avond aan te trekken zodat ik ook daadwerkelijk warm in bed stap. Vooral met koude voeten kan ik echt niet slapen :n

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:20

chanicha schreef:
Heerlijk een elektrische onderdeken maar ik krijg echt error om met een pyjama te slapen %)

Ik vroeger ook, tot ik ineens na jaren weer vrijgezel had en dus niet mijn koude lijf aan iemand anders kon opwarmen :') vind het nog steeds niet fijn, maar beter als kou lijden

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:21

Een elektrische onderdeken.
Staat aan een halfuur voor ik ga douchen en naar bed ga.
Gaat uit als ik in bed stap.

Fluffy sokken aan.
En een wollen 4 seizoenen dekbed.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:22

chanicha schreef:

Ja!
Wat een ramp is dat.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:22

Ik ben een rare koukleum. Ik heb het heel snel koud maar ik kan niet slapen in een warme kamer. Ik lig momenteel in mijn bed en de deur staat helemaal open en binnen is het 14 graden.
Ik heb onlangs een nieuw vier seizoenen donsdekbed gekocht met een enorm hoge isolatie waarde en ik lig nu onder het herfst deel.
Ik heb dikke huis sokken aan en een mega oversized shirt waar ik me in opgerold heb. En alleen mijn ogen steken boven de deken uit om tv te kunnen kijken. Als ik op mijn ereader lees dan lig ik volledig onder de deken want die heeft een verlicht scherm.
Als het nog kouder wordt dan heb ik elektrische dekentjes en kruiken. In de zomer slaap ik ook met sokken aan.

Bij mijn oude dondekbed lag ik in deze tijd onder beide delen, daar bovenop twee teddy spreien, een flanellen pyjama en hoge sokken. Bij het nieuwe dekbed is dat allemaal niet meer nodig. Nooit verwacht dat er een dekbed bestond waar ik comfortabel onder zou zijn.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:25

Ik kwam er laatst achter dat er wolken onderdekens zijn. Dan is je bed sneller warm en het houdt de warmte goed vast. Ik kan nu beter ontspannen en vind het veiliger dan een elektrische deken.
Een echt winterdekbed is warmer (vaak) dan een 4seizoenen dekbed.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:26

Elektrische onderdeken :j
Ik heb het bijna altijd koud en als ik koude voeten of benen heb kan ik niet slapen. Even voor het slapen gaan de deken aan en een kwartier nadat ik op bed ga kan hij uit omdat het me te warm wordt. Slapen met meer dan een onderbroek aan kan ik niet, ik slaap te wild denk ik.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:29

Goof schreef:
chanicha schreef:

Ja!
Wat een ramp is dat.

Vroeger kocht mijn moeder lange nachthemden :j
Als je je dan omdraaide was je net een hotdog _O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:30

Ik heb ook een elektrische deken. Vroeger een onderdeken, maar nu een bovendeken en dat vind ik véél fijner!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:31

Dieselpaard schreef:
Ik kwam er laatst achter dat er wolken onderdekens zijn. Dan is je bed sneller warm en het houdt de warmte goed vast. Ik kan nu beter ontspannen en vind het veiliger dan een elektrische deken.
Een echt winterdekbed is warmer (vaak) dan een 4seizoenen dekbed.

Ik heb een pocketveer matras en die laat veel koele lucht door maar een ander matras is helaas geen optie.

Ik vind mijn vier seizoen dekbed vele malen warmer dan een winter dekbed. Met beide delen is de isolatie waarde ook aanzienlijk hoger dan bij alleen een winter deken. Als je dat overweegt zoek dan eerst uit of je er qua isolatie waarde op vooruit gaat.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:32

Elektrische deken idd. Maar ook mijn Optidee dekbedset en hoeslaken, dat spul is echt magisch en voelt dus nooit koud aan en het is echt heerlijk warm. Als die er op ligt heb ik een dekbed minder nodig, zeg maar (dus is het herfstdeel voldoende in de winter)

En een merino wollen topper staat nog op mijn lijstje. Daalouma heeft hele mooie, maar ze zijn wel prijzig, dus nog even sparen :=

