Alle grieperigen verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Alle grieperigen verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 11:00

Aangezien ik vast niet de enige ben...

Afgelopen dinsdag zette ik mijn kliko voor bij de weg, ik gleed uit en viel met kliko en al. Kort daarop begon de spierpijn, de rugpijn en ik gaf de schuld aan de kliko.
Dinsdagmiddag moest ik even de aanhanger van mijn ouders hebben om wat op te halen. Daar is iets van op mijn knie gevallen, wat een enorme plek veroorzaakte en wat pijn.

Woensdagmorgen werd ik weer wakker met overal lichte spierpijn en stijfheid. Allemaal afgeschoven op wat er dinsdag allemaal gebeurde. Dinsdagavond ging ik nog naar stal, drie boxen uitgemest en uiteindelijk maar één paard gelongeerd en daarna naar huis gegaan, gedoucht en toen begon de ijzige kou. Meteen een coronatest ingepland, maar het leek me sterk dat het dat was.

In de eerste instantie wilde ik donderdag gewoon thuis gaan werken, maar uiteindelijk heb ik me ziek gemeld. Heb de coronatest gedaan en ging er vanuit dat ik vrijdag wel weer fit genoeg was.

De test was negatief, wat te verwachten viel gezien de symptomen en omdat ik gevaccineerd was. Maar you never know...

De klachten? Koorts en spierpijn, verder zeer weinig...
Vrijdag nog niet aan het werk, zaterdag weer een dag op de bank.
Gisteren dan eindelijk wat dingetjes gedaan, een knutseltje.... En gedacht dat ik vandaag de laatste dag thuis blijf.

Maar opstaan is uitputtend. Ik heb nog steeds bar weinig puf...

Wanneer ga je dan wel weer aan het werk? :+ En wat doe je thuis?

Ik kan vast niet de enige zijn in deze situatie... :P

Biks2

Re: Alle grieperigen verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 11:11

Griep kan echt lang duren! Hopelijk voel je je snel weer wat fitter.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 11:18

Ik meld mij. Sinds vorige week maandag grieperig, sinds donderdag bronchitis of longontsteking erbij. Heb wel gewerkt afgelopen week en het hele weekend niks gedaan, behalve de honden kort uitgelaten. Gisteren voelde het alsof ik met ze gerend had. Vandaag ben ik nog vrij. Net de huisarts gebeld en mag langskomen op een spoedplek om half 12.

Vervelende is dat ik aankomend weekend naar Zweden ga met de auto voor werk en dat ik straks om 13.15 een afspraak voor bandenwissel heb. En morgen apk keuring. En ik hem voor die tijd nog even gewassen wil hebben, maar dat dat eigenlijk dus niet gaat. Grrrrr

Beterschap!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 11:22

Nicje87 schreef:
Ik meld mij. Sinds vorige week maandag grieperig, sinds donderdag bronchitis of longontsteking erbij. Heb wel gewerkt afgelopen week en het hele weekend niks gedaan, behalve de honden kort uitgelaten. Gisteren voelde het alsof ik met ze gerend had. Vandaag ben ik nog vrij. Net de huisarts gebeld en mag langskomen op een spoedplek om half 12.

Vervelende is dat ik aankomend weekend naar Zweden ga met de auto voor werk en dat ik straks om 13.15 een afspraak voor bandenwissel heb. En morgen apk keuring. En ik hem voor die tijd nog even gewassen wil hebben, maar dat dat eigenlijk dus niet gaat. Grrrrr

Beterschap!!

Oh jakkes, dat klinkt niet heel voorspoedig!!

Kan je het wassen niet even laten doen door iemand? Mijn moeder is mijn boodschapper :')

Biks2 schreef:
Griep kan echt lang duren! Hopelijk voel je je snel weer wat fitter.

Het voelt alleen zo tegenstrijdig, als ik straks even ga zitten scrapbooken en niet aan het werk ga bijvoorbeeld... :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 11:29

Joejoe, ik ben net wat meer aan de betere hand.
Vorige week zondagavond begonnen met keelpijn, of naja een schraperig gevoel. Maandagochtend werd het erger en een coronatest gaan doen. Ik kwam er van terug en het zweet brak me uit, hoofdpijn en verhoging dus ziek gemeld en hop mijn bed in. Maandagavond negatieve test binnen gehad, dus dat was fijn. Dinsdag/woensdag kon ik niks anders dan slapen, wakker worden van het hoesten en verder slapen. Wel kunnen eten, maar mondjesmaat. Donderdag was de koorts weg maar doodmoe van het hoesten en kreeg ook last van mijn ribben bij het hoesten.
Ondertussen het hele weekend rustig aan gedaan, mijn vriend aangestoken en ben nu weer aan het werk(thuis). Schijnt dat het hoesten nog wel even aan kan houden, maar na vorige week vind ik dat geen ramp :+ Het doet in ieder geval niet meer zo'n pijn aan mijn ribben..

