Positieve zelftest, nog naar GGD?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Positieve zelftest, nog naar GGD?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-22 19:05

Na ruim 2 jaar ben ik dan ook sinds vandaag gezegend met een besmetting.

Gisteren wat vreemde last van de keel, maar geen keelpijn te noemen. Ging uit van hooikoorts en de test was ook negatief.

Zojuist opnieuw getest, gezien ik me in de loop van de dag wel wat spierpijnerig begon te voelen. En hoezeee, hij is positief :+

Dus dat wordt een paar dagen quarantaine. Meer klachten dan van een forse verkoudheid heb ik niet, ik ben dan ook voornemens om gewoon door te werken (thuis uiteraard :+ ).

Maar nu vraag ik me af, wat gaat een positieve GGD test mij nu nog helpen? Een herstelbewijs heb ik niets aan, ik ben gewoon gevaccineerd.

Ben even benieuwd wat jullie doen...

Amado7

Re: Positieve zelftest, nog naar GGD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:07

Als je echt in quarantaine gaat maakt het niet heel veel uit denk ik. Hooguit een quarantaine terwijl je wel negatief bent.

Ik heb zelf om die reden ook niet getest, iedereen hier was positief met een ggd, en ik een paar dagen later met een zelftest. Ben gewoon in quarantaine gegaan omdat ik toch geen herstelbewijs nodig had.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:08

Collega van mij had twee zelftesten positief heeft zich toen laten testen bij de ggd en was negatief dus kon weer aan het werk...

Riddles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:09

Testen helpt de GGD om het aantal besmettingen in kaart te brengen en bron- en contactonderzoek te verrichten. :j

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:11

Wij hebben het niet gedaan, was de eerste dagen ook niet in staat veilig naar de teststraat te rijden. We hebben zelf iedereen ingelicht en zijn netjes in quarantaine gegaan.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:12

Ik zou naar de ggd gaan omdat:

- mochten ze de corona app weer gaan gebruiken later dit jaar is je herstelbewijs geldig

- je helpt de ggd met overzicht van aantal besmettingen houden

- als je last krijgt van long covid willen verzekeraars graag een bewijs van besmetting hebben bij verwijzingen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-22 19:24

Polly schreef:

- mochten ze de corona app weer gaan gebruiken later dit jaar is je herstelbewijs geldig

- als je last krijgt van long covid willen verzekeraars graag een bewijs van besmetting hebben bij verwijzingen

Overzicht van het aantal besmettingen, vind ik persoonlijk niet meer heel relevant als het gaat om lichte klachten, zoals bij de overgrote meerderheid.

Maar dat derde punt had ik totaal niet over nagedacht! Goede reden om toch even eentje in te plannen.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:27

Als het je niks oplevert zou ik het niet doen.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:32

Polly schreef:

Is dit echt zo? Ik ken namelijk iemand die werkt bij een huisartsen praktijk en die zegt dat er geen bewijs nodig is om voor long covid doorverwezen te worden.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:36

En wij hebben in onze praktijk iemand met long covid klachten weer ze de extra behandelingen niet willen vergoeden omdat ze nooit officieel getest is.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:37

Ik ben wel naar de GGD geweest. Maar dit was omdat ik al ziek ben buiten corona om en voor het ziekenhuis een positieve test van de GGD moest hebben. Verder is de rest van het gezin niet naar de GGD gedaan. Ze hebben mij ook niet gebeld voor bron en contact onderzoek. Zou het om deze reden dus ook niet doen. Verzekering is wel een goede reden !

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:41

Ik heb geen test bij de ggd meer gedaan.
Het enige dat het me zou opleveren is een herstelbewijs (wat fijn is), maar verder levert het me niets op.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:42

Ik ben wel geweest, maar dat kwam omdat ik met de zelftest zowel positief als negatief had getest.
Dus toch naar de GGD en ik was alsnog positief.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:44

Ik ben niet naar de GGD geweest, achteraf niet zo slim ivm mogelijke long covid misschien, maar ik was er met een ruime week weer van af.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-22 19:48

Urbanus schreef:
Ik ben niet naar de GGD geweest, achteraf niet zo slim ivm mogelijke long covid misschien, maar ik was er met een ruime week weer van af.

Ah fijn! Nou het is dat Polly het zegt, dus ik heb toch maar even een afspraak gemaakt. Ook met het oog op mijn jeugd, waarin ik wel wat problemen had, waar ik diverse pufjes voor heb gehad.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:53

Polly schreef:
En wij hebben in onze praktijk iemand met long covid klachten weer ze de extra behandelingen niet willen vergoeden omdat ze nooit officieel getest is.

Oeps wat pijnlijk voor die pte.

