Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:Mijn man en ik zeggen het dagelijks en moeiteloos tegen elkaar, maar ik heb het nog nooit tegen een ander gezegd. Ook niet tegen familie. Familie ook niet tegen mij overigens. Kennelijk zat dat niet in de opvoeding en uiten we het op een andere manier.
Tegen de huisdieren zeg ik het ook niet, die begrijpen de inhoud toch niet.
Crista schreef:Ik zei het ook nooit. Niet tegen m'n familie, niet tegen m'n man... Tegen niemand...
Tot ik moeder werd... Intussen is m'n zoontje 3 jaar en spreek ik m'n liefde voor hem bijna dagelijks hardop uit!
Ayasha schreef:Ik vind het eigenlijk heel makkelijk. Vind het zo'n zonde dat mensen niet gewoon kunnen zeggen dat iemand veel voor ze betekent. Daar doe je IMO jezelf en de andere persoon mee te kort.
Tegen mijn vader als we gedag zeggen sowieso. Ik zie hem eens per week, ik wil niet op een dag niet meer kunnen gaan en beseffen dat ik het net de week er voor niet gezegd heb.
telefoongesprekken met mijn man sluiten we hier ook vaak af met "love you" da's dan niet minder gemeend. Gewoon wat "luchtiger" als je onder de mensen bent. Ik weet niet of we het dagelijks zeggen maar we herinneren de ander er wel regelmatig aan. "er van uit gaan dat de ander het wel weet" is iets waar ik al veel vriendschappen en relaties door heb zien sneuvelen.