Geen idee of het griep, keelonsteking of longontsteking was, maar naar was het wel :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 12:32

Aah welkom bij de club!
Wil het thuiswerken wel wat? Ik zit er nu aan te denken om morgen mijn laptop op te halen en dan woensdag thuis wat te gaan doen. Vind het lastig, mijn leidinggevende heeft nu twee vakantie i.v.m. gezinsuitbreiding. Dus ik kan het niet goed met iemand afstemmen :+

Mijn kat zeurt me de oren van de kop over dan weer naar binnen dan weer naar buiten :+ En ik ging direct daarna even tanden poetsen, gewoon buiten adem...

Inmiddels zit ik doelen te stellen voor vandaag, stofzuigen... Maar ik kan me daar nog niet eens toe zetten...

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:48

Hier ook voor het eerst weer ''gewoon'' griep. Niet gevaccineerd, vorige week zaterdag met ongeveer een miljoen mensen naar het Gelredome geweest, zondag schor en keelpijn, maar dat vond ik niet zo gek :') 6 dagen later opeens verkouden en benauwd.. Gelukkig was 1+1 geen 2, en testte ik negatief. Ik kreeg wel écht precies dezelfde symptomen als toen ik corona had, ook weer zo ontzettend benauwd en dat verdrinkingsgevoel. Nu gelukkig alweer aan de beterende hand.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:52

Geen griep wel flink verkouden.
Alweer 1,5 week. :(

Begonnen met hoesten en keelpijn, meteen laten testen en gelukkig negatief.
Inmiddels dus 1,5 week verder, en blijf aan het hoesten. Mijn lijf doet er inmiddels gewoon pijn van.
Nadeel ik ben ruim 37 weken zwanger dus mag ook haast niks qua medicatie. :+
En heb inmiddels mijn man ook aangestoken. :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 12:55

Renske_W schreef:
Geen griep wel flink verkouden.
Alweer 1,5 week. :(

Begonnen met hoesten en keelpijn, meteen laten testen en gelukkig negatief.
Inmiddels dus 1,5 week verder, en blijf aan het hoesten. Mijn lijf doet er inmiddels gewoon pijn van.
Nadeel ik ben ruim 37 weken zwanger dus mag ook haast niks qua medicatie. :+
En heb inmiddels mijn man ook aangestoken. :=

Oooh de ellende! :(:)

Ik heb helaas geen bemoedigende woorden... Mijn moeder is het al sinds half september... De huisarts wil haar bloeddruk niet eens meer controleren (ze staat onder verscherpt toezicht i.v.m. neurologische ellende in de familie) omdat ze verkouden is :+ Volledig gevaccineerd en al tig tests gedaan die negatief zijn.

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 14:41

Ik ben helaas nu ook al 3 weken verkouden. Eerst was ik ruim een week verkouden met keelpijn en hoesten, koorts de eerste 2 dagen. Wezen testen, en gelukkig ook negatief. Toen 2 dagen wat beter en daarna werd het weer flink erger. Dus nu weer vreselijk hoesten.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 16:10

Zo bij de huisarts geweest.
Heb antibiotica, prednison en verschillende puffers mee. Mijnn reserve band onder de auto laten zetten, ggd test gedaan. Stofgezogen en nu weer geïnstalleerd op de bank... Blehhh

Beterschap allemaal!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 16:16

Heb je geen codeïne Pindabear? Vond ik vroeger altijd heel erg prettig, dat geeft een stuk meer rust aan het lijf.

Ik begin nu ook wat te hoesten, maar ik heb het idee dat het komt kijken bij inspanning aangezien ik ook telkens nog wel wat benauwd ben... Waar dat vandaan komt???

Wat hebben jullie intussen allemaal gedaan?
Ik heb de hele tijd 13 Reasons Why aan staan, maar dat is niet echt heel vrolijk ofzo. Gisteren (en eergisteren) heb ik het nieuwe seizoen Dynasty al gekeken :+
Ik heb beneden gestofzuigd én de trap en wat opgeruimd.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 16:17

2,5 week geleden ziek geworden. Snotteren, keelpijn, lamlendig, verhoging, maar bovenal ontzettend benauwd. Alsof er een band om mn borstkas zat.

Test was negatief, maar ben nog steeds niet fit. Snel benauwd en moe

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 16:18

Nicje87 schreef:
Heb antibiotica, prednison en verschillende puffers mee. Mijnn reserve band onder de auto laten zetten, ggd test gedaan. Stofgezogen en nu weer geïnstalleerd op de bank... Blehhh

Beterschap allemaal!

Zo die huisarts stopt je goed vol zeg!
Goed rusten hoor!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 16:20

Janine1990 schreef:
Heb je geen codeïne Pindabear? Vond ik vroeger altijd heel erg prettig, dat geeft een stuk meer rust aan het lijf.

