Goede shampoo voor steil haar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shetloveerrr

Goede shampoo voor steil haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-22 19:48

Hoi,

Ik ben me al langere tijd bezig aan het houden met wat goed is voor je haar, qua shampoos en andere verzorgingsproducten. Ik waste het eerst altijd met andrelon, daarna loving blends maar nu wil ik echt iets beters en natuurlijkers.

Ik heb heel erg stijl haar, als ik info over haartypes op zoek komt er uit dat ik volgensmij gewoon type 1A zou hebben maar daar staat wel altijd bij dat het haar is dat erg snel vet wordt, en daar heb ik niet heel erg last van. Mijn haar is wel eerder vet dan droog, maar het wordt pas na een paar dagen vet (ik was het ook maar 1 x in de week) dus ik heb niet echt heel vet haar denk ik? Mijn haar is wel heel erg dik, lijkt niet zo omdat het niet pluizig is maar een heel dikke stijle bos dus, met weinig volume. Mijn haar is denk ik ook niet echt beschadigd, ik heb hooguit enkele keren een fohnborstel gebruikt maar verder niks. Ik moet dus een shampoo vinden die bij mijn haartype past.

Shea Moisture heb ik veel voorbij zien komen en dit lijkt me wel een goede shampoo, wel zijn de meeste hiervan volgensmij voor krullend haar. Ik hoor er erg gemengde reacties over, ook mensen waarbij hun haar juist sneller vet wordt. Daarom wil ik graag zeker weten of er een is die bij mijn haartype past, omdat het wel prijzig is als het een miskoop is. Mijn budget is ook uiterlijk 30 euro voor een shampoo en conditioner samen.

Nature box schijnt ook wel goed te zijn, volgensmij grotendeels vrij van siliconen, sulfaten, parabenen etc maar niet helemaal? En hebben mensen ervaring met deze shampoo, werkt het goed voor je haar? Dit is namelijk een iets budgetvriendelijkere optie.
Zelfde met Aunt Jackie, is dat wat?
Of andere merken die je aan kan raden?

Ik zoek wel echt iets wat beter is voor je haar en minder schadelijke stoffen dan andrelon etc. Mijn haar is nu opzich best prima, maar ik denk dat het nog een stuk zachter, glanzender en gezonder zou kunnen. Graag reacties van mensen die zich er ook een beetje in verdiept hebben of een van deze shampoos ofzo gebruiken, reacties zoals 'ik gebruik andrelon en mijn haar is zacht dus het zal wel gezond zijn voor je haar' heb ik niet heel veel aan ;) En ik weet dat mijn budget niet mega is maar het hoeft ook geen perfecte shampoo met alleen maar natuurlijke dingen te zijn etc, iets niet al te duurs wat al beter is voor mijn haar is al top. Wel iets met dus zo min mogelijk siliconen, sulfaten en parabenen.

Hopelijk ben ik een beetje duidelijk en hebben mensen misschien ideeën wat voor shampoo (en conditioner) geschikt zou kunnen zijn! Mijn voornaamste vraag is of er mensen zijn met vergelijkbaar haar die shea moisture of nature box gebruiken!
Alvast bedankt :)
Laatst bijgewerkt door Shetloveerrr op 07-01-22 20:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 19:53

Voor steil haar kan je een volume shampoo gebruiken bijvoorbeeld. Ik gebruik graag de producten van Moroccanoil en Kadus. Kerastase is ook fijn. Geen goedkope merken maar het heeft mijn haar erg verbeterd.

Edit: misschien kan je de titel nog even aanpassen. Het is steil en geen stijl.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 19:55

Ik ben járen naar een goede shampoo op zoek geweest, alles geprobeerd van goedkoop tot erg duur. Nu heb ik er eindelijk één gevonden waar je mooi, sterk haar van krijgt wat volume heeft maar niet uitdroogt, waar je geen vet haar van krijgt en wat ook siliconen en sulfaten vrij is. En de geur is ook écht fantastisch. Het is de Aromachology inense repair shampoo (ik heb zelf geen haar wat beschadigd is dus let daar niet op). Echt een aanrader. :j

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 19:59

Klinkt als mijn haar en een tijdje terug ben ik ook op zoek gegaan naar een andere shampoo.

De nature box leek na 1x wassen een fijn resultaat te geven maar daarna steeds minder en minder. Nu heb ik sinds vorige week van Garnier de Loving Blends Honing, dat lijkt na 1x wassen fijn te werken. Ook heb ik sinds kort mijn masker geswitcht naar 1 met argan olie.

