Elektrische onderdeken. Tips en tops?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

estja

Elektrische onderdeken. Tips en tops?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 21:51

Ik ben op zoek naar een elektrische onderdeken. Nu heb ik last van pijn en stijfheid en wordt wakker van de kou. En dat gaat al weken zo. Nu heb ik ooit een elektrische deken gehad maar vond het helemaal niks. Ik voelde precies die draden die er doorheen lopen. Vreselijk!

Daarom vraag ik Bokt om raad. Met zoveel Bokkers heeft er hopelijk iemand de gouden tip. Ik zoek dus een elektrische onderdeken waar je geen draden in voelt. Als hij ook nog een timer heeft zou dat helemaal geweldig zijn maar dit is geen noodzaak.

Wie heeft de gouden tip?

Goof

Re: Elektrische onderdeken. Tips en tops?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:52

Heb je de deken op je hoes liggen?
Ik heb hem onder mijn 2 hoezen liggen en voel geen draden oid, alleen de warmte.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:54

Wat voor deken heb je gehad dan?
Ik heb er een gehad die bijna antiek was en heb nu een simpele van de lidl met extra warm voeteneind, timer en afneembare kabel zodat hij gewassen kan. Kan niet meer zonder :=

Draden voelen komt mij helemaal niet bekend voor. Bij mij ligt hij op de molton onder het hoeslaken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:07

Azmay schreef:
Ik heb er een gehad die bijna antiek was en heb nu een simpele van de lidl met extra warm voeteneind, timer en afneembare kabel zodat hij gewassen kan. Kan niet meer zonder :=

Draden voelen komt mij helemaal niet bekend voor. Bij mij ligt hij op de molton onder het hoeslaken.

Hier hetzelfde. Op de molton en onder het hoeslaken. Ik voel geen draden en heb een goedkope van Inventum.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:10

Suzanne F. schreef:
Azmay schreef:

Hier hetzelfde. Op de molton en onder het hoeslaken. Ik voel geen draden en heb een goedkope van Inventum.

Hier hetzelfde!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:26

Ik heb 1 van Medisana en voel de draden heel duidelijk. Die kan je dus beter links laten liggen.

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:28

Azmay schreef:

Hier ook die van de Lidl, heerlijk! <3

estja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 22:41

inge_romeo schreef:
Azmay schreef:

Hier ook die van de Lidl, heerlijk! <3

Ik heb er dus een van de Lidl gehad :D Ook op de molton, onder het hoeslaken en vond die draden dus echt vreselijk. Het is wel al een paar jaar geleden.
Laatst bijgewerkt door estja op 14-12-21 22:44, in het totaal 2 keer bewerkt

estja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 22:43

Goof schreef:
Ik heb hem onder mijn 2 hoezen liggen en voel geen draden oid, alleen de warmte.

Hoe bedoel je dit precies? Welke hoezen bedoel je? Ik wil hem op mijn molton en onder mijn hoeslaken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:45

estja schreef:
Goof schreef:

Hoe bedoel je dit precies? Welke hoezen bedoel je? Ik wil hem op mijn molton en onder mijn hoeslaken.

Een hoeslaken is superdun, ik heb hem zelf ook onder mijn molton.
Waarom wil je hem daarop hebben?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:46

Je kan hem idd ook onder je molton doen. Als je dan nog draden voelt ben je echt een prinses op de erwt. :P

estja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 22:52

Suzanne F. schreef:
Je kan hem idd ook onder je molton doen. Als je dan nog draden voelt ben je echt een prinses op de erwt. :P

Ik ben dus echt een prinses op de erwt. Idem met kleding; coltruien, labels, synthetisch ondergoed. Daarom heb ik de hulp van Bokt gevraagd, wie weet zit hier nog een prinses met de gouden tip **\O/**

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:56

Ik heb ook zo'n goedkope. Dus aan mij heb je niets.
Maar is een bovendeken dan misschien wat?

estja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 22:58

zonnebloem18 schreef:
Ik heb 1 van Medisana en voel de draden heel duidelijk. Die kan je dus beter links laten liggen.

Duidelijk. Bedankt voor de tip.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 23:09

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 23:12

Ik heb voor in bed een elektrische onderdeken en voel de draden niet. Maar op de bank heb ik een elektrische overdeken dat is ook echt heerlijk, is het niet een idee om die dan te gebruiken voor in bed? Er zit ook een timer op en je kan hem gewoon loskoppelen en in de wasmachine doen. Ik heb die deken gekocht bij de Blokker en zou hem echt niet meer kunnen missen!

