Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:En vervolgens word hij door een dikke Mercedes opgehaald..... dat was althans hier bij de man die dagelijks met zijn accordeon zat te spelen.
Maar dat hoeft bij jou verhaal natuurlijk niet zo te zijn.
Lief dat je wat water hebt gebracht
DuoPenotti schreef:En vervolgens word hij door een dikke Mercedes opgehaald..... dat was althans hier bij de man die dagelijks met zijn accordeon zat te spelen.
Maaike_Indy schreef:DuoPenotti schreef:En vervolgens word hij door een dikke Mercedes opgehaald..... dat was althans hier bij de man die dagelijks met zijn accordeon zat te spelen.
Om wat nuance aan die dikke Mercedes te geven, dat zegt in sommige gevallen niets over de rijkdom van "de man met de accordeon". In Roemenie en Moldavie en ik verwacht dat dit soort praktijken ook in andere landen gebruikt worden zit er een triest verhaal van uitbuiting achter.
De Mercedes is in eigendom van een uitbater. Die zet mensen af op verschillende punten en die verdienen geld voor de eigenaar van de Mercedes. Dat kunnen mensen zijn die muziek maken of een zichtbare handicap hebben en daarmee geld verdienen. Het geld is voor de man in de Mercedes die op zijn beurt voor zijn werknemers "zorgt" of ze een klein deel van het geld geeft. Vaak worden de werknemers van een afstandje in de gaten gehouden zodat ze niet zomaar wat geld voor zichzelf achter kunnen houden.
Pandora2 schreef:Heel mooi geschreven en een prachtig gebaar voor de man met de accordeon.
Hartverwarmend dit.
Ik moest meteen denken aan ' Hij speelde accordeon ' van Luc Steeno![]()
Heeft niks met een straatmuzikant te zien, maar het schoot direct door mijn kop.
https://www.youtube.com/watch?v=q3jBvuIdYX0
tengeltje11 schreef:ik heb nu een beetje moeite met alle sneren rond 'dikke bmw'
en wat met al die artiesten die op de radio en tv komen? die verdienen geld als slijk.....
maar iemand die accordeon speelt en gewoon mensen een vrolijk gevoel geeft op straat, verdient het niet om wat geld te krijgen, want hij rijdt met een dikke bmw?
hoe scheef is dat nu weer.....
Kabayo schreef:DuoPenotti schreef:En vervolgens word hij door een dikke Mercedes opgehaald..... dat was althans hier bij de man die dagelijks met zijn accordeon zat te spelen.
Ook mijn ervaring. Hun dikke BMW staat om de hoek.
Neemt niet weg dat ik het fantastisch vind en ze de straten echt opleuken. Ik zou het niet kunnen, elke dag uren lang ergens zitten spelen