Welke shakebeker werkt nu echt fijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Welke shakebeker werkt nu echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 14:02

Ik maak gebruik van eiwitshakes, niet om af te vallen, niet omdat ik een sporter ben maar gewoon omdat ik anders te weinig eiwitten binnen krijg en merk dat mijn lijf het er beter op doet.

Nu heb ik shakebekers van de action van Bodymass, daar ben ik qua mengen echt heel erg tevreden over, lekken niet en als ik eerst het vocht en dan het poeder erin doe krijg ik ook geen klontjes.
Dit is een systeem met zo'n balletje erin.

Het probleem: Ik heb elke dag weer ruzie met mijn bekers omdat ik het klepje van de drinkopening bijna niet open krijg.

Dus voor ik vanalles ga aanschaffen en tegen hetzelfde of andere problemen aanloop dacht ik, ik ga het eens vragen aan bokt: Welke shakebeker is nu echt fijn in gebruik? Ik wil hem wel graag in de vaatwasser kunnen doen trouwens!

Mocht iemand een trucje hebben waardoor ik het klepje van mijn huidige bekers wél makkelijk open kan krijgen is dat ook méér dan welkom trouwens :D

Primavera

Re: Welke shakebeker werkt nu echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 14:07

XXL nutrition en dan de ijzeren/aluminium versie. Zeer tevreden over qua mengen en openen/afsluiten, ook qua geurtjes :P

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 14:10

Primavera schreef:
XXL nutrition en dan de ijzeren/aluminium versie. Zeer tevreden over qua mengen en openen/afsluiten, ook qua geurtjes :P

Ik zie helaas dat het in de vaatwasser gooien echt sterk afgeraden wordt en het is voor mij echt een must dat dat wel kan. Ik haat het om dingen met de hand te moeten afwassen, hoe eenvoudig ze zich ook laten afwassen :=

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 14:15

De shakebekers van body en fit!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 14:21

Ik heb er nu ene van de tupperware :+ lekker oldfashion maar ze werken echt fijn!
En lekken niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 16:46

Doutz16 schreef:

:j

Hier ook de ervaring dat het dopje van de shakebeker van de Action onmogelijk werkt. Moeilijk dicht te doen, moeilijk te openen

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:53

Ik draai altijd het deksel eraf om te drinken, gebruik het tuitje niet.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 18:08

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 18:11

Ik herken het probleem met die dop, alsof deze vacuüm zuigt met schudden.
Action beker heb ik niet, maar wel allemaal andere merken die dit hebben.
Ik vind bekers met draaidop veel fijner, nadeel is wel. Dop kan kwijt raken :')

Wij hebben deze, alleen halen wij ze in Kroatië :+ dus ander merkje.
https://www.body-supplies.nl/sport-acce ... plies.html
De eerste van jaren geleden hebben we nog en kopen zo nu en dan nieuwe.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 18:14

Ik heb die van Personal Protein en die werkt top! Is gewoon plastic, zonder bal, en heeft een soort filter er in zitten die de klontjes er uit haalt. Sluiting van de drinktuut is met een dopje ipv klepje en lekt daardoor niet. Is ook nog eens heel betaalbaar en vaatwasser bestendig :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 19:17

Niece schreef:
Doutz16 schreef:

:j

Hier ook de ervaring dat het dopje van de shakebeker van de Action onmogelijk werkt. Moeilijk dicht te doen, moeilijk te openen

Die van body en fit lijkt hetzelfde systeem als de Action, dus prachtig dat jij kan vergelijken, die gaan niet zo rot open?

F_Orumster schreef:
Ik draai altijd het deksel eraf om te drinken, gebruik het tuitje niet.

Is een optie maar vind ik toch minder fijn, ga ik te snel mee knoeien vrees ik :=

Lizz schreef:
Ik herken het probleem met die dop, alsof deze vacuüm zuigt met schudden.
Action beker heb ik niet, maar wel allemaal andere merken die dit hebben.
Ik vind bekers met draaidop veel fijner, nadeel is wel. Dop kan kwijt raken :')

Wij hebben deze, alleen halen wij ze in Kroatië :+ dus ander merkje.
https://www.body-supplies.nl/sport-acce ... plies.html
De eerste van jaren geleden hebben we nog en kopen zo nu en dan nieuwe.

