afkicken van redbull

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daiswees

afkicken van redbull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 20:34

vol schaamte maak ik dit topic.. #)
ook als stok achter de deur om het vol te houden en mezelf te motiveren door te zetten.

al heel wat jaren ben ik verslaafd aan redbull zo erg dat ik momenteel 4/5 blikjes per dag weg drink.
na afgelopen dinsdag met hartkloppingen mijn vriend snachts wakker te maken besloot ik als ik de nacht door kom cold turkey te stoppen.
wat was ik bang tijdens deze hartkloppingen..
inmiddels zit ik bijna op de 48 uur zonder redbull en zijn de afkickverschijnselen heftig aanwezig..
zware hoofdpijn , spierpijn door mn hele lichaam en zelfs grieperig..
ook merk ik dat ik duffig ben.. :O
belachelijk dat ik het zo ver heb laten komen maar erkenning is al een stap in de goede richting..
dit topic is vooral om het van me af te schrijven en m'n verhaal kwijt te kunnen.
ik weet dat het stom is dat ik het ooit zover heb laten komen maar ik hoop echt dat er mensen zijn die mij willen helpen motiveren om door te zetten en dat ik afentoe even mag klagen hoe ongelofelijk poedersuiker al deze afkickverschijnselen zijn.. :o

om het dragelijk te maken drink ik nu 1 ijskoffie op een dag zodat ik nog iets van een klein beetje cafeine binnenkrijg maar hopelijk heb ik dit straks ook niet meer nodig.

L_iek

Re: afkicken van redbull

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 20:35

Succes, je kan het!

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 20:50

Ik doe met je mee!
Ook hier een redbull verslaafde...
Meerdere pogingen gedaan tot stoppen (heb het 1x 8 weken volgehouden!)
Maar elke keer als ik maar een beetje gestresst ben, grijp ik weer naar de redbull.
Ik wil weer een poging doen om af te kicken, en nu voorgoed! Sommige zeggen dat ik aantal blikjes moet afbouwen. Maar dit werkt niet voor mij..
Fijn dat je een topic hebt aangemaakt waarin wij elkaar kunnen steunen. En ik hoop dat het daardoor ook gaat lukken dat ik in stressvolle situaties niet naar de redbull ga grijpen..

Succes

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 20:52

Niks doms aan verslavingen. Dit hebben fabrikanten van dergelijke rommel je doelbewust aangedaan. Enkel om winst te maken. Alles is erop gericht om maximaal te verkopen en dus om maximaal te verslaven. Je bent slachtoffer en slachtoffers zijn geen dader, ook geen dader van hun eigen verslaving!

Sterkte met het afkicken. Het is poedersuiker, niks minder dan dat

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 20:53

Ik heb gelukkig geen ervaring met een Redbull-verslaving, maar weet wel hoe heftig afkickverschijnselen kunnen zijn. Ik wil je daarom wel heel veel sterkte wensen de komende tijd. You can do this!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 20:55

Sterkte, een moedige stap!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 21:08

Je bent niet de enige! Een paar maanden geleden was er ook al dit topic: [MWS] Afkicken van Red Bull
Misschien kun je daar wat steun en tips uit halen.
Sterkte en succes! Je kunt het!!

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 21:10

Soms is een heftig moment (in jouw geval de hartkloppingen) nodig om te doen inzien dat het echt niet meer kan.
Superknap dat je luistert naar je lijf, het lijkt me heel zwaar,maar je hebt voor zwaardere momenten gestaan. Je kan dit!

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 21:23

Juttertje88 schreef:
Ik doe met je mee!
Ook hier een redbull verslaafde...
Meerdere pogingen gedaan tot stoppen (heb het 1x 8 weken volgehouden!)
Maar elke keer als ik maar een beetje gestresst ben, grijp ik weer naar de redbull.
Ik wil weer een poging doen om af te kicken, en nu voorgoed! Sommige zeggen dat ik aantal blikjes moet afbouwen. Maar dit werkt niet voor mij..
Fijn dat je een topic hebt aangemaakt waarin wij elkaar kunnen steunen. En ik hoop dat het daardoor ook gaat lukken dat ik in stressvolle situaties niet naar de redbull ga grijpen..

Succes

heel herkenbaar! vooral in snelligheid een blikje bij de benzinepomp meenemen etc zijn mijn valkuilen.
ik weet ook 9 van de 10 keer niet wat ik anders wil drinken..
vind weinig anders echt lekker dus drink dan vaak toch te weinig op een dag.
maar ook jij kan dit! vandaag beginnen met stoppen kunnen we elkaar steunen door de zwaarste dagen!

Esther_r20 schreef:
Soms is een heftig moment (in jouw geval de hartkloppingen) nodig om te doen inzien dat het echt niet meer kan.
Superknap dat je luistert naar je lijf, het lijkt me heel zwaar,maar je hebt voor zwaardere momenten gestaan. Je kan dit!

super lief <3
schaam me echt om het toe te geven ook naar m'n omgeving.
maar zoals je zegt luisteren naar m'n lichaam is ook belangrijk!

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 21:28

Goed bezig, zoek ook vooral afleiding als dat je helpt.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 22:10

Afkicken is een hel, maar je kan het! *\o/*

Ben op dit moment aan het afkicken van oxycodon (zware pijnstillers) en nu op dag 2 (dag 2/3 is naar mijn ervaring de ergste, al de zoveelste keer afkicken van pijnstillers := ), maar wat mij een klein beetje helpt is paracetamol en ibuprofen pakken (iets minder het "grieperige gevoel" daardoor en minder hoge koorts pieken, al weet ik niet zeker of dat iets specifiek voor oxy is of gewoon van het afkicken, maar toch, wie weet helpt het).

