Anderhalve week geleden zat ik bij de kapper in de stoel om highlights te laten zetten en voelde ik mijn bovenlip dik worden en het voelde alsof m'n bovenlip verbrand was. Ik dacht zal me wel gebrand hebben aan de koffie. Die avond uit eten geweest en de volgende ochtend werd ik wakker met echt een mega dikke bovenlip. Heb het gekoeld en toen zakte het af maar wel dagenlang last gehad omdat zo ongeveer al het vel eraf was en het onwijs jeukte.
Nu werd ik in de nacht van maandag op dinsdag wakker met weer last van mijn lippen maar ben gewoon verder gaan slapen. 's Ochtends loop ik naar de badkamer en ik schrik me kapot. Zo zag het eruit:

(ja in m'n Disney huispak

Even ter vergelijking een recente selfie:

Weer gekoeld en ik moest naar m'n werk dus naar het werk gereden met een icepack tegen m'n mond en gelukkig zakte het later weer af. Ook voelde het puntje van m'n tong de hele dag verbrand. Inmiddels nog steeds enorm last en jeuk van m'n lippen en weer al het vel eraf zo ongeveer dus knap vervelend.
Ik heb met de assistente van de huisarts gebelt en zij heeft met de huisarts overlegd. Zij vermoeden een allergische reactie op iets wat ik gegeten heb maar wat? Ik heb nu tabletjes voorgeschreven gekregen welke hooikoorts patiënten ook slikken.
Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft en wat bij diegene de oorzaak is geweest. Ik wil niet steeds 'voor de zekerheid' tabletten slikken terwijl het misschien iets is wat ik zelden eet en prima vermijden kan. Het enige wat ik nu kan bedenken is koriander want dat zat beide keren door het gerecht wat ik gegeten heb de avond ervoor.
Ervaringen en tips gezocht!