Ik open dit topic enkel om een andere invalshoek te horen, ik verwacht geen medisch advies.
Sinds enkele maanden (+-3 mnd) kamp ik met wisselde eetlust, misselijk, heel snel vol na eten. Nu gebruik ik ivm met reuma een hoop medicatie dus opzich een enkele keer deze klachten ben ik wel bekend mee. Ook wat afgevallen, waarvan ik dacht dat mogelijk kwam door het door het afbouwen van de prednison.
Een paar weken terug werden de klachten wel flink erger. Dus een bezoek aan de huisarts waarvan ik toen het idee had dat hij het sirieus oppakte. De huisarts leek iets te voelen aan de rechtzijde in mn buikholte. Tranen sprongen ook in mn ogen, plek was erg gevoelig. Dus voor de zekerheid doorgestuurd voor een echo.
Daar kwam naast levervetting verder niet echt iets uit. De radioloog heeft zelf ook nog gekeken en naar mn klachten gevraagd. Die gaf al aan dat maag en darmen natuurlijk niet zichtbaar zijn, maar dat ze ook, onder andere een deel van de lever, niet goed zichtbaar kregen. Op de plek waar de huisarts iets voelde konden ze niks vinden, maar ze gaf wederom aan “als het diep in buikholte ligt kunnen we het mogelijk niet zien, echo kan niet alles uitsluiten, ik zet in de brief naar huisarts dat hij een verwijzing en mri moet overwegen.
Nu had ik vanmiddag een belafspraak en de huisarts vind het niet nodig om verder te kijken. Toen ik aangaf dat ik verwacht had doorgestuurd te worden waren zijn woorden; ik zou niet weten aan wie ik je nu door moet sturen. Ik heb aangeven dat ik het daar niet mee eens was, ja ze hebben nu niks gezien op die specifieke plek maar ik dacht dat de echo ook was om overige organen te kunnen beoordelen? En dat is niet volledig gelukt, of is een echo niet toereikend toe.
Inmiddels ben ik in nog geen 1,5 week meer dan 2,5 kg afgevallen. Ik leef op crackers, rijstewafels, yoghurt. Ik braak gal. Heb verhoging, en ben erg misselijk, opgeblazen. Mijn lijf zwaait met 10 rode vlaggen maar word niet gehoord.

Nu mag ik straks tabbletjes ophalen om de maaglediging te bevorderen, de huisarts vermoed dat dat het probleem is. En dat dat vaker voorkomt bij mensen die ook prikkelbaar darm hebben.
Wilde het even van me afschrijven, bekijk het echt zo anders? Ik ben eerder te vaak afgescheept, toen bleek ik dus heupartrose en onstekingsreuma te hebben (was destijds 28). Ik ben daardoor iemand die een huisarts eerder mijdt dan om hulp vraagt. Ik doe dat dan ook echt alleen als het voor mijn gevoel niet meer gaat.
Ik hoop dat het verhaal enigzins leesbaar is, ben en over mn theewater en icm met weinig eten maakt me dat niet heel helder