Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kinke schreef:Kun je geen training krijgen via je werk?
poes schreef:Training met goede acteurs doet het meest inderdaad. En voor mij het verschil tussen instrumentele en emotionele agressie leren herkennen en hoe met beide omgaan. Scheelt ook.
Biks2 schreef:Soms denk ik ook dat mensen mij niet respecteren omdat ik veel jonger ben dan mijn collega's (zij zijn allemaal 60+) en ik 20+. Dat vind ik erg vervelend.
Citaat:Maar er zijn ontzettend veel klanten die heel ongeduldig zijn en bijvoorbeeld meteen om een bonnetje gaan vragen voordat ik het hen heb kunnen vragen. Of als ik met een klant aan het afrekenen ben, de volgende in de rij al langs de huidige klant dringt en zijn/haar artikel op de toonbank legt, dan denk ik jeetje, doe eens rustig zeg. Al helemaal geen zin meer om die mensen dan te gaan helpen..
Biks2 schreef:Bedankt voor de tips!
Vandaag was er iemand boos omdat ze iets had gekocht en dat volgens haar niet deugde, maar het werkte wel gewoon, dat wilde ik haar uitleggen maar de klant luisterde niet, begon te schreeuwen en alles wat ik zei was niet goed. Toen heb ik mijn collega erbij geroepen en die kreeg het wel voor elkaar.
Prima, scheelt jou tijd en energie, lekker door naar de volgende klant!
Soms denk ik ook dat mensen mij niet respecteren omdat ik veel jonger ben dan mijn collega's (zij zijn allemaal 60+) en ik 20+. Dat vind ik erg vervelend.
Ik werk in een winkel zoals de Bruna trouwens. Er komen veel ouderen. Ik heb echt wel veel geduld, heb ook vrijwilligerswerk gedaan in een verpleeghuis. Maar er zijn ontzettend veel klanten die heel ongeduldig zijn en bijvoorbeeld meteen om een bonnetje gaan vragen voordat ik het hen heb kunnen vragen.
Ook prima, scheelt jou weer vragen. Bon printen en fijne dag wensen.
Of als ik met een klant aan het afrekenen ben, de volgende in de rij al langs de huidige klant dringt en zijn/haar artikel op de toonbank legt, dan denk ik jeetje, doe eens rustig zeg. Al helemaal geen zin meer om die mensen dan te gaan helpen..
Niet aan ergeren, zonde van je energie. De enige die zich eraan mag ergeren is degene die nog bezig is bij je. Zo zijn mensen nu eenmaal.
Het ligt ook aan mijn persoonlijkheid, ik ben introvert. Maar ik vind het gewoon heel jammer dat ik zo vaak mensen 'moet' laten uitrazen (als er bijvoorbeeld een pakketje zoek is via de post) dan denk ik, zeur lekker ergens anders, waarom moet ik dit allemaal incasseren.
Tja, jij bent het aanspreekpunt, het uithangbord van de winkel. Logisch dat je het op je dak krijgt. Dat maakt het niet goed, maar is wel zoals het werkt.