Ik zat dus inderdaad naar zoiets te kijken, de kleur vind ik ook tof, maar ik zie niet hoe die shaked zeg maar, of zou ik daar gewoon zo'n balletje van een action beken in kunnen mikken? :=

Snippergroen schreef:
Ik heb die van Personal Protein en die werkt top! Is gewoon plastic, zonder bal, en heeft een soort filter er in zitten die de klontjes er uit haalt. Sluiting van de drinktuut is met een dopje ipv klepje en lekt daardoor niet. Is ook nog eens heel betaalbaar en vaatwasser bestendig :)

Die zat ik ook naar te kijken, alleen heb ik in het verleden met zo'n gaasfiltertje gehad en vond dat absoluut niet fijn, met mijn huidige met balletje heb ik gewoon totaal geen klontjes erin zitten en hoef ik niet eens lang voor te schudden ofzo. Dus dat bevalt me wel heel goed, alleen het drinkt zo lastig als je hem niet open kan krijgen :+|

@Friesfanaat, ik hoef helemaal niet lang te schudden en nóg weer een apparaat om op te moeten bergen vind ik maar niks haha, maar bedankt voor het meedenken, top dat het voor jou wel werkt :D

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 22:07

Heel veel bekers hebben een soort zeef inderdaad, die ik linkte inderdaad ook.
Maar je kan inderdaad ook die balletjes gebruiken. Die balletjes gaven wij altijd aan de kat :o

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 22:20

En na het shaken je eiwitshake overgieten in een normaal glas?

Ik heb sinds kort die shaker van de Action en ben er eigenlijk zeer tevreden over. Het klepje gaat inderdaad wat lastig, maar die doe ik één keer dicht, en pas weer open als ik hem in de vaatwasser gooi.

Heb nog nooit uit deze shaker gedronken, dus weet niet of ie wél of niet lekker drinkt, gebruik deze shaker uitsluitend om de eiwitshake voor de hond in klaar te maken en dat lukt goed zonder klontjes. (Ja, er zijn speciale shakes voor honden beschikbaar voor hydratie en recovery vóór en na zware inspanning zoals canicross)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 23:47

mvdende schreef:
En na het shaken je eiwitshake overgieten in een normaal glas?

Ik heb sinds kort die shaker van de Action en ben er eigenlijk zeer tevreden over. Het klepje gaat inderdaad wat lastig, maar die doe ik één keer dicht, en pas weer open als ik hem in de vaatwasser gooi.

Heb nog nooit uit deze shaker gedronken, dus weet niet of ie wél of niet lekker drinkt, gebruik deze shaker uitsluitend om de eiwitshake voor de hond in klaar te maken en dat lukt goed zonder klontjes. (Ja, er zijn speciale shakes voor honden beschikbaar voor hydratie en recovery vóór en na zware inspanning zoals canicross)

Ik maak mijn shake aan met 300ml melk erbij, dat zou dus een heel flink glas moeten worden en dat vind ik dan al weer niet fijn eigenlijk. Ik vind het uit de fles drinken wel makkelijk. Ik vul hem in de keuken, onderweg naar de kamer shake ik even flink en dan plof ik op de bank en lurken maar :') Er zijn zoveel van die dingen op de markt, ze zouden toch gewoon moeten kunnen werken? :=

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 23:58

Die van Flindal niet iig :+ Nouja, de beker is heel fijn, maar dat zeefje blijft voor geen meter zitten. Die zit altijd scheef na 1 keer schudden.

Edit: Zie de Shake beker van Flindal die ik heb l niet eens meer op Google. Alleen een rvs en een simpelere variant. De beker die ik heb is top, het shakedeel alleen minder.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 00:06

Ik heb deze van de decathlon. Werkt goed en is met een schroefdop en filter om te mixen. Of er dan nog klontjes zitten durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen want ik gebruik hem voor mijn hond maar ziet er netjes egaal uit.

Afbeelding

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 00:14

Ik gebruik vooral die van XXL nutrition, maar die wisselen zo vaak van model dat het een ware puzzel is om de juiste beker bij de juiste deksel te vinden. Het klonten etc vind ik vooral per merk eiwit veel verschil maken. Ik heb nu whey isolaat van Bulk en die klont nauwelijks zonder filtertje in de beker, van Myprotein trouwens ook niet, maar die worden steeds duurder. De bekers van body en fit vond ik ook altijd prima, maar daar bestel ik geen producten meer.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 00:16

Wij hebben ook een aantal xxl bekers en inderdaad die doppen passen elke keer net niet :') lekt dan als een malle.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 00:17

Heb je nog zo'n oude beker met gaas? Optie om daar gaas keer uit te laten en de bal erin te gooien, creëer je zelf je ideale beker ;)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-22 00:18

Sababber schreef:
Ik gebruik vooral die van XXL nutrition, maar die wisselen zo vaak van model dat het een ware puzzel is om de juiste beker bij de juiste deksel te vinden. Het klonten etc vind ik vooral per merk eiwit veel verschil maken. Ik heb nu whey isolaat van Bulk en die klont nauwelijks zonder filtertje in de beker, van Myprotein trouwens ook niet, maar die worden steeds duurder. De bekers van body en fit vond ik ook altijd prima, maar daar bestel ik geen producten meer.

