Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sunnda schreef:Heel raar, maar ik heb dit verhaal voor mijn gevoel al eerder gelezen![]()
Verder is het heel simpel; je gaat naar de notaris om alles vast te leggen.
Komt de verkeerde vriendin kan het nog heel lastig worden want die zullen de boel proberen te bespelen en zolang je vader nog helder is en misschien verliefd raakt is er geen wet die verbiedt dat het weer aangepast wordt.
Ibbel schreef:Naast vastleggen dat je zaakwaarnemer wordt, zou je vader kunnen overwegen om een vermogensfonds op te richten dat hem periodiek geld uitkeert. Dat vermogensfonds moet dan beheerd worden door een 'bestuur' (jij, je vader en een onafhankelijk iemand - geen kans op beinvloeden/wijzigen constructie) en het doel van het fonds (geld uitkeren aan je vader bij leven/opheffen van het fonds bij overlijden en het geld dan dat binnen het fonds zit verdelen over de (klein)kinderen/fonds laten voortbestaan bij overlijden en geld uitkeren bij aankoop woning kleinkinderen) vastgelegd in de statuten. Dan timmer je het financiele deel volgens mij aardig dicht. Ook hier kan een notaris je over informeren.
Sizzle schreef:Misschien naief gedacht, maar als je vader niet hertrouwd en geen samenlevingscontract opstelt dan heeft een eventuele vriendin toch sowieso geen recht op een erfenis?
Hoe dan ook gewoon met iemand bespreken die er voor geleerd heeft: Kost nu een beetje, spaart mogenlijk later een heleboel.
Sizzle schreef:Misschien naief gedacht, maar als je vader niet hertrouwd en geen samenlevingscontract opstelt dan heeft een eventuele vriendin toch sowieso geen recht op een erfenis?
Hoe dan ook gewoon met iemand bespreken die er voor geleerd heeft: Kost nu een beetje, spaart mogenlijk later een heleboel.
Jillz1 schreef:Sunnda schreef:Heel raar, maar ik heb dit verhaal voor mijn gevoel al eerder gelezen![]()
Verder is het heel simpel; je gaat naar de notaris om alles vast te leggen.
Komt de verkeerde vriendin kan het nog heel lastig worden want die zullen de boel proberen te bespelen en zolang je vader nog helder is en misschien verliefd raakt is er geen wet die verbiedt dat het weer aangepast wordt.
Afspraak notaris staat al, en dat onderste is de grootste valkuil.
fransje23 schreef:Overigens bestaat er ook een kans dat hij gewoon een aardige vrouw ontmoet die het helemaal niet om het geld te doen is. Die bestaat natuurlijk ook gewoon
daantjuhhh schreef:Mijn broertje is gehandicapt en via de rechter ben ik benoemd tot bewindvoerder.
Mijn broertje heeft een betaalrekening, spaarrekening en een leefgeld rekening.
Er wordt elke week automatisch een bedrag op zijn leefgeld rekening gestort zodat hij zijn boodschappen kan doen. Als hij extra nodig heeft omdat hij bijvoorbeeld een feest heeft kan hij mij bellen en maak ik via internet bankieren extra over.
Ik beheer alle rekeningen en kan makkelijk op mijn telefoon inloggen. Hij heeft dan binnen een paar minuten het extra geld.
Ik vind dit een hele fijne constructie. En heel veilig ook.