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 08:46

48 uur erop zitten
dag 3 gaan we vandaag in, slecht geslapen maar de hoofdpijn lijkt nu weg ! benieuwd of ie terugkomt vandaag

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 08:49

Drink je nu wel voldoende water? Dat drijft ook af en met dit warme weer bij te weinig drinken krijg je ook vaak hoofdpijn....

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 08:57

Goed bezig! Ik heb geen ervaring met verslaving en afkicken. Hopelijk ben je snel van de klachten af!

Ik dronk zelf maximaal 1 blikje per dag en wat alcohol bij het eten en in het weekend.
Sinds 1 april drink ik geen redbull meer en ook geen alcohol. Bevalt me echt super. Ik voel me veel beter en energieker. En ben ook blij dat ik van de hartkloppingen af ben.

Hou vol!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:16

Wat knap van je !!
Je kan het !

Neem vooral de mensen die er lacherig over doen niet te serieus. Want dit is echt wel een serieus moeilijke stap!

De lichamelijke 'afkickverschijnselen' is een paar dagen afzien, maar de drang erna duurt echt best wel lang voor dat uit je systeem is. Mocht je een x gaan denken, eentje kan wel..
Doe het niet..

Hier een ervaringsdeskundige ;). Maar vooralsnog is het mij niet gelukt er volledig van af te komen.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:18

Je kan het!! *\o/* je voelt je nu poedersuiker en het is paasei zwaar maar straks is het alles waard!! Probeer niet te veel te denken aan dat je drinken lekker moet zijn. Je moet gewoon drinken op dit moment. Water is het best! Je smaak wordt wellicht ook nog teveel beïnvloed door de energiedrank. Als dat uit je systeem is kan je andere smaken misschien veel beter waarderen dan je nu zou doen.

Nogmaals, je kant het!!!! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 22:19

Goed bezig! Ik had hetzelfde met cola zero, paar dagen enorme hoofdpijn en dorst, daar eenmaal doorheen dan gaat het een stuk beter. Het is gewoon heel moeilijk om hier doorheen te gaan. Je kunt het! +:)+

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-22 00:17

inmiddels dag 3 doorgekomen , een paar keer bijna een redbull gekocht maar het niet gedaan *\o/*
de hoofdpijn viel me vandaag gelukkig mee maar vooral de zin erin en trek erin viel me tegen hopelijk morgen weer een stukje minder

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 08:35

Vrijdag had ik mijn laatste blikje gedronken.
Gister dus dag 1, die ben ik goed door gekomen. Heb het gister niet eens heel erg gemist. Goed teken denk ik?
Vandaag dag 2, die schijnt vaak een van de zwaarste dagen te zijn, maar we gaan er weer voor vandaag!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 08:41

Relaxed schreef:
Goed bezig! Ik had hetzelfde met cola zero, paar dagen enorme hoofdpijn en dorst, daar eenmaal doorheen dan gaat het een stuk beter. Het is gewoon heel moeilijk om hier doorheen te gaan. Je kunt het! +:)+

Ja cola kan je ook verslaafd aan raken. Buurman drinkt een liter per dag weg.
Gek eigenlijk he? Welke stofje zou je verslaafd aan raken dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 09:26

Suzanne F. schreef:
Relaxed schreef:

Cafeïne, dat zit nog gewoon in cola zero. En bij mij was het ook heel erg de zoete smaak en daardoor zoete trek..

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 09:32

Geen schaamte voor zo'n topic vond ik alleen maar goed dat je het initiatief neemt :D

Lastig is het, mijn moeder was eerst een flinke roker toen ze hiermee gestopt was kreeg ze ook een redbull verslaving (nog meer als jou) hier is ze ook me gestopt maar is ze van die Saskia vlesjes gaan drinken en heel af en toe pakt ze nog eens een redbulletje wie weet is het voor jou ook een optie om de redbull gewoon te vervangen door iets anders?
Zou persoonlijk geen cola, sinas oid gaan pakken maar gewoon zo iets als mijn moeder van dat bubbeltjes water (en thee drinkt men moeder nu veel).

Succes ik hoop dat je wat vind dat je gaat helpen :(:)

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-22 10:45

tot nu toe nogsteeds geen redbull meer aangeraakt.
de lichamelijke klachten zijn weg of althans de meest aanwezige klachten zoals hoofdpijn etc.
nu komt pas echt het onderliggende naar boven...
gister een avondje uit en ik drink dus standaard al geen alcohol maar wel altijd een redbull ( of meerdere)
en ik wist van ellende niet wat te drinken dus de hele avond spa rood gedronken.
merk nu dat ik vooral afentoe echt een blikje mis vanuit mn hoofd.. -O-

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-22 10:46

Juttertje88 schreef:
Vrijdag had ik mijn laatste blikje gedronken.
Gister dus dag 1, die ben ik goed door gekomen. Heb het gister niet eens heel erg gemist. Goed teken denk ik?
Vandaag dag 2, die schijnt vaak een van de zwaarste dagen te zijn, maar we gaan er weer voor vandaag!

dag 2 was mijn zwaarste dag inderdaad maar dit kan jij ook! hierna word het beter!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:51

Suzanne F. schreef:
Relaxed schreef:

Ik dronk een paar traytjes per week. :+ Mag nu van mezelf nog 2 blikjes per week. Tot nu toe gaat dat goed. Behalve dat ik idd net als TS ook veel te weinig drink nu. Vind niks anders lekker. Ik schenk elke ochtend een glas vol met iets anders maar dat staat er in de avond nog steeds. :+ Echt heel erg eigenlijk hoe erg je er verslaafd aan kan raken.