Wij zijn bijna 5 jaar samen, gaan binnenkort trouwen en zijn heerlijk kindvrij.
Nou denkt mijn partner erover om een vasectomie uit te laten voeren, aangezien wij toch geen kinderen willen en ik dan van de anticonceptie af kan. Heel erg fijn natuurlijk. Maar nu kwam hij met het idee om voordat hij gesteriliseerd gaat worden misschien wel wat sperma wil doneren aan een (lesbisch) koppel welke het nodig hebben. Hij heeft al in een fb groep een balletje
opgegooid en al een aantal reacties gekregen van geïnteresseerden. (hij heeft gevraagd of ik er ok mee ben, en zal het niet doen als ik nee zeg ).Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Of kinderen van donor sprema of eicellen ?
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Aan de ene kant denk ik het is mijn zaak niet, hij mag ermee doen wat ie wil, aan de andere kant ben ik er denk ik een soort van huiverig voor wat er over 10/15/20 jaar gaat gebeuren als er kinderen zijn die hun maker willen ontmoeten en dat er dan kinderen in zijn/ ons leven komen waar ik niet op zit te wachten.
Hij heeft gezegd hij wil absoluut geen actirve rol hebben in het leven van mogelijke kinderen, mss op de achtergrond wat mee krijgen hoe het gaat, maar is dat eerlijk tov die kinderen? Zouden die niet willen weten waar ze vandaan komen?

De kleine wijsneus was toen vier jaar oud.