Afgelopen dinsdag zette ik mijn kliko voor bij de weg, ik gleed uit en viel met kliko en al. Kort daarop begon de spierpijn, de rugpijn en ik gaf de schuld aan de kliko.
Dinsdagmiddag moest ik even de aanhanger van mijn ouders hebben om wat op te halen. Daar is iets van op mijn knie gevallen, wat een enorme plek veroorzaakte en wat pijn.
Woensdagmorgen werd ik weer wakker met overal lichte spierpijn en stijfheid. Allemaal afgeschoven op wat er dinsdag allemaal gebeurde. Dinsdagavond ging ik nog naar stal, drie boxen uitgemest en uiteindelijk maar één paard gelongeerd en daarna naar huis gegaan, gedoucht en toen begon de ijzige kou. Meteen een coronatest ingepland, maar het leek me sterk dat het dat was.
In de eerste instantie wilde ik donderdag gewoon thuis gaan werken, maar uiteindelijk heb ik me ziek gemeld. Heb de coronatest gedaan en ging er vanuit dat ik vrijdag wel weer fit genoeg was.
De test was negatief, wat te verwachten viel gezien de symptomen en omdat ik gevaccineerd was. Maar you never know...
De klachten? Koorts en spierpijn, verder zeer weinig...
Vrijdag nog niet aan het werk, zaterdag weer een dag op de bank.
Gisteren dan eindelijk wat dingetjes gedaan, een knutseltje.... En gedacht dat ik vandaag de laatste dag thuis blijf.
Maar opstaan is uitputtend. Ik heb nog steeds bar weinig puf...
Wanneer ga je dan wel weer aan het werk?

Ik kan vast niet de enige zijn in deze situatie...