Ik gebruik orangefit, omdat ik niet tegen normale melk kan (ik vul hem bij met A2 melk dat gaat wel). Maar moet zeggen dat als je niet zo dom bent om eerst het poeder erin te doen en dan pas de melk, zoals ik in het begin in al mijn wijsheid wél deed, deze eigenlijk heel makkelijk mengt en totaal niet klontert.

@Maddy_paola, nee helaas, mijn bekers van vroeger waren zo oud dat ik ze hele tijd geleden al weggemikt heb met het idee ik koop wel nieuwe als ik ooit weer ga shaken (ik dacht toen aan dieten en dat was echt niet het plan, eiwitshakes was sowieso niet in me opgekomen).

Ik vraag me nu serieus af wat die bekers met draaidop zouden doen als je daar een balletje in mikt, want die lijken ALLEMAAL een zeefje te hebben, zouden ze niet tegen die krachten kunnen of wat? :=

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 00:48

Ik doe dus 9 van de 10 keer het zeefje helemaal niet in de bekers. Gaat niet lekken hoor, altijd prima shakes zonder klonten. Alleen dus inderdaad bij XXL goed passen voor er iets in de beker gaat of de deksel wel bij die beker hoort. Overigens heb ik meer last van als een dop te makkelijk opent, heel de kamer onder de zooi. :+

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 01:07

Sababber schreef:
Ik doe dus 9 van de 10 keer het zeefje helemaal niet in de bekers. Gaat niet lekken hoor, altijd prima shakes zonder klonten. Alleen dus inderdaad bij XXL goed passen voor er iets in de beker gaat of de deksel wel bij die beker hoort. Overigens heb ik meer last van als een dop te makkelijk opent, heel de kamer onder de zooi. :+

Tip 1, boven de wasbak mixen

Tip 2, je duim op de dop houden tijdens het mixen.

Na enkele keren een vervelende rotzooi gaat het op deze manier wél goed, en áls ik de deksel eens niet helemaal goed erop gedraaid heb, dan valt de schade mee omdat het boven de wasbak gebeurd.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 01:24

Ik heb nog steeds een body en fit shaker van jaren geleden (met balletje) en dat is mijn favoriet. Ik bestel daar alleen geen producten meer na het schandaal van jaren terug. Geen idee of ze verbeterd zijn maar ik wil het nu niet meer :+
Ik heb vorige week bij myprotein besteld en daar kreeg je nu gratis een shaker met balletje bij, dus hopelijk is die net zo fijn. Misschien voor jou ook een tip? Ze hebben super veel verschillende dingen dus er valt vast iets te vinden wat je kan gebruiken.

Verara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 09:19

De kruitvat heeft een shaker-beker met balletje en draaidop. Ik weet alleen niet of ie in de vaatwasser mag.
Edit. Volgens de kruitvatsite mag ie in de vaatwasser. Ding kost €6

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 10:43

Palmboom95 schreef:
Ik heb nog steeds een body en fit shaker van jaren geleden (met balletje) en dat is mijn favoriet. Ik bestel daar alleen geen producten meer na het schandaal van jaren terug. Geen idee of ze verbeterd zijn maar ik wil het nu niet meer :+
Ik heb vorige week bij myprotein besteld en daar kreeg je nu gratis een shaker met balletje bij, dus hopelijk is die net zo fijn. Misschien voor jou ook een tip? Ze hebben super veel verschillende dingen dus er valt vast iets te vinden wat je kan gebruiken.

Na het schandaal zijn ze juist nu preciezer met eiwit concentraties omdat ze niet nog eens kunnen Veroorloven. Daarnaast wantrouw ik de anderen hier even goed op.

Ik heb ook net bij MP besteld, hopelijk ook een gratis beker dan :D Ik heb verschillende en indd shake ik boven de wasbak en duim op de dop. Drink het ook bij het aanrecht op, ik vind het vies dus heb het je t liefst zo snel mogelijk weg.