@Art_Ificious
Ik heb vies smakend spul al eens geprobeerd, echter probeer ik het alsnog en door speeksel is het vaak ook snel weer weg, het weerhoudt me niet echt 
@Dispar_Vulgo: lakken helpt helaas niet, ik knaag het er gewoon af
en omdat ze zo kort zijn vind ik het ook lelijk als het gelakt is en dan trekt het meer aandacht dus doe ik dat al niet
N_B_N schreef:Ik heb sinds kort acryl nagels en ik ben genezen van het nagelbijten. Simpelweg omdat het nu gewoon niet meer lukt. Enige nadeel vind ik dat je er echt aan vast zit. En eenmaal aan begonnen zou ik ook eigenlijk niet meer zonder willen, omdat het zo mooi is maar ook omdat mijn eigen nagels nu zo dun zijn geworden dat ik niet weet hoe ik ga functioneren zonder acryl nagels
Dat hoop ik dus!
Tot nu toe werkte voor mij alleen als ik geen 'toegang' had. Dus als ik een wondje had op een vinger en een pleister droeg dan stopte het.
Ik heb een periode heel bewust iets in mn handen gehad tijdens bijv tv kijken en dat werkte echt wel. Dan friemelde ik daarmee ipv dat ik mijn nagels bijt. Maar het is zo'n gewoonte dat ik me er echt bewust van moet zijn.
@Giolli
Ah wat balen zeg dat dat niet mag met werk. Dat is wel een mooie prijs wat je zegt, zoiets vind ik wel acceptabel
Wel zonde dat het nu weer kapot is
Zo kapot maak ik het eigenlijk niet, heel soms te kort dat het zeer doet/minimaal bloed maar dat komt niet vaak voor.
@Lara_Silver
Bedankt voor de tip!
Earth schreef:Is nagelbijten niet een vorm van stress? Is het daarom niet beter om te werken aan je stress ipv je nagels?

Straks ga je net zoals Giolli aan je nagelriemen bijten, dan ben je verder van huis.
Haha, ik snap je vraag wel
Maar ik doe het puur op momenten dat ik niks om handen heb... Bijvoorbeeld tv kijken, lezen. Op een drukke dag doe ik het niet. Dan gebeurt het pas als ik avonds op de bank ga zitten en tv kijk. Dus ik denk wel echt gewoonte, al kan het best zo zijn dat ik het iets meer doe als ik stress ervaar. Maar het is niet afwezig zonder stress. Ik doe het ook al sinds ik een jaar of 7 was, ik heb nooit een moment in mn leven lange nagels gehad 
@Kana Biab klinkt ook goed!
@Michelle_: Oh jeetje dat lijkt me pijnlijk
Ik ben wel snel 'bang' voor pijn dus denk niet dat ik zo ver zou gaan.
Verschillende ervaringen dus! Biab, gel en acryl klinken allemaal goed. Ik ga er eens verder naar Google 
Mochten mensen nog goede nagelsalons weten in Groningen centrum, hoor ik het graag