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:35

Hier ook een elektrische onderdeken en anti-pyjama. Ik slaap naakt, ik kan echt niets aan mijn lijf hebben in de nacht. In het kader van stroombezuinigen geb ik het 2 nachten geprobeerd, geen elektrische deken en wel een pyjama, maar ik werdt helemaal kriegel en pijnlijk wakker. Ik heb nu een goedkope, maar wil wel weer terug naar eentje die na 2 uur uitschakeld, omdat ik er graag op in slaap val in de laagste stand, en hem even aanzet als ik wakker wordt. Als ik heb dan vergeet is het niet zo'n ramp. Heb er ooit 1 gehad die in de fik is gevlogen.

Verder slapen mijn vriend en ik nu onder 2 aparte dekbedden, omdat hij nog onder het zomerdekbed slaapt %) %). Ook dat werkt goed. En mijn vriend is een kachel, dus als ik het in de nacht koud krijg neem ik even wat temperatuur van hem over.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:50

Ook ik heb een elektrische onderdeken. Ik doe m aan ruim een uur voor ik naar bed ga. Zo is mijn bed heerlijk warm als ik erin stap. Zodra ik erin ga gaat de onderdeken eruit, ik vind het vreselijk om met zo’n ding te slapen. Verder een dikke winterdekbed en als het echt koud is nog een extra dekbed over het voeteneind en soms ook nog een kruik. Ik woon in een slecht geïsoleerd jaren ‘30 huis met enkel glas in de slaapkamer dus koud kan het zeker zijn

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:53

Mijn elektrische deken gebruik ik alweer een paar weken :o

Halfuurtje voor ik ga slapen gaat hij aan. Halverwege de nacht krijg ik het te warm en gaat hij een standje lager. Helemaal uit doe ik hem niet meer. Dan word ik midden in de nacht wakker van de kramp in mijn benen en voeten. En dat is heel pijnlijk en moeilijk eruit te krijgen. Ik ben dan ook weer door en door koud.

Ikkan dus echt niet zonder elektrische deken. Wel staat hier altijd het raam op een kier en is het vrij fris in de slaapkamer. Een warme slaapkamer vind ik dan weer te benauwd aanvoelen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:56

Tshirt om kou in de nek te voorkomen en los zittende dikke sokken die ik snel uitwurm als ik t warm heb.

Verder flanel beddengoed en bij voorkeur een kat en/of man erbij om mij warm te houden. :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:58

Tot nu toe in de nachten een kruik. Ik ben geen grote koukleum maar koude voeten zorgen echt dat ik geen oog meer docht doe.

Heb nu toch een elektrische deken op mijn lijstje gezet voor sinterklaas. Lijkt me toch wel lekker om in een warm bed te kruipen.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:03

Wel duur maar echt ideaal. Kan zowel verkoelen als verwarmen en je kan zelf de temperatuur instellen. Ik heb hem zelf nu een aantal jaar en vind hem erg fijn (gebruik hem wel alleen in de zomer maar een x warm gebruikt toen ik ziek was) en veiliger dan een elektrische deken. Kan ook gewoon de hele nacht aan blijven en vanuit bed te bedienen met een afstandsbediening. Alleen soms even water bijvullen. Maakt wel wat geluid maar vind het zelf niet heel storend.

https://delaatslaapexpert.nl/product/climsom-verkoelende-verwarmende-matras-topper/
Laatst bijgewerkt door ryukapple op 25-09-22 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:04

Voor echt koude dagen zet ik even de elektrische deken aan. Maar wat voor mij heel goed werkt is een grote fleece deken erop, dat houdt de warmte goed vast. En ik ga vaak met mijn hoofd onder de dekens tot ik het echt weer warm heb.

En in uiterste geval van nood heb ik nog sokken met accu := maar die zijn eigenlijk voor buiten. Ik heb geluk, ik mag mijn voeten altijd tussen mijn man zijn bovenbenen stoppen maar als hij al slaapt vind ik dat niet zo lief dus dan probeer ik mezelf op te warmen.