Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarliesV schreef:Ho stop! Dat is het eerste wat ik denk als ik jou bericht lees.
Je gaat van alles (werk/huis/studie/paard/actie) naar niets, naar weer alles in 3 jaar tijd en krijgt dan best wat voor je kiezen.
NIet raar dat je daardoor nu op een punt bent beland dat je het overzicht en de stabilieit kwijt bent.
Terug naar af:Kan je je ziekmelden en werk/studie pauzeren om te bezinnen?
Mooi dat je volgende week dat gesprek hebt, en ik denk zeker een goede stap. Maar als ik jou verhaal zo lees is dit wel te snel en ben je eigenlijk op een punt beland dat je eerst rust moet vinden en dan verder moet kijken. Alle ballen in de lucht is nu gewoon teveel.
ivy_power89 schreef:Wat mij zo te binnen schiet als ik jouw berichten lees, is er wel eens gesproken over autisme spectrum?
Sommige mensen kunnen daar namelijk behoorlijk stress van krijgen als dit niet in goede banen geleid wordt.
Het niet tegen veranderingen kunnen, onzeker zijn etc, zijn wel kenmerken.
Hoeft het trouwens niet te zijn natuurlijk!
Ik ben 32 en zit nu al 2 jaar aan de AD. Door medische problemen in het verleden , een werkplek die niet goed voor mij was en nog meer dingen heb ik een flinke depressie ontwikkeld. Die was aardig onder controle, tot ik 6 x in 6 maanden in het ziekenhuis lag en ik ben weer aardig terug bij af.....
Dus neem je tijd!
Dingle_s schreef:ivy_power89 schreef:Wat mij zo te binnen schiet als ik jouw berichten lees, is er wel eens gesproken over autisme spectrum?
Sommige mensen kunnen daar namelijk behoorlijk stress van krijgen als dit niet in goede banen geleid wordt.
Ik ben 32 en zit nu al 2 jaar aan de AD. Door medische problemen in het verleden , een werkplek die niet goed voor mij was en nog meer dingen heb ik een flinke depressie ontwikkeld. Die was aardig onder controle, tot ik 6 x in 6 maanden in het ziekenhuis lag en ik ben weer aardig terug bij af.....
Dus neem je tijd!
Daar heb ik zelf ook al lang over gedacht. En zeker als ik het opzoek etc.. ik kan mij er helemaal in vinden.
Dit heb ik zelfs ook voorzichtig aangekaart bij de psycholoog toen des tijd. Echter komt autisme niet veel voor bij vrouwen… en zijn we vooral gaan focussen op mijn depressie en suïcidale gedachtes
Dingle_s schreef:ivy_power89 schreef:Wat mij zo te binnen schiet als ik jouw berichten lees, is er wel eens gesproken over autisme spectrum?
Dus neem je tijd!
Daar heb ik zelf ook al lang over gedacht. En zeker als ik het opzoek etc.. ik kan mij er helemaal in vinden.
Dit heb ik zelfs ook voorzichtig aangekaart bij de psycholoog toen des tijd. Echter komt autisme niet veel voor bij vrouwen… en zijn we vooral gaan focussen op mijn depressie en suïcidale gedachtes
faunty schreef:eerste wat ik je alvast wil laten weten, ik ben 23, en dit klink me aardig bekent, dus maak je geen zorgen dat je de enige bent die dit meemaakt in deze leeftijd, en ga je ook absuluut er niet voor schamen of denken dat je er niet mag zijn, en als dat wel zo is, zet haar effe op de achterbank en laat haar lekker met de tablet spelen, stomme stem...
het belangrijkste is nu dat je hulp gaat vinden die je helpt, en dat je systematisch aan de slag kan om je leven in te richten op een manier die voor JOUW werkt, niet die vanuit de maatschappij verwacht wordt.
daarnaast wil ik je dit boek aanraden, het heeft mij erg geholpen
https://www.bol.com/nl/nl/p/het-grote-d ... oductTitle
als je graag eens wil pb'en/bellen/facetimen/sms'en/postduif sturen/ paardjes knuffelen mag je me altijd een PB doen !
ow en als je over de Kruisband en de "heerlijke" 9 maanden revalidatie daarvan eens wil praten, dan mag dat ook hier, nu 2x gedaan , want waarom zou je zo iets leuks niet gewoon nog een keer doen
Memories schreef:Ik wil er ook nog even een dingetje uitpikken TS, ben jij/zijn je artsen er mee bekend dat gebruik van antidepressiva cholesterolproblemen kan veroorzaken (zeldzame bijwerking)? Misschien dat het al wordt meegenomen in de verdere onderzoeken, en het hoeft niet zo zijn dat dit bij jou door de medicatie is veroorzaakt. Maar zeker als er verdere verklarende factoren ontbreken wil ik het toch een keer genoemd hebben.
manubres schreef:Jij lijkt veel tekenen van hoogsensitiviteit te hebben...
Autisme heeft veel overlappingen met hoogsensitiviteit, maar vooral het begrijpen en kunnen inleven in (het gedrag van) andere mensen is bij hoogsensitiviteit extra ontwikkeld. Cognitieve empathie is bij autisme juist onder ontwikkeld. Dus misschien zou je ook eens wat over hoogsensitiviteit kunnen gaan lezen en kijken waar je meer eigenschappen van hebt...autisme of hoogsensitiviteit.
Ik ben zelf ook hoogsensitief en ben bijna klaar met een onderzoek naar deze persoonseigenschap bij verpleegkundigen...en ik kan je zeggen dat er veel hoogsensitieven in de zorg werken! Normaal is het percentage hoogsensitieven 1 op 5 in de maatschappij. Maar in de verpleging duidelijk een beetje hoger
Met mijn onderzoek hoop ik meer informatie, kennis, aandacht en begrip te krijgen op de werkvloer voor deze soms lastige eigenschap. Een eigenschap met lastige kanten maar ook zeker met veel talenten!