Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:Ik slik geen zware pijnstilling, maar heb wel standaard fentanyl pleisters(morfine achtig). Telt dat ook? Eerst tramadol, maar dat ging niet helemaal lekker.
Deze pleisters zijn ook erg verslavend en dat vind ik wel eens vervelend, ja. Te laat wisselen of er 1 verliezen zorgt voor afkickverschijnselen. Maar aan de andere kant zorgen ze wel voor wat verlichting en dat ik nog iets kan.
Stoppen zit er voor mij niet in trouwens, ik gebruik deze al jaren en moet ook blijven gebruiken. Ik ben wel heel voorzichtig met dosis verhogen, omdat het zo'n gedoe is on af te bouwen.
En ik wist van te voren niet hoe verslavend het was. Dat ontdekte ik pas achteraf.
Sintara schreef:Bijzonder he? Ik had beter een pepermuntje kunnen slikken dan tramadol. Dat is dan tenminste nog lekker en minder slecht voor je maag enzo. Was echt heel vervelend, want mijn spiegel diclofenac was daarmee ook weg..en voordat je dat weer lekker op de rit hebt ben je zo een halve dag verder terwijl je je hele lijf weer vastzet vd pijn
chevax schreef:Anderzijds is het ook wel zo dat bijv oxycodon wel erg makkelijk werd voorgeschreven toen nog niet bekend was hoe verslavend het is. Als je het voor pijnbestrijding gebruikt, zou het niet verslavend zijn, maar wel als je het blijft slikken als je pijn minder wordt.
Matheno schreef:chevax schreef:Anderzijds is het ook wel zo dat bijv oxycodon wel erg makkelijk werd voorgeschreven toen nog niet bekend was hoe verslavend het is. Als je het voor pijnbestrijding gebruikt, zou het niet verslavend zijn, maar wel als je het blijft slikken als je pijn minder wordt.
Je zou de serie Dopesick eens moeten kijken. Gaat over Oxycodon.