Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eelmo schreef:Ik zou het in die hoek van die 'afwijkende interesses' gaan zoeken denk ik. Fora, clubs, events... Als je bij voorbaad al weer dezelfde hobby te hebben oid neemt dat misschien de drempel al iets weg
Wat BriPi dus eigenlijk ook zegt
Laibadji schreef:Eelmo schreef:Ik zou het in die hoek van die 'afwijkende interesses' gaan zoeken denk ik. Fora, clubs, events... Als je bij voorbaad al weer dezelfde hobby te hebben oid neemt dat misschien de drempel al iets weg
Clubs en dergelijke wil hij niet. Fora is nog een idee.
Hij is nogal een gamer en houdt van Manga en dergelijke. Naar dergelijke events zou hij wel willen gaan maar ouders houden dat wat tegen omdat hij zichzelf snel verliest in fantasie. Gamen wordt ook beperkt ook hier omdat hij dan over zijn grenzen heen gaat.
Het is een jongen van 14 volop op zoek naar zichzelf.
Anastasia24 schreef:Ik zit in een ASS groep op discord, (belgië maar zitten ook Nederlanders bij.) Over het algemeen wat volwassenen die voornamelijk aan het woord zijn maar ertussen door ook jongere. Zal hij ook gewoon hulp kunnen vragen dus.
Voor veel games zijn er trouwens discord groepen, zo zit ik in de rdr2 server, zitten genoeg jongere daar.Misschien de ouders uitleggen dat online spelen met vrienden juist goed en leuk kan zijn. Zijn er vast ook voor minecraft etc.
Qua manga heb ik eigenlijk geen idee(meer), maar lief dat je dit doet!
Laibadji schreef:Anastasia24 schreef:Ik zit in een ASS groep op discord, (belgië maar zitten ook Nederlanders bij.) Over het algemeen wat volwassenen die voornamelijk aan het woord zijn maar ertussen door ook jongere. Zal hij ook gewoon hulp kunnen vragen dus.
Voor veel games zijn er trouwens discord groepen, zo zit ik in de rdr2 server, zitten genoeg jongere daar.Misschien de ouders uitleggen dat online spelen met vrienden juist goed en leuk kan zijn. Zijn er vast ook voor minecraft etc.
Qua manga heb ik eigenlijk geen idee(meer), maar lief dat je dit doet!
De jongen is van België. Dus als je nog tips hebt![]()
Ik ga ook is bij de VVA horen of zij nog tips hebben.
Het gesprek met de ouders is al aangegaan en ik kan hen ook deels begrijpen. Het leven van de jongere zou (mocht hij mogen kiezen) alleen maar uit gamen bestaan. Ouders willen hem graag nog wat in de reëele wereld houden om zo zijn sociale vaardigheden te oefenen.
Laibadji schreef:Naar een Spellenclub gaan voor D&D wil hij niet. Heb ik hem ook voorgesteld. Hier in de buurt is er eentje maar bij hem is er weerstand.
Meer gamen en naar events kan ik jullie 100% volgen. Ik ben hier ook voorstander van. Hij mag ook geen merchandise kopen omdat dit via Amazon gaat en ouders vertrouwen dit niet. De ouders zijn eerder conservatief op dat vlak. Wat wel jammer is.
Ondanks de moeilijkheden die hij ervaart op sociaal vlak voelt hij zich heel eenzaam en dat is heel jammer want het is echt een leuke jongen.
Mindim schreef:Lastig hoor. Ik snap de ouders ook wel hoor. Je wilt niet dat je kind enkel en alleen gamed, ook al is het zijn enige interesse. Ook lastig voor later, waar een iets bredere interesse als volwassene wel wenselijk ik.
Je kan toch gewoon gamen in groepen, wel het contact, maar je ziet elkaar verder niet.
Bripri, Vergeet niet dat het een puber is en die gaan liever niet altijd met hun ouders iets doen.
Laibadji schreef:Eelmo schreef:Ik zou het in die hoek van die 'afwijkende interesses' gaan zoeken denk ik. Fora, clubs, events... Als je bij voorbaad al weer dezelfde hobby te hebben oid neemt dat misschien de drempel al iets weg
Clubs en dergelijke wil hij niet. Fora is nog een idee.
Hij is nogal een gamer en houdt van Manga en dergelijke. Naar dergelijke events zou hij wel willen gaan maar ouders houden dat wat tegen omdat hij zichzelf snel verliest in fantasie. Gamen wordt ook beperkt ook hier omdat hij dan over zijn grenzen heen gaat.
Het is een jongen van 14 volop op zoek naar zichzelf.