Ik ben gek op winter, ik kan niet wachten tot ik weer op natuurijs kan schaatsen. Enig nadeeltje zijn wat mij betreft de korte dagen en gedeeltelijk de kou, ik warm namelijk niet goed op...
Jaren geleden heb ik al afgeleerd om meteen na het rijden te gaan douchen als de temperatuur onder 0 ging. Via de harde weg, dat wel... Enorme jeukbulten op mijn benen zorgden ervoor dat ik eerst maar even op de vloer ging liggen om op te warmen

Tegenwoordig is het zo dat ik een hele dag op kantoor zit, tussen allemaal mannen (die het zomaar warm hebben, terwijl ik daar nog met een koude neus en koude vingers zit) en in een heel slecht klimaat. Veel ramen, oud gebouw, slechte airco en slechte ventilatie (als het waait, en dat doet het bijna altijd waait het door de kozijnen heen en als het zonnig en rustig weer is, zeer zeldzaam, branden we achter het glas weg).
Nou goed, dan rij ik naar huis en ga ik even eten en richting stal. Draag ik een hemd, een thermoshirt, een fleecegevoerde BR kol, een fleecevest en een gevoerde jas. En natuurlijk een rijbroek en laarzen. (rijbroek met legging ook al zovaak geprobeerd, maakt geen verschil)
Ik moet een minuut of 20 rijden richting stal, waarna ik doorgaans eerst 3 boxen uitmest en dan vaak wat grondwerk doe met m'n jonge paard en nog ga rijden met mijn andere paard.
We hebben een binnenbak en ook de stallen zijn binnenstallen. Met name in de stal is het altijd lekker op temperatuur, snel een graad of 10 warmer dan buiten.
Vaak is het intussen 21.30 of later wanneer ik naar huis ga. Streven is dan altijd nog even opwarmen en douchen, aangezien ik al 20 minuten in een warme auto heb gezeten kan ik zo onder de douche stappen.
Intussen zet ik mijn vers gekochte (ik weigerde er altijd eentje aan te schaffen!) elektrische deken aan en zorg ik dat ik met droog (gefohnt) haar op bed ga rond 23.00 uur.
En zo dacht ik afgelopen nacht weer een zeer prettige nacht in te gaan. En ik heb heerlijk geslapen, ben niet wakker geworden met verschrikkelijk stijve, stramme en verkrampte spieren vanwege de kou, ik ben snel in slaap gevallen. Heb ook heerlijk geslapen...
Werd wakker om even naar de wc te gaan en eenmaal uit bed voelde ik het meteen weer, je bent opgewarmd en toch zit de kou nog in je lichaam. Beetje een vreemd gevoel.
Toen de wekker vanochtend ging was dit niet anders. Ik heb vervolgens tot het middaguur nodig gehad om weer op een comfortabele temperatuur te komen.
En iets zegt me dat dit niet helemaal normaal is

Wat doen jullie hier voor/tegen?
Please let me know