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 08:10

Anders een draadloze van stoov ?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 08:26

Ik heb de iets duurdere van Inventum, die is ook 10 cm langer dan de andere en ik vind hem heerlijk :j
Hij ligt op de matrasbeschermer onder de molton en onderlaken en voel geen draadje.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 08:48

Mijn ervaring is dat als het bed lekker warm is als ik erin stap en daarnaast een pyjama aan (lange mouwen en broekspijpen) dan word ik niet wakker van de kou. Ik zet de elektrische deken een uur voordat ik naar bed ga aan en haal hem vlak voordat ik in bed stap eruit. Ik gebruik daarvoor een tijdschakelaar. En voor als het echt koud is heb ik Alpaca sokken. :+
Wellicht is dat iets om te proberen als je echt niet op een elektrische deken wilt slapen.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 08:49

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 08:51

Ik griezel van een pyjama en sokken in bed of een lang nachthemd!
Heb een heerlijk dekbed en dat is voldoende met mijn elektrische deken maar die zet ik ook uit als ik erin ga.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:32

Ik heb een wat duurdere van Inventum, hij is langer dan een standaard deken en heeft 9 standen.
Je voetengedeelte kun je apart regelen en er zit een timer op.
Ik voel geen draden en hij ligt hier gewoon onder een hoeslaken.
Heb ze in de winkel wel allemaal uit de doos gehaald om te voelen en te bekijken.
Raad je aan om naar een Mediamarkt of andere grote zaak te gaan en dit ook te doen, zien en voelen geeft gewoon de meeste informatie.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 09:56

Ik voel al die elektrische dekens liggen. En echt goed opwarmen deed ik er ook niet mee. Tegenwoordig slaap ik in plaats daarvan onder een elektrische deken. Het is een dubbele fleecedeken die dus verder hetzelfde werkt als een onderdeken, behalve dat je hier helemaal tot aan je neus in/onder kan kruipen en je dan aan meer kanten tegelijkertijd verwarmd wordt. Geen apart voetendeel, maar hoewel dat een must voor mij was bij een onderdeken, mis ik het absoluut niet bij deze deken. Ik ga zo ver dat ik ze op voorraad in huis heb en hem zelfs meeneem als ik ergens anders ga slapen :o

Zou dat een optie voor je zijn? Dan ga ik even zoeken welke ik exact heb.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 10:56

Albert schreef:
Ik heb een wat duurdere van Inventum, hij is langer dan een standaard deken en heeft 9 standen.
Je voetengedeelte kun je apart regelen en er zit een timer op.
Ik voel geen draden en hij ligt hier gewoon onder een hoeslaken.
Heb ze in de winkel wel allemaal uit de doos gehaald om te voelen en te bekijken.
Raad je aan om naar een Mediamarkt of andere grote zaak te gaan en dit ook te doen, zien en voelen geeft gewoon de meeste informatie.

Deze heb ik ook. Heerlijk.
Als je wakker wordt van de kou, is het dan een idee om eens een nieuw dekbed te kopen? Na een aantal jaren wordt een dekbed dunner en minder warm.

En anders sokken aan in bed. Ik hou er niet zo van omdat ik dan heel diep slaap en niet fijn wakker wordt.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:00

Lalidan schreef:
Ik voel al die elektrische dekens liggen. En echt goed opwarmen deed ik er ook niet mee. Tegenwoordig slaap ik in plaats daarvan onder een elektrische deken. Het is een dubbele fleecedeken die dus verder hetzelfde werkt als een onderdeken, behalve dat je hier helemaal tot aan je neus in/onder kan kruipen en je dan aan meer kanten tegelijkertijd verwarmd wordt. Geen apart voetendeel, maar hoewel dat een must voor mij was bij een onderdeken, mis ik het absoluut niet bij deze deken. Ik ga zo ver dat ik ze op voorraad in huis heb en hem zelfs meeneem als ik ergens anders ga slapen :o

Zou dat een optie voor je zijn? Dan ga ik even zoeken welke ik exact heb.

Ik heb idd ook een elektrische bovendeken van inventum. Zitten ook wel draadjes in maar voel ik niet zo. Kan niet meer zonder!