Ik begin nu ook wat te hoesten, maar ik heb het idee dat het komt kijken bij inspanning aangezien ik ook telkens nog wel wat benauwd ben... Waar dat vandaan komt???

Ik heb de hele tijd 13 Reasons Why aan staan, maar dat is niet echt heel vrolijk ofzo. Gisteren (en eergisteren) heb ik het nieuwe seizoen Dynasty al gekeken :+

Ik heb the big bang theorie uitgekeken. :+

Ik kan alleen series kijken waarbij het niet erg is dat ik soms een stukje mis, daar ik ook nog wel eens in dut op de bank. :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 16:27

Oh dat heb ik dus altijd, ik mis zo vaak stukjes... Dat maakt de tweede keer kijken wel leuk :')

Dutjes doe ik niet echt, ik lig 's ochtends wat langer dan 's avonds misschien wat eerder.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 16:57

Ik heb de eerste dagen alleen maar geslapen. Dit weekend series gekeken (Below Deck, Below Deck Med), Hitman 3 uitgespeeld en ben eindelijk verder gegaan met Red Dead Redmption 2 :') Mezelf wel bezig gehouden zegmaar.

Thuiswerken lukt prima, heb voldoende focus en geen hoofdpijn ofzo. Alleen het kuchen en hoesten is vermoeiend, maar soit dat trekt vanzelf wel weer bij hoop ik :+

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 17:13

Janine1990 schreef:
Nicje87 schreef:

Beterschap allemaal!

Zo die huisarts stopt je goed vol zeg!
Goed rusten hoor!

Ja,ik ben bekend hiermee. Ben zelfs geopereerd geweest waarna het lange tijd goed is gegaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 17:38

Okee en wat is de diagnose dan precies?

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 18:03

Janine1990 schreef:

Codeïne dat geeft heel veel verstopping bij mij, dus die gebruik ik niet meer ondanks dat het wel erg veel helpt tegen het hoesten. Ik heb nu noscapect tabletjes en die helpen ook wel aardig. Ik neem het alleen voor de nacht zodat ik ‘snachts nog wat kan slapen. De eerste week heb ik echt zo goed als niks gedaan. Nu weer wat in huis doen, mijn katten pesten :D lekker innestelen op de bank tv kijken. Buiten een rondje lopen en soms nog wat doen aan mijn diamond painting :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 18:31

Janine1990 schreef:
Oh dat heb ik dus altijd, ik mis zo vaak stukjes... Dat maakt de tweede keer kijken wel leuk :')

Dutjes doe ik niet echt, ik lig 's ochtends wat langer dan 's avonds misschien wat eerder.

Haha bij mij komt het ook door de zwangerschap, slaap al een week 6/7 heel slecht, en nu met de verkoudheid nog slechter.
Dus val soms gewoon in slaap op de bank. :))

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 23:02

Janine1990 schreef:
Okee en wat is de diagnose dan precies?

(Astmatische) bronchitis/longontsteking. Er zit weinig verschil in. Het verschil kan alleen met röntgen waargenomen worden. Behandeling is hetzelfde.

Ik ben geopereerd aan mijn holtes 3 jaar geleden. Daarna nog maar 1 keer gehad. Hopelijk nu ook eenmalig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 14:18

Oh bah dat klinkt lelijk! Helpen je medicijnen al?

Ik ben net even wat boodschappen gaan doen en op mijn werk m'n laptop opgehaald... Heb behoorlijke hoofdpijn (door stijve nek) en ben nu ook echt weer moe hoor.

Morgen vanuit huis weer aan het werk.

Galoppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:48

Ik ben ook verkouden.
Maar wat een drama, ik ben vier weken terug gestart met een nieuwe baan. Drie weken geleden moest ik naar de kaakchirurg en door een ontsteking al meteen 5 werkdagen moeten missen terwijl ik pas 1 dag gewerkt had, dus ik geef de schuld aan het feit dat ik amper kon eten/kauwen van de pijn waardoor ik amper weerstand had. En helaas op het werk zijn al die kinderen aan het snotteren, nu ik dus ook. Vandaag was ik vrij, maar morgen zal ik toch weer moeten bellen en dan waarschijnlijk ook een test afspraak moeten maken :') Ik ben dus net een paar dagen van die pijn af van de ontsteking en nu snip verkouden. Ik weet ook echt niet waar ik mijn dagen nog mee moet invullen :roll:

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 22:21

Oooh jakkes Galoppig! Hoe is je werkgever er onder??
Tip van flip; neem extra vitamine D :)

Ik heb net even bezoek gehad voor m'n moeder... Man wat leed ik aan een gebrek aan sociale interactie... Dit had ik echt even nodig, begon echt te twijfelen of ik wel weer fit genoeg was om aan het werk te gaan, maar dat ben ik gelukkig wel voor morgen. Dit gaf echt weer een hoop energie!