Volgens mij is er recent ook een studie gepubliceerd die bij veel long COVID patiënten helemaal geen bewijs vonden van een doorgemaakte infectie. Mogelijk maakt dat ze hier strenger op zijn of zullen worden.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:53

Ik zou je bovenstaande verhaal zo getypt kunnen hebben :Y) Ik ben wel naar de ggd geweest, werkgever wilde het graag (ivm inzetbaarheid, ik kan niet thuis werken) en mogelijk zou dat herstel bewijs mij nog wat kunnen brengen in de toekomst. Ben inderdaad positief >;) had die test geld gekost, had ik het waarschijnlijk niet gedaan

baal wel, heb zaterdag een feestje overgeslagen door de vele besmettingen bij ons ivm carnaval, had dus gewoon kunnen gaan

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-22 20:00

billy3105 schreef:
Ik zou je bovenstaande verhaal zo getypt kunnen hebben :Y) Ik ben wel naar de ggd geweest, werkgever wilde het graag (ivm inzetbaarheid, ik kan niet thuis werken) en mogelijk zou dat herstel bewijs mij nog wat kunnen brengen in de toekomst. Ben inderdaad positief >;) had die test geld gekost, had ik het waarschijnlijk niet gedaan

baal wel, heb zaterdag een feestje overgeslagen door de vele besmettingen bij ons ivm carnaval, had dus gewoon kunnen gaan

Hahaha, nou zo kan ik nu dus zaterdag niet naar een feestje. En zondag... :(
En ik ben sinds het begin van Corona afgezien van een vakantie naar Curacao op geen enkel feestje geweest :')

Maar goed, morgenochtend om 11.45 mag ik testen.. Ik hoop van harte dat deze test ook positief aangeeft, anders ga ik echt heel erg balen. Want dan ben ik voor de tweede keer deze winter ziek en dat geeft me twijfels over mijn lichaam :+

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:04

Hier ook positief getest op de zelftest, en vervolgens gelijk door gereden naar onze XL testlocatie hier in Utrecht, waar je kan laten testen zonder afspraak. Ik houd mij aan de richtlijnen van het RIVM en die adviseren zeker nog om toch te testen.. en het is tenslotte een kleine moeite, want je hebt als het goed is weinig te doen de rest van de dag..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-22 20:06

Flevolander schreef:
Hier ook positief getest op de zelftest, en vervolgens gelijk door gereden naar onze XL testlocatie hier in Utrecht, waar je kan laten testen zonder afspraak. Ik houd mij aan de richtlijnen van het RIVM en die adviseren zeker nog om toch te testen.. en het is tenslotte een kleine moeite, want je hebt als het goed is weinig te doen de rest van de dag..

Ik ga... Maar weinig te doen?
De vroegste afspraak om 9.15 kan ik niet doen i.v.m. overleggen van mijn werk. De rest van de dag ben ik ook gewoon aan het werk hoor :P En ook 's avonds hoef ik mij niet te vervelen thuis... En alles wat ik kan doen, kan ik doen binnen de richtlijnen van het RIVM hoor.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:19

Domme vraag misschien, maar gaat dat dan met de mensen die niet getest konden worden (in de beginperiode van 2020)?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:25

Polly schreef:

Mijn schoonzus heeft dat ook. Ook al heeft de longarts aangegeven dat het beeld op foto's precies hetzelfde is als bij long covid en heeft ze precies dezelfde symptomen nu (en toen ze ziek was, maar toen werd er alleen getest in ziekenhuis)

Ze kan wel bij fysio het long covid traject volgen, maar wordt niet vergoed onder long covid. Dus gewoon losse fysio en andere therapien voor een gedeelte en de rest zelf betalen.

Oscar, mijn schoonzus had dus gewoon pech.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 22:31

Riddles schreef:
Testen helpt de GGD om het aantal besmettingen in kaart te brengen en bron- en contactonderzoek te verrichten. :j

Bron en contact onderzoek doen ze alleen niet meer. Ik kreeg bericht of in zelf mijn contacten wilde inlichten :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 09:27

Hier zojuist vanmorgen een positieve zelftest gehad. Mensen verklaren me voor gek dat ik nog naar de ggd ga terwijl dat niet verplicht meer is.
Over 5,5 week ga ik naar Amerika, volgende week naar Duitsland.
Ik laat bij de ggd testen dat mocht ik volgende week nog ziek zijn ik hiermee naar de reisverzekering kan gaan. En als de VS het weer in zijn bol krijgt om testen te vragen ik een herstelbewijs kan krijgen

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 09:30

Ik werd ook voor gek verklaard, nou dan maar gek maar ik ben dus ook naar de ggd gegaan, heb iig herstelbewijs internationaal binnen en idd mocht ik wel covid fysio nodig hebben is iig duidelijk dat ik het heb gehad.
Ik zou het zeker doen!