Ik denk dat het echt proberen is wat voor jouw haar het fijnst werkt.

Amber_anne

Re: Goede shampoo voor stijl haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:01

Ik heb zelf ook stijl haar en gebruik de shampoo bar van de Kruidvat. Ben heel tevreden met shampoo bars in het algemeen en vind dat mijn haar veel luchtiger is en dus niet zo hangt

luuntje

Re: Goede shampoo voor stijl haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:10

Ik heb snel last van eczeem op mijn hoofd.
Ik gebruikte Carrot shampoo en conditioner van De Tuinen.

Tegenwoordig gebruik ik de Inecto kokos shampoo en conditioner van het Kruidvat.

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-22 20:17

Suzanne F. schreef:
Voor steil haar kan je een volume shampoo gebruiken bijvoorbeeld. Ik gebruik graag de producten van Moroccanoil en Kadus. Kerastase is ook fijn. Geen goedkope merken maar het heeft mijn haar erg verbeterd.

Edit: misschien kan je de titel nog even aanpassen. Het is steil en geen stijl.

Bedankt, ik dacht al waarom er steeds een rood lijntje onder kwam :')

Freekieee

Re: Goede shampoo voor steil haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:18

Heb niet echt styl haar. Maar ik merk wel echt zoveel verschil nu ik met een shampoo bar mijn haar was. Gebruik die van happy soaps. En wil echt geen andere shampoo meer

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:18

Ik lees even mee! Zoek zelf ook een nieuwe shampoo, nadat de gene die ik gebruikte uit het assortiment is gehaald. Liefst eentje die je haar ook een beetje zacht maakt, dan heb ik geen conditioner nodig.

Shampoo die voor volume zorgt, vind ik juist niks. Bij zulke steil haar zorgt dat alleen voor een paar puntjes die een beetje gaan pluizen, maar verder gewoon net zo steil. Dus alleen maar lelijker.

Zelf heb ik erg steil (veel, maar fijn) haar, volume kent m'n haar echt niet. Kan m'n haar in een strakte vlecht laten opdrogen. Na het eruit halen is na 10 minuten alle slag weer weg, net als bij krullen.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:25

Ik heb heel steil en fijn haar. Ik gebruik dezelfde producten als mijn kapster. Wat nog het allerbeste werkt: je haar föhnen met een goed product erin. Dat zorgt namelijk voor volume.
Als je bij de kapper vandaan komt is je haar (bijna altijd) geföhnd en daardoor zit het in model. Ik heb er niet altijd zin in, maar als ik het doe heeft mijn haar volume en zit het langer mooi.

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-22 21:30

kosseh schreef:
Ik lees even mee! Zoek zelf ook een nieuwe shampoo, nadat de gene die ik gebruikte uit het assortiment is gehaald. Liefst eentje die je haar ook een beetje zacht maakt, dan heb ik geen conditioner nodig.

Shampoo die voor volume zorgt, vind ik juist niks. Bij zulke steil haar zorgt dat alleen voor een paar puntjes die een beetje gaan pluizen, maar verder gewoon net zo steil. Dus alleen maar lelijker.

Zelf heb ik erg steil (veel, maar fijn) haar, volume kent m'n haar echt niet. Kan m'n haar in een strakte vlecht laten opdrogen. Na het eruit halen is na 10 minuten alle slag weer weg, net als bij krullen.

precies, ik kan doen wat ik wil, fohnen, krullen, invlechten, droogshampoo, volumepoeder, haarlak, maar na een halfuur is het weer zo steil als dat het was. van mij hoeft volumeshampoo dus ook niet

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-22 21:31

Dieselpaard schreef:
Ik heb heel steil en fijn haar. Ik gebruik dezelfde producten als mijn kapster. Wat nog het allerbeste werkt: je haar föhnen met een goed product erin. Dat zorgt namelijk voor volume.
Als je bij de kapper vandaan komt is je haar (bijna altijd) geföhnd en daardoor zit het in model. Ik heb er niet altijd zin in, maar als ik het doe heeft mijn haar volume en zit het langer mooi.

Bedankt voor je antwoord, alleen hoef ik niet meer volume in mijn haar (en wil liever ook geen hitte gebruiken) maar ben meer op zoek naar een shampoo met minder schadelijke stoffen!

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 18:16

Of mensen ervaring met de shampoo van Aussie?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 18:19

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 18:24

Shetloveerrr schreef:
Of mensen ervaring met de shampoo van Aussie?

Ja, is niet slecht. Maar kan niet tippen aan een Kerastase of Moroccanoil.

Scarpati

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 18:41

Ik gebruik zelf op aanraden van mijn kapper Olaplex shampoo en conditioner. Ik was mijn haar 1 a 2 keer per week en heb 6 maanden met 1 fles shampoo kunnen doen, omdat je er maar heel weinig van hoeft te gebruiken.

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-22 13:57

Ik ben ook de inecto (kokos) shampoo tegengekomen, blijkt volgensmij parabenen en siliconen vrij te zijn etc en heb er ook goede reviews over gelezen. ik vraag me dan wel af hoe die zo ontzettend goedkoop kan zijn? (1,80 bij de action)

en over de webshop holland & barrett, ik las dat ze daar alleen shampoos met goede ingrediënten op hebben staan. dus is dan in principe elke shampoo daar gewoon van goede kwaliteit en silicoon vrij?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 14:02

Hier ook mega stijl haar. Ik ben fan van Aussie! Op het moment heb ik de SOS Repair, inclusief conditioner en haarmasker. M’n haar ziet er super uit! Vol zal het nooit worden maar in ieder geval niet zulke futloos stijle zielige plukjes meer :+

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 14:31

Ik heb ook stijl haar & na lang zoeken helemaal fan van Happy Soaps!
Sindsdien is mijn haar veel minder snel vet & geen jeukende hoofdhuid meer. Gebruik daarnaast nog wel een conditioner of masker. Maar voor mij niks anders meer.
En daarnaast beter voor het milieu door natuurlijke ingrediënten & goed voor de portemonnee, doe bijna een jaar met zo’n shampoobar en heb dik lang haar tot aan mijn onderrug :D

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 14:59

Ik lees even mee, heb ook lang haar waar geen krul in is te krijgen.

Happy soaps shampoo is prima, maar de conditioner is drama en doet niets voor mijn haar. Het is dan mega statisch en gaat snel klitten.

Ik heb dr organic geprobeerd maar toen kreeg ik enorm veel jeuk op mijn hoofdhuid. Dat was geen succes.

Ik heb jarenlang gliss kür gehad, werkte op zich prima, maar wil graag parabenen vrij.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 15:05

Is die happy soaps ook handig in gebruik? Dat wil zeggen waar laat je het na gebruik?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 15:07

Ik heb vergelijkbaar haar als jij en ik gebruik nu 1,5 jaar helemaal geen shampoo meer. Ik spoel het met water en omdat we hard water hebben was ik het ongeveer eens in de 3 weken met ghassoul klei.

Mijn kapster is lyrisch _O- Mijn haar is nooit vet, mijn hoofdhuid schoon en dode punten heb ik ook niet meer. Laatst na meer dan een half jaar de boel een beetje recht laten knippen, maar er zat geen gespleten haar tussen.

Het heeft meer structuur en ik kan het nu voor het eerst lang laten groeien zonder dat het er dun en slierterig uit gaat zien. Voor mij geen shampoo meer!

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 15:14

Soepblik schreef:
Ik ben járen naar een goede shampoo op zoek geweest, alles geprobeerd van goedkoop tot erg duur. Nu heb ik er eindelijk één gevonden waar je mooi, sterk haar van krijgt wat volume heeft maar niet uitdroogt, waar je geen vet haar van krijgt en wat ook siliconen en sulfaten vrij is. En de geur is ook écht fantastisch. Het is de Aromachology inense repair shampoo (ik heb zelf geen haar wat beschadigd is dus let daar niet op). Echt een aanrader. :j

Ik lees mee en heb deze zojuist besteld, de shampoo en de conditioner. Ik ben benieuwd hoe hij gaat bevallen

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 15:53

Ineke2 schreef:
Is die happy soaps ook handig in gebruik? Dat wil zeggen waar laat je het na gebruik?

Zeepbakje, kan je bij de Blokker of zo kopen. Zit vaak een rooster is waardoor de bar weer droog wordt.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 16:19

Ik vind Urtekram een heel fijn merk voor shampoo. Gebruik zelf de variant zonder parfum maar ze hebben heel veel lekkere geuren, voor meer volume zou de 'Rasul' variant goed zijn.
Ze zijn te koop bij de meeste biologische winkels/supermarkten.