Hoe voorkomen dat je achter nagel blijft hangen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joy_Mennings

Hoe voorkomen dat je achter nagel blijft hangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-22 22:52

Hoi allemaal,

In december heb ik mijn mijn vinger tussen de autodeur gezeten. Uiteindelijk flink blauw geworden en de dokter wist niet zeker of de nagel zou blijven zitten.

Nu is afgelopen week de ene kant van mijn nagel losgekomen. De andere kant zit nog vast en ik denk dat die ook niet los gaat komen (is niet blauw geweest).

Nu blijf ik er continu achter hangen. Ik heb het grootste deel eraf kunnen knippen, maar niet alles lukt. Mijn vraag is dus eigenlijk of iemand tips heeft om te voorkomen dat ik erachter blijf hangen :') een pleister doe ik in ieder geval 's nachts, maar die blijven ook niet echt goed zitten (en ik zie het nu eigenlijk ook niet zitten om maanden met een pleister te lopen hahah).

Alvast bedankt!

assie

Re: Hoe voorkomen dat je achter nagel blijft hangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 23:18

Allereerst: aaaaau! Lijkt me zo pijnlijk.

Je hebt van die speciale vingercondoompjes (ok, sorry, ze hebben vást een andere naam). Misschien kun je die om je vinger doen?

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 23:19

Het eerste wat in mij op kwam was een pleister. :') Anders misschien een verbandje eromheen?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 23:20

Afhankelijk van hoe groot de scheur is. Wellicht helpt biab nagellak?

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 23:26

Speciale vingerpleisters kopen in plaats van gewone pleisters. Die zijn veel langer en blijven ook veel beter zitten. Biab gaat niet werken op een half losse nagel die is losgekomen van het nagelbed. Gewoon uit laten groeien en kort af blijven knippen icm vingerpleister dragen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 23:32

Oei, hoe zal ik dat proberen uitleggen ?

Ik zou eerst een pleister doen en daarna dat ding waarvan ik niet weet hoe het noemt.
Het is een soort van verband, speciaal voor vingers en je brengt het aan met een plastiek huls. Dat blijft wel zitten.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-22 23:33

assie schreef:

Je hebt van die speciale vingercondoompjes (ok, sorry, ze hebben vást een andere naam). Misschien kun je die om je vinger doen?

Pijnlijk was vooral de eerste twee weken nadat hij klem had gezeten hahah. Maar het deed inderdaad wel ontiegelijk veel pijn.

Bedankt voor de tips van de vinger pleisters! Ik ga ze morgen eens zoeken in de drogist. De gewone pleisters blijven inderdaad echt heel slecht zitten.

Nagelijk gaat inderdaad niet werken. Ongeveer 1/4 van mn nagel heb ik er nu afgeknipt (zie foto hieronder :')

Spoiler:
Afbeelding

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 23:38

Is medische tape een idee? Verder kan het handig zijn om een pleister/tape in de lengte wat in te knippen. Dan heb je twee staartjes aan elk uiteinde, en deze kun je beter vastplakken rond je vinger (deels over elkaar).

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 23:44

Het heet trouwens echt een vingercondoom, dat even terzijde :D
Maar is het geen idee om de hele nagel te verwijderen, dan groeit het makkelijker en mooier weer aan op het nagelbed.
En dan gewoon vingerverband met vingercondoom tot het nagelbed wat harder is ….opgelost kan je niet blijven haken.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 23:47

Gewoon leukoplast (dus geen pleister) er om heen doen. Dat blijft toch heel goed zitten.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-22 23:55

Bedankt voor de tips allemaal!
proudmama schreef:
Het heet trouwens echt een vingercondoom, dat even terzijde :D
Maar is het geen idee om de hele nagel te verwijderen, dan groeit het makkelijker en mooier weer aan op het nagelbed.
En dan gewoon vingerverband met vingercondoom tot het nagelbed wat harder is ….opgelost kan je niet blijven haken.

De nagel zit aan de rechterkant nog wel echt vast (waar het niet blauw is zeg maar), dat ga ik echt niet los krijgen. Aan die kant zit ook de nagel vast aan de nieuwe nagel. Het is ongeveer nog de helft van het bovenste deel wat los zit.

Het nagelbed zelf is eigenlijk redelijk hard en doet niet veel pijn. Alleen als ik eraan blijf hangen is het dus wel pijnlijk (ik denk doordat de nagel dus deels vast zit).

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 00:14

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 00:57

De losse puntjes heel voorzichtig glad vijlen en dan evt een pleister?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 01:10

assie schreef:

Haha die heten echt zo! Zijn volgens mij sinds een tijdje ook verplicht in elke ehbo doos omdat ze zó handig zijn. Ik zou dus ook die gaan proberen TS. :)

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 01:59

pillow schreef:
Gewoon leukoplast (dus geen pleister) er om heen doen. Dat blijft toch heel goed zitten.

Dan eerder leukoflex, neemt geen water en vuil op en is beter te verwijderen terwijl het net zo goed blijft zitten.

Die vingercondoom klinkt wel al een goeie tip.

Het lijkt een eeuwigheid te duren maar uiteindelijk is er niets meer van te zien.
Denk eraan de nagelriem soepel te houden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 04:33

Mijn oplossing is met dit soort dingen en grotere scheuren in de nagel..
10 seconden lijm, laagje voor laagje, goed laten drogen en het groeit weer uit (soms komt het eerder vanzelf los).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 09:49

Yep, inpakken. Zo’n vingerverband erom. Of gewoon sporttape/leukoplast eromheen als een pleister niet blijft zitten.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 12:34

Of naar de pedicure gaan. Zij hebben vaak ook wel oplossingen.

Afbeelding

Edit: ik ben altijd in de war, manicure is voor nagels aan de hand

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 13:14

Ik heb destijds alle losse delen van m’n nagel eraf gevijld. En het deel wat nog vast zat zo dun gemaakt dat het flexibel was.
    Daarna op het gemakje uit laten groeien en iedere keer weer stukje vijlen.

Succes!

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 13:20

Een vingerspalk kan ook voor verlichting zorgen. Dan kan je het stukje mosschien makkelijker afplakken.dat haal je overigens bij de apotheek.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 13:31

of een vingerbob. Die zit in onze ehbo tas. Lijkt op een vingercondoom. Maar deze doe je om je vinger. draait hem een slag en doet hem er nog een keer om. een vingercondoom is van rubberachtig iets. een vingerbob van dat elastisch verbandmiddel

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 13:38

Even naar de manicure

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 16:04

Een tip... Als je je nagel kneust en hij wordt blauw, moet je zorgen dat het bloed er onder vandaan komt. De pijn is weg en de nagel blijft zitten. Het gemakkelijkst doe je dit met een heet spijkertje. Even met een tang in de gasvlam en dan een gaatje in de nagel branden.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-22 16:27

Bedankt voor alle tips!

pillow schreef:
    Een tip... Als je je nagel kneust en hij wordt blauw, moet je zorgen dat het bloed er onder vandaan komt. De pijn is weg en de nagel blijft zitten. Het gemakkelijkst doe je dit met een heet spijkertje. Even met een tang in de gasvlam en dan een gaatje in de nagel branden.

Hier kwam ik inderdaad te laat achter. Mijn ouders vonden het namelijk niet nodig om naar de huisartsenpost te gaan (gebeurde op zaterdag), dus ik ben maandag naar de huisarts gegaan omdat de pijn niet minder werd. Hij heeft nog geprobeerd er wat onderuit te krijgen, maar dat was helaas al gestold.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 21:37

Daar hoef je de HP niet voor te belasten, dat kun je prima zelf